Gå til innhold

Bryllupsreise-Afrika!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma og pappa fortalte før i dag at vi får bryllupsreise i bryllupsgave!

Vi skal til AFRIKA!!!!!! :hoppe:

Jeg gleder meg sånn at jeg jeg går rundt meg selv! De sa at vi selv skal velge ut reise, og det var derfor de sa det allerede nå.

Jeg vil på safari!! For eksempel en uke safari og en uke avslapping. Men hvor i Afrika er det behagelig temperatur og lite regn i august/september?

Er det noe som har erfaringer?

Jeg tenkte på å kilroy, men har aldri brukt de før. Har dere?

JEG GLEDER MEG!! (jeg vil se eksotiske dyr og høre skumle dyrelyder om natta... hihi!! :D )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

the sheldrick foundation i kenya utenfor nairobi.

Jeg har innmari lyst til å reise til kenya. En uke på safari i nasjonalparkene, en uke ute ved Mombasa på strendene.. kanskje en uke til zanzibar? Veldig pop å reise til sør-afrika på safari/bade ferie også. Men der kan du ikke besøke elefantunger?

Fra lonelyplanet.com:

When to Go (to Kenya)

The main tourist season is in January and February, since the hot, dry weather at this time of year is generally considered to be the most pleasant. It's also when Kenya's birdlife flocks to the Rift Valley lakes in the greatest numbers. June to September could be called the 'shoulder season' as the weather is still dry. The rains hit from March to May (and to a lesser extent from October to December). During these months things are much quieter - places tend to have rooms available and prices drop. The rains generally don't affect travellers' ability to get around.

På lonelyplanet.com kan du finne maasse info om land og arrangementer og safari osv.

Så heldige dere er! Håper dere får det kjempemorro. Hvis jeg hadde fått det, så hadde jeg også blitt så glad at jeg hadde dansa og grint på en gang :P

PS: Kilroy er veldig bra.. men begge MÅ være registrert student og under 33.

Skrevet

Så flott gave! Har aldri vært i Afrika selv, men har en drøm om å dra til Sør-Afrika en gang. Har lyst til å få med meg en 4-dagers safari, avslapping, samt besøk på Robben Island og et av townshipene. Denne uken stod det om forskjellige safarier i Afrika, husker dessverre ikke om det var i Dagsavisen eller Aftenposten, men du kan jo ta et søk på nettsidene deres. Ellers finner du jo en del informasjon blant annet temperaturer og vær på reiseoperatørenes nettsider feks www.globetrotter.no , www.startour.no og www.prisma.no

Kos deg med å finne drømmeturen :).

Skrevet

Kenya vil jeg anbefalle på det varmeste. Jeg vil ikke anbefalle mombassa. Det er en regelrett utrivlig by. Nå var vi bare der en dag før vi reiste videre men vi var både i byen og ved vannet.Skulle vært lenger.. Strendene var heller ikke så bra som litt lenger nord. Jeg kan anbefalle Malindi. Det er et lite koselig sted ved kysten.

Nåd det gjelder Safari så er det mye billigere å bestille når dere kommer ned!

Skrevet

Takk for tips!

Er det noen som har vært i Tanzania? Det kan se ut som om det er mer variert natur i Tanizania enn i Kenya. Dessuten får man hilst på masaiene.

Jeg forsto ikke helt temperatur-oversiktene i et par reisekataloger. Det sto gjennomsnittstemperatur på ca. 20 grader i August, men er det gjennomsnittet på dagen?! Det kan det vel ikke være? Er det gjennomsnittet i døgnet? I så fall kan man jo regne med 40 grader...

Er det virkelig ikke flere som har tenkt å dra til Afrika på bryllupsreise?

Jeg kunne tenke meg å prøve å bo i sånne svære telt når vi skal på safari, men vet ikke hva kjæresten egentlig syntes. (Han kan godt finne på å skjule en skuffelse for å gjøre meg glad...)

Ville dere funnet dere i det?

Skrevet

Gå på biblioteket eller en bokhandel og titt i reisebøker.. Jeg har bare sett i en for Kenya, vet ikke så mye om Tanzania. Men masaier kan du da møte i Kenya også, de har en nasjonalpark som heter Masai Mara som er deres hovedområde. Ser på kartet nå, og Masai Mara går over til Tanzania og er kanskje mest der. Men kan besøkes i begge land. Begge grenser også til Lake Victoria. Ser ut som at Tanzania har Serengeti Nasjonalpark da, den er jo kjempekjent. Afrikas høyeste fjell Kilimanjaro ligger i Tanzania rett over grensa fra Kenya. Kan kanskje være lurt å lande i Mombasa hvis dere vil dit? Har en venninne som var med på ekspedisjon oppover det, og så en uke på zanzibar etterpå. Var visst fantastisk. Men Mount Kenya er jo ganske høyt også.

Kenya

Her er Malindi avmerket også, som en over snakket om. Tsavo nasjonalpark er ikke merket av her, der er det mye elefanter. Den ligger mellom Mombasa og Nairobi.

Tanzania

Her var det mange dyrereservat.. (game = villdyr) og Zanzibar ligger like utenfor kyststripen.

Gå på Worldguide i lonely planet for å lese om forskjellige land.

Hva er galt med telt? Noen har vel cabins også. Tror ikke jeg hadde tenkt så mye på det, viktigst at jeg ikke blir spist av en løve.

Skrevet

Jeg danset med masaier på safari i Kenya (Masai Mara). Lå i telt, og det er helt greit, men nokså kalt, ha med sovepose. Føles eksotisk å høre løvene brøle når man prøver å få sove...

Zanzibar anbefales, der kan man også dra på båttur, og kanskje få svømme sammen med delfiner.

Skrevet

Jeg møtte masaier og medisinmenn da vi vår i Kenya. Vi var på noe som heter bush safari. Da kjørte vi ut på den virkelige lansbygda. Vi sov i hytter på "stolper" da vi var på safari. (små hus på stolper med hengebru i mellom)..

Skrevet

Åååååå gud for en fin presang, jeg ble kjempe misunnelig.

Håper dere finner et fantastisk sted :briller:

Skrevet

Jeg har også vært i Kenya, Mombasa og jeg synes det var helt topp. Anbefales!!! Var også på safari med overnatting i Kenyas største nasjonalpark. En opplevelse jeg aldri glemmer. Vi sov også i hyttet på stolper - mulig det var samme plassen liv? Salt Lick? Et Hilton International Hotel? Skikkelig luksus. :)

Skrevet

PS: Kilroy er veldig bra.. men begge MÅ være registrert student og/eller under 33.

Måtte bare rette deg litt der VesleBråka :wink:

Skrevet

Begge er under 33, men til høsten vil bare han være student. Jeg trodde jeg måtte melde meg opp til et kurs for å få benyttet meg av Kilroy, men da slipper jeg jo det :D

Skrevet
Jeg har også vært i Kenya' date=' Mombasa og jeg synes det var helt topp. Anbefales!!! Var også på safari med overnatting i Kenyas største nasjonalpark. En opplevelse jeg aldri glemmer. Vi sov også i hyttet på stolper - mulig det var samme plassen liv? Salt Lick? Et Hilton International Hotel? Skikkelig luksus. :)[/quote']

Vi var nok på samme sted ja..

Skrevet

Så artig. Jeg syntes i alle fall det var en helt fantastisk opplevelse. :)

Skrevet

ja det er sikker å vist.. men mombasa likte jeg ikke. Vi bodde i Malindi, to timer lenger nord. En ordentlig perle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...