Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er prøver og har vært det i mange pp nå.

Mitt dilemma er: Jeg skal holde en lang (4timer) presentajson for 100+ nå til uken, og dette er noe jeg ikke klarer uten en liten mengde sobril. Jeg blir så nervøs at jeg ikke klarer gjennomføre det uten:( Jeg vil være 6 dpo om jeg ta sobril denne dagen. Legen min mener dette går helt bra å gjøre en gang dersom det skulle vise seg at jeg ble gravid denne mnd. Men - jeg er fortsatt usikker. Det vil kune være denne ene gangen i denne pp.

Hva sier dere? Om ikke kom med en masse moralprekner.. Jeg er ellers svært sunn, kuttet kaffe, lightprodukter, alkohol, spekeskinke, muggoster++ Jeg har vært prøver lenge nå, og jeg finner det vanskelig å sykemelde meg nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lest pakningsvedlegget, og hørt med legen, og da er det i bunn og grunn bare opp til deg hvilken risiko du velger å ta.

Skrevet

Du har lest pakningsvedlegget, og hørt med legen, og da er det i bunn og grunn bare opp til deg hvilken risiko du velger å ta.

Jeg er ikke villig til å ta noen risiko, jeg vil kun ta de dersom det ikke finnes noen risiko for fosterskader.. hmm, ikke lett dette her. Det å holde foredrag er en viktig del av jobben min, og jeg kan jo ikke bli "syk" hver gang heller. Jeg kan jo fint bruke to år på å bli gravid... Legen min sier at det kun er ved langvarig bruk det kan være skadelig, men jeg har en dårlig magefølelse :sjenert:

Skrevet

Jeg er ikke villig til å ta noen risiko, jeg vil kun ta de dersom det ikke finnes noen risiko for fosterskader.. hmm, ikke lett dette her. Det å holde foredrag er en viktig del av jobben min, og jeg kan jo ikke bli "syk" hver gang heller. Jeg kan jo fint bruke to år på å bli gravid... Legen min sier at det kun er ved langvarig bruk det kan være skadelig, men jeg har en dårlig magefølelse :sjenert:

Man kan ikke si helt sikkert at det ikke er noen risiko for fosterskader. Men sannsynligheten er nok svært liten.

Jeg vet det ikke er tema, men burde du ikke få en annen behandling for angsten din enn Sobril hvis dette er en viktig del av jobben din? Evt. bytte jobb? Dumt å være avhengig av Sobril for å kunne gjennomføre jobb, synes jeg.

Skrevet

Man kan ikke si helt sikkert at det ikke er noen risiko for fosterskader. Men sannsynligheten er nok svært liten.

Jeg vet det ikke er tema, men burde du ikke få en annen behandling for angsten din enn Sobril hvis dette er en viktig del av jobben din? Evt. bytte jobb? Dumt å være avhengig av Sobril for å kunne gjennomføre jobb, synes jeg.

Jo, jeg burde sikkert bytte jobb.. Men jeg kan jo ikke bytte jobb nå som jeg ønsker å bli gravid heller. Veldig dumt å begynne i ny jobb for så å bli gravid med en gang. Jeg bruker sobril kanskje fire ganger i året, så avhengig vil jeg vel ikke akkurat si at jeg er. Det er kun når jeg står foran 100+ på en scene jeg får angst, vanlig jobb går så det suser:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...