Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går første år på arkitektstudiet på AHO (arkitektur og desinhøyskolen i oslo), men har lyst til å bytte skole til neste år og begynne på arkitektskolen i Århus og gå resten av studiet mitt der. Jeg er sikker på at dette er mulig men vet ikke hvordan det foregår eller hva jeg må gjøre for å kunne begynne 2 året i århus. Noen som vet? eller har erfaring med det?

må jeg ta opptaksprøve? og så søke om å bli flyttet til 2 klasse? eller trenger man ikke det i århus når man allerede har foten innenfor arkitektstudiet.

Håper virkelig på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det greieste er vel å kontakte skolen i Århus, så får du svar på spørsmålene dine og er sikker på at de er riktige.

Skrevet

Har sendt mail, men vet ikke om de går til riktig person. Får også bare auto svar om at de ikke kommer tilbake før langt ut i desember så jeg kan ikke få noe hjelp før da :(

Skrevet

Ring dem.

I adgangsbekendtgørelsen står det:

"§ 37. Overflytning til den anden arkitektskole kan tidligst meddeles, når den studerende har bestået de

prøver, der i henhold til studieordningen er placeret på første studieår. Overflytning forudsætter, at der er

plads på det pågældende studietrin. Overflytning sker i øvrigt efter den modtagende skoles regler."

Dette gjelder dog for å flytte fra Århus, men jeg vil tro de har samme regler for at flytte til (selvom dette ikke var superinformativt :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...