Gå til innhold

Vanlig med falske positive billigstrips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du opplevd det? Jeg har IKM i dag og ikke tegn til menstruasjon. Testen blir positiv, dog etter 5 minuttersregelen. En svak, dog godt synlig strek. Trenger ikke vende og vri på testen for å skimte den ;).

Noen som har opplevd dette og er/var gravid/ikke gravid?

Tok forøvrig opp gårsdagens test av søpla og der er det også kommet en strek, dog svakere enn på dagens. Har kastet testene ganske tidlig etter testing da det ikke har kommet opp en strek rimelig kjapt. Nå i dag tittet jeg på den innen en halvtime etter testing, så vet jo ikke hvor tidlig/sent streken kom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd dette de siste månedene. Streken dukker opp, bred og rosa, men etter femminuttersreglen. Jeg har ikke vært gravid. Jeg har undersøkt litt i forbindelse med disse tulle-testene, da jeg ikke har opplevd det tidligere, og ser at det er mange som opplever dette. Årsaken er at man alltid har hcg i blodet, normalt nivå er 3-4. Ligger testene lengre enn tidsfristen, og tørker litt, er dette nok til at man får en strek da der er veldig sensitive.

Men enkelte som opplever positiv test etter tidsfristen er faktisk gravide Men da vil testen påfølgende dag være positiv. I det hele tatt er du ikke nærmere ett svar på om du er gravid eller ikke, enn om du ikke hadde tatt en test i det hele tatt. Ta en test i morgen og, dukker streken også da opp etter tidsfristen er nok dette bare tulle-streker.

Skrevet

Takk for det Athena. Må nok bare smøre meg med tålmodighet. Har to barn fra før, men testet noen dager etter IKM med eldste og vet ikke når i syklusen jeg var med minstemor da jeg ikke rakk å få mensen.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at svaret blir falskt positivt, og jeg har tatt en del av de billigtestene nå :sjenert:

Jeg har flere ganger dobbeltsjekka testene jeg har tatt, men alltid heelt hvite :fnise:

Men har opplevd det med andre tester, det har jeg :)

Skrevet

Ny test i dag tidlig og da kom streken ca etter fem minutter. Svak, men godt synlig. Tok en til senere på dagen, denne streken kunne jeg kun skimte. Digital CB ukesindikator sa ikke gravid. Ingen tegn til menstruasjon, så her er det bare å vente...

Skrevet

Mye tydeligere strek i dag etter to minutter. Definitivt gravid...

• Liker 1
Skrevet

Erfaringen min med billigtestene, og det står faktisk også i bruksanvisningen, er at streken kommer etter 10-20 minutter. Opplever det ofte at jeg tar en, og så er den blank, men så etter en viss tid kommer det en tydelig strek. Fikk mitt livs sjokk første gang jeg oppdaget dette, og fryktet at jeg var gravid. Men det står i bruksanvisningen at dersom de får ligge for lenge, kommer det falsk positiv strek.

Skrevet

Det var en kjemisk graviditet. Fikk mensen IKM + 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...