Gå til innhold

Jeg er så lei disse øynene mine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har røde og litt rennende øyne konstant.

For en stund tilbake begynte jeg å bruke nuelash og startet samtidig i en ny jobb. Etter 2 uker med nuelash merket jeg røde øyne mest på nedre våtkant. Sluttet med produktet, men rødheten forsatte og er der den dag idag.

Jeg dro til legen og fikk dråper og salve mot øyeinfeksjon jeg brukte dette i ca 10 dager, men det hajlp ikke så veldig mye kanskje litt. Jeg dro til legen IGJEN og da sa han han ikke visste hva dette kunne være. Han sa han ikke så noen ting og at det kanskje kunne være allergi eller været. Jeg var ikke rød andre gang jeg var hos han.

Det jeg merker spessielt er når jeg er på morningen og når jeg er jobb eller ute i kaldt vær blir jeg rød. Hjemme er det fakktisk ikke rød.

Dette plager meg veldig og går utover selvtilliten. Jeg liker ikke å se folk i øynene pga denne rødheten.

Hva kan dette være?

Symtomene er :Rød våtlinje og renner væske når jeg sover, men på ytterste øyekrok ikke innerst.

Noen som har hatt slike problemer som meg og som kan gi meg noen gode råd.

Sliter veldig og føler meg fæl. Jeg er forresten 28 år og kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg sliter også med røde og såre øyne. De har vært sånn noen år nå, men jeg har aldri vært hos legen med de.. De væsker ikke, men er veldig såre og røde. Jeg føler meg konstant trøtt i trynet, og øynene kjenens ut som de klistrer seg sammen. Føler meg så utrolig uopplagt, så jeg har blitt som deg- jeg misliker å se folk i øynene, for jeg synes det ser så fælt ut. Det er særlig den nederste våtkanten som er rød og inne på selve øyet. Ser ut som jeg konstant påvirket av alkohol..

Jeg bruker briller/linser, men når det er på det verste lar jeg linsene ligge hjemme. Det føles litt bedre med briller, da også fordi jeg synes de "gjemmer" øynene litt.

For min del er rødheten konstant, samme om det tørr eller fuktig luft, allergi eller ikke. Og jeg har også forsøkt øyedråper som skal hjelpe mot slitne og såre øyne, noe som ikke hadde noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg sliter også med røde og såre øyne. De har vært sånn noen år nå, men jeg har aldri vært hos legen med de.. De væsker ikke, men er veldig såre og røde. Jeg føler meg konstant trøtt i trynet, og øynene kjenens ut som de klistrer seg sammen. Føler meg så utrolig uopplagt, så jeg har blitt som deg- jeg misliker å se folk i øynene, for jeg synes det ser så fælt ut. Det er særlig den nederste våtkanten som er rød og inne på selve øyet. Ser ut som jeg konstant påvirket av alkohol..

Jeg bruker briller/linser, men når det er på det verste lar jeg linsene ligge hjemme. Det føles litt bedre med briller, da også fordi jeg synes de "gjemmer" øynene litt.

For min del er rødheten konstant, samme om det tørr eller fuktig luft, allergi eller ikke. Og jeg har også forsøkt øyedråper som skal hjelpe mot slitne og såre øyne, noe som ikke hadde noe for seg.

Så deilig å høre at noen forstår meg. Jeg er likedan som deg det blir veldig rødt på våtkanten og i det siste renner øynene veldig:( Hva heter de øyedråpene du brukte?

Husker du hva som forårsaket rødheten hos deg?

Hos meg kom det plutselig var helt fin før.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter Ocutears. Jeg synes ikke de hjalp, men kan hende de fungerer bedre på deg!

Nei, jeg vet virkelig ikke hvordan det begynte. Vet jeg kan bli ekstra rød hvis jeg stirrer mye på pc-skjermen, men rødheten er der konstant om det så går flere dager/uker mellom hver pc-titt. Men jeg vet ikke eksakt når eller hvordan det startet. Tror det er noe som har kommet gradvis. Da jeg var barn/ungdom var jeg ikke sånn. Jeg er nå 25.

Har også gått lange perioder uten sminke, for å se om det har hatt noe å si. Det har det ikke. Noen ganger kan det også føles ut som det blåser på dem, en liten liten vind som tørker de ut, så jeg blir gående å myse. Gud, så flott jeg må se ut :fnise:

Jeg har kun prøvd Ocutears, men det finnes sikkert mange andre typer der ute, så kanskje jeg burde prøve flere!

Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg sliter veldig med mørke linjer under øynene også. Og det kommer ikke av for lite/for mye søvn. Jeg sover helt normalt og har normal døgnrytme. Sliter du også med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også det samme, altså røde øyne. Men dette er fordi jeg aldri får REM-søvn, så øynene mine blir aldri helt uthvilte. Eneste gangene øynene mine er blanke og klare er etter jeg har ligget i narkose. :gjeiper: Det er også pga jeg har dårlig syn.

Men om legen din ikke vet noe, dra til en øyespesialist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga nuelashen. Du har vel slutta med den??

Jeg har sluttet ja for over 1 måned siden, men rødheten fortsetter den er nok en del mindre nå enn hva den var før, men nå i tillegg til rødheten opplever jeg rennende øyne spessielt på høyre øyet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det samme, altså røde øyne. Men dette er fordi jeg aldri får REM-søvn, så øynene mine blir aldri helt uthvilte. Eneste gangene øynene mine er blanke og klare er etter jeg har ligget i narkose. :gjeiper: Det er også pga jeg har dårlig syn.

Jeg tenkte å vente ca 2 uker til om det ikke forsvant så ber jeg om henvisning til en øyespesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter Ocutears. Jeg synes ikke de hjalp, men kan hende de fungerer bedre på deg!

Nei, jeg vet virkelig ikke hvordan det begynte. Vet jeg kan bli ekstra rød hvis jeg stirrer mye på pc-skjermen, men rødheten er der konstant om det så går flere dager/uker mellom hver pc-titt. Men jeg vet ikke eksakt når eller hvordan det startet. Tror det er noe som har kommet gradvis. Da jeg var barn/ungdom var jeg ikke sånn. Jeg er nå 25.

Har også gått lange perioder uten sminke, for å se om det har hatt noe å si. Det har det ikke. Noen ganger kan det også føles ut som det blåser på dem, en liten liten vind som tørker de ut, så jeg blir gående å myse. Gud, så flott jeg må se ut :fnise:

Jeg har kun prøvd Ocutears, men det finnes sikkert mange andre typer der ute, så kanskje jeg burde prøve flere!

Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg sliter veldig med mørke linjer under øynene også. Og det kommer ikke av for lite/for mye søvn. Jeg sover helt normalt og har normal døgnrytme. Sliter du også med dette?

Jeg var i apoteket idag og de sa de ikke hadde hørt om den. Spersallerg virker, men den kan man fort bli avhengig av og man skal ikke bruke den mer en 2 uker i strekk. Den fjerner rødheten både på det hvite og våtlinjen. Hos meg er det helt likt bare det kommer litt vind myser jeg og og øynene renner sikkelig.

Jeg sliter ikke med mørke ringer under bare dette tror og er ganske sikker dette er nuelash sin skyld.

Jeg får nok søvn og drikker aldri alkohol.

Hvor har du hørt det om spinat hørtes spennende ut:) Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du rød på det hvite eller våtlinjen nedre øyelokk? Jeg sliter med rødhet på nedre våtlinje ikke på øyeeplet.ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet deg for klamydia? Øyekatarr forårsaket klamydiabakterien er ikke uvanlig hos seksuelt aktive.

Jeg var veldig plaget med røde øyne og øyekatarr i rundt ett år, før jeg ved en tilfeldighet fikk påvist klamydia. Og øyekatarren forsvant ikke lenge etter at jeg tok medisinen for kamydia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente 26

Jeg har sluttet ja for over 1 måned siden, men rødheten fortsetter den er nok en del mindre nå enn hva den var før, men nå i tillegg til rødheten opplever jeg rennende øyne spessielt på høyre øyet:(

Jeg tror at dette produktet har gitt deg en vedvarende allergisk reaksjon. Gå til en øyespesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet deg for klamydia? Øyekatarr forårsaket klamydiabakterien er ikke uvanlig hos seksuelt aktive.

Jeg var veldig plaget med røde øyne og øyekatarr i rundt ett år, før jeg ved en tilfeldighet fikk påvist klamydia. Og øyekatarren forsvant ikke lenge etter at jeg tok medisinen for kamydia.

Jeg har testet meg for klamydia, men har det ikke. Legen testet nede ikke i øynene da så jeg går utifra jeg ikke har det :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette produktet har gitt deg en vedvarende allergisk reaksjon. Gå til en øyespesialist.

Jeg har sluttet på produktet. Påførte ikke produktet på nedre øyelokk bare oppe. Oppe har jeg ingen reaksjon. Det rare er at rødheten er verst på denne jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir du rød på det hvite eller våtlinjen nedre øyelokk? Jeg sliter med rødhet på nedre våtlinje ikke på øyeeplet.ts

Våtlinjen mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg får masse søvn, men ser dårlig og bruker linser. Hva gjør du for å motvirke rødheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg får masse søvn, men ser dårlig og bruker linser. Hva gjør du for å motvirke rødheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg !

Sjekk deg for klamydia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...