AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Så forsiden av svensk damtidning her om dagen. Leste ikke ordentlig, men var noe som at hva om Konprinsesse Victoria i Sverige får tvillinger. Hvordan blir det med tanke på å ta over kongehuset osv. Noen her inne som vet noe om det? Ble litt nysgjerrig. Paret i Danmark har jo tvillinger, men de var ikke første født. Så hvordan løser man dette?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 vel, dem blir vel ikke født samtidig. den ene kommer vel før den andre.. ? aner ikke.. dem har nok regler på det og..
Tabris Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Jeg vil også anta det blir den som blir født først, det er den som regnes som den eldste. Men så spørs det om det er snakk om en gutt og en jente, jeg vet ikke om Sverige har opphevd regelen om gutter før jenter i arverekken.
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Jeg vil også anta det blir den som blir født først, det er den som regnes som den eldste. Men så spørs det om det er snakk om en gutt og en jente, jeg vet ikke om Sverige har opphevd regelen om gutter før jenter i arverekken. Jo de har det, det skjedde når Victoria ble født. Da knugen senere fikk en sønn prøvde han å oppheve opphevingen...
Athene Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 Jo de har det, det skjedde når Victoria ble født. Da knugen senere fikk en sønn prøvde han å oppheve opphevingen... Man kan ha sine meninger om det norske kongehuset, men vi slipper i alle fall ikke kong Gustav... Uansett - det er den førstefødte som har arverett på tronen. Altså den tvillingen som kommer ut først. Selv med keisersnitt tar de ut den ene før den andre.
Rosalie Skrevet 27. november 2011 #7 Skrevet 27. november 2011 Nett som ved odel: Første tvilling ut blir odelsgut/-jente.
Hoppetaujenta Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Forøvrig bør man ikke stole på ting som står på ukebladenes forsider. Om ikke mange mnd blir fakta konstatert og jeg venter til da med å tro noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå