Gå til innhold

1. advent i dag. Hva skal du gjøre? Har du noen tradisjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine tradisjoner?

Jeg setter fram adventsstake og adventsstjerne. Har ikke julegardiner. Bytter ut løper, stearinlys og noen putetrekk med noe som er lilla. Ikke noe spesielt med mat eller aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er ikke kristen og feirer følgelig ikke advent.

Jeg er heller ikke kristen, men har tradisjoner for det!

En tradisjon kan jo være så enkelt som å spise grøt, trenger ikke være noe kristent ved det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Plukker frem 4 reale, store, lilla kubbelys og setter på lysbrettet.

Så tenner jeg ett av dem i kveld (og lar det brenne en god stund :) )

Utenom det gjør jeg ikke noe stort nummer utav det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg med å stå opp til julepyntet stue. Så en god frokost med kokt egg og sild. Og i ettermiddag er det tenning av julegrana i byen. Og deretter adventsgudstjeneste i kirka. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke kristen, men har tradisjoner for det!

En tradisjon kan jo være så enkelt som å spise grøt, trenger ikke være noe kristent ved det.

Ja, jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør. Men når jeg tenker på adventsfeiring tenker jeg på adventsstjerner, adventsstaker o.l. Og slike ting blir det helt feil for meg som ikke-kristen å henge opp/sette frem.

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger opp adventsstjerna og noen lilla kubbelys. Men tror ikke de blir tent i år, har en hel drøss med kattunger som hele tiden går opp på bordet. Tror det ender med forfryktelse om det hadde vært levende lys der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet fram adventstaken og satt i 4 lilla lys.

Så har jeg satt lys på det vanlige treet ute ... en herlig tid og spesielt nå i dette uværet er det godt å kose seg inne.

Har også laget risgrøt og fikk faktisk et lite snev av julestemning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tenner vi første lyset , og pynter litt i vinduene. Så drar vi å ser på julegran tenningen i byen , kaldt men koselig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer nok ikke til å se på julegran tenningen i år. Er syk, så jeg orker ikke gå det lille stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her henger vi opp adventsstjerne, setter opp adventsstake (med elektriske lys), og sånn med fire lilla lys, i tillegg til lilla duker og telys:) Og så henger vi opp julegardiner, og tar muligens litt julekaker senere i dag. Adventskalenderen hadde nok også kommet opp om det var litt nærmere 1.desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være noen gledesdreper inne på et sånt koselig forum, men min "tradisjon" i adventstiden er å skade meg, få alvorlig tannverk o.l.. :tannverk: Slik har det vært i alle år (helt siden jeg var liten faktisk), så jeg blir ikke så overrasket lengre. De som er inne på "Loven om tiltrekning" og den type ting, har sikkert en forklaring. :smilbla:

Idag skulle jeg ut i boden og hente min eske med adventspynt. Den sto høyt der oppe.. Sikkert ikke så tung den der, tenkte jeg, og lirket den fram med strake armer. Det jeg hadde glemt, var at jeg i fjor fikk 4 digre lysestaker av stein med en venninne som jeg hadde puttet nedi den esken.. Dermed falt den over meg med stor tyngde, vred hodet mitt bak og til siden i en merkelig stilling, og der er det i grunnen enda.. Ligger på sofaen med kraftig nakkekink, ingen stjerne i vinduet og stearinlys like hvite i går.

Tradisjonen tro. :nigo:

Endret av Aurora M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...