Gå til innhold

Bryllupsbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye burde en sette et budsjett på? Uten å ha helt stort stilt kalas? Med leid lokale, brudekjole, invitasjon til 20-35 personer og det som hører med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 120K på bok, har tenkt å bruke noe av det på bryllup, resten skal gå til sparing til hus. Så har lyst til å ha mest mulig igjen for de pengene, men likevel ha et fint og minneverdig bryllup.

Skrevet (endret)

Bryllupet kom vel på 85000 kr totalt, da i leide lokaler hvor vi kjøpte drikke og mat gjennom de som leide ut lokalene, hadde fri bar, liveband, fotograf, filming av hele dagen, kake, kjole, spesiallaget bryllupskake bare til oss, ja, i det hele tatt alt. Vi hadde 35 gjester, betalte dog for 36 gjester fordi én ikke meldte avbud.

Skal sies at jeg/vi var flinke til å finne billige løsninger der vi kunne, kjolen min kostet 1000 kr, dekoren fant jeg på ebay, fant godt tilbud på bukett gjennom groupon etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Man kan jo egentlig velge litt selv hvor høyt man skal legge lista... Man kan få til et kjempefint bryllup uten å måtte bruke 100000, det kommer jo an på hva man synes det er viktig å bruke penger på, og hva man ser ikke er nødvendig å bruke fullt så mye på. Det som koster mest hos oss er selvfølgelig selve dagen, da vi har seremoni, middag og fest på samme sted, og alt er inkludert i en pr person pris.... Synes ikke det er nødvendig å kjøpe det dyreste av alt... Vi har valgt å legge mest penger i å ha et fint lokale, med god kokk og serveringspersonale, samt fin kjole og dress. Alt av tilbehør, som pynt etc. har vi funnet og kjøpt billig på diverse nettbutikker :) Er man litt kreativ er det utrolig hva man kan spare på små-ting :happy:

Skrevet

Vi hadde ca 70 gjester, og bryllupet kostet 65000. Vi hadde koldtbord, og lagde i stand alt selv. Kjøpte drikkevarer da vi var utenlands, og ellers kjøpte vi resten i butikken og på polet her hjemme. Vi hadde fri bar hele kvelden.

Vi leide lokalet, der vi kunne ha med mat og drikke selv.

Vi leide inn servitører via venner, og fikk det litt billigere

kjolen min kostet 4000, siden jeg fant den på salg.

Blosmtene bestilte vi fra hagesenteret, i stedet for via blomsterbutikken som skulle ha ca 3000 mer for de samme blomstene.

Skrevet

Min bror brukte 35 000 på sitt bryllup, men der var det mye hjemmefiks... de kjøpte alkohol fra Finland, hadde hjemmelaget middag og kaker, bryllupskaka fikk de bestilt da..

Brudekjolen til fruen kjøpte de i Russland, fikk en kjempe fin kjole til ca 2000 som ville kostet uhyrlig mye mer i Norge. De hadde også en fotograf som tok bilder under selve vielsen, men på festen så var det alle som sto for bildene.

Var vel ca 40 gjester, middagen var kjempe god, kakene var også gode, bryllupet var koslig og alle hadde det fint.

Så trenger ikke bruke 100 000 for å få noe minneverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...