Gå til innhold

Store babyer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bare få ut litt frustrasjon her. Nå leser jeg en VG artikkel om en Tysk baby som veide 5,97kg når han ble født.

Jeg veide ikke så mye når jeg ble født, men jeg veide neste 5,5kg. Selv om det ikke var min feil at jeg ble født en stor baby, har jeg alltid skammet meg over det. Hvorfor? Fordi voksne alltid gjør så stor sak ut av det. Hele livet mitt har jeg fått det slengt i trynet mitt at jeg var en stor baby, og nå leser jeg om "kjempe babyen" på nettavisen. Det er ikke særlig morsomt for barn å få høre om hvor feit de var da de ble født.

Hvorfor gjøre så mye ut av det? Jeg har hatt dårlig selvbilde siden dag en. Tusen takk liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel fordi det ikke er vanlig.

Når jeg leser om det tenker jeg stakkars mor som må presse ut den ungen..

At du ble født litt stor har noe med gener og hva moren spiste under svangerskapet. Ble du født for seint?

Det er ikke noe å ha dårlig selvtillitt for!

Skrevet

12 dager for sent. Var heldigvis mammas tredje barn da.

Skrevet

min første var 4.8 kg, og helt normal. 15 dager etter termin.

Skrevet

Når du ligger 12 dager ekstra i magen, så vokser jo du inni magen :) Så hvis du hadde blitt født rundt termin så hadde du ikke vært så stor da du ble født :)

Skrevet

Skjønner ikke at dette er noe å henge seg opp i - dårlig selvbilde fordi du var stor som baby!!! Himmel...

Noen babyer er digre, det er kult å prate om, sånn er det bare, en må bare le av seg selv i noen sammenhenger, ikke gjøre bagateller til kjempeproblem. Min datter var et knøtt på under 3 kilo, hun er høyest i klassen nå. Venninna hennes var diger, hun er en bitteliten søt prinsesse idag. Hvem skulle tro det, men so what?

• Liker 2
Skrevet

Jeg veide ikke så mye når jeg ble født, men jeg veide neste 5,5kg. Selv om det ikke var min feil at jeg ble født en stor baby, har jeg alltid skammet meg over det. Hvorfor? Fordi voksne alltid gjør så stor sak ut av det. Hele livet mitt har jeg fått det slengt i trynet mitt at jeg var en stor baby, og nå leser jeg om "kjempe babyen" på nettavisen. Det er ikke særlig morsomt for barn å få høre om hvor feit de var da de ble født.

Hvorfor gjøre så mye ut av det? Jeg har hatt dårlig selvbilde siden dag en. Tusen takk liksom.

Litt overrasket over at så mange voksne vet hva du veide da du ble født. Er det et normalt samtaleemne? Jeg husker bare hva ungene mine veide da de ble født, men det er jo sjeldent et tema.

• Liker 1
Skrevet

Du skammer deg fordi du var en stor baby? Babytilværelsen er kanskje det eneste tidspunktet i livet du kan gjøre hva som helst uten å bli stilt til ansvar for det senere. Eller burde jeg kanskje skamme meg fordi jeg ble født vaginalt, noe som egentlig er litt ekkelt hvis du tenker etter.

5,5 kg er stort, men det har ingen ting med deg som person å gjøre. Hvis du virkelig skammer deg over det så virker det nesten som du leter etter noe å skamme deg over.

• Liker 1
Skrevet

Du skammer deg fordi du var en stor baby? Babytilværelsen er kanskje det eneste tidspunktet i livet du kan gjøre hva som helst uten å bli stilt til ansvar for det senere. Eller burde jeg kanskje skamme meg fordi jeg ble født vaginalt, noe som egentlig er litt ekkelt hvis du tenker etter.

5,5 kg er stort, men det har ingen ting med deg som person å gjøre. Hvis du virkelig skammer deg over det så virker det nesten som du leter etter noe å skamme deg over.

Signerer denne :jepp:

Skrevet

Det er vel fordi det ikke er vanlig.

Når jeg leser om det tenker jeg stakkars mor som må presse ut den ungen..

At du ble født litt stor har noe med gener og hva moren spiste under svangerskapet. Ble du født for seint?

Det er ikke noe å ha dårlig selvtillitt for!

Hva mor spiser har ikke alltid noe som helst med størrelsen på babyen og gjøre! Jeg spiste sunt gjennom hele svangerskapet, spydde i 5 mnd og fikk likevel ett barn på 5kg. Irriterer meg grenseløst at folk mener dette. Noen ganger ja, men ikke alltid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...