Gå til innhold

Jeg er "rik": Skal jeg holde det hemmelig eller informere om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en meget singel mann i midten av 20-årene og har verdier for ca 3.5 millioner kr. Eier en leilighet i Oslo sentrum og et hus 40 minutter utenfor. Hver eneste krone har jeg jobbet for selv, ingen rike foreldre eller noe slikt altså.

Er livredd for å virke skrytete så pleier å holde godt kjeft når jeg møter nye folk (er for øvrig heller ikke kledd som om jeg skulle ha penger). Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg er en litt kjedelig person. Dvs, jeg kan ha morsomme samtaler og slikt, men jeg har fint lite historier/erfaringer å by på, og driver ikke med noen interesante hobbyer eller noe slikt. At jeg har mye penger, og hvordan jeg har tjent dette er nok det kanskje det mest spennende jeg har å by på, så kanskje jeg burde bruke det mer for å vekke interesse blant jenter...?

Hva tenker dere om å være mer åpen om at jeg har mye penger? F.eks. i profilen min på sukker.no faktisk oppgi at jeg har høy inntekt (har nå valgt "hemmelig"), og i samtaler med nye jenter informere skikkelig om boforholdene mine i stedet for å umiddelbart føre samtalen over på noe annet. Og når jeg snakker om jobben faktisk fortelle skikkelig slik at det kommer frem at jeg har tjent mye penger? (om jeg bare sier hva jeg jobber med i en setning vil det høres ut som en hobby jeg ikke tjener penger på...)

Må presisere at det ikke er snakk om å selv starte skrytet, men heller bare fortsette når vi er inne på temaene.

Eller er dette noe jeg bør holde tett om de første møtene for å unngå å virke skrytete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en ønsker et seriøst forhold, så burde en ikke si at en har mye penger, spesielt ikke på nettdating. Da kommer det heller golddiggers.

• Liker 15
Skrevet

Personlig syns jeg det blir for dumt å bruke penger for å flere damer. Du kan jo heller nevne at du har litt om tema kommer opp, men hvis det er du som begynner å prate om inntekt og hvor mye penger du har, da blir det litt kleint ja.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hørt flere venninner si at de faktisk blir opphissede av å se penger, og glitter. Er helt sinnsykt å tenke på. det lever en golddigger i de fleste kvinner, bare kjør på. Om det er pengene, utseende eller oppmerksomheten din de vil ha spiller liten rolle, de elsker oss ikke likevel.

• Liker 1
Skrevet

TS. Er ikke nødvendigvis ute etter seriøst forhold. Har jo tenkt på dette med gold diggers, og tenker som så at jeg ikke har noe å tape på det: De vil fort finne ut at jeg ikke strør rundt meg med penger, så om de ligger med meg pga pengene mine så får jeg i alle fall meg et knull eller to, men de må skuffet innse at det ikke er noe å hente før jeg rekker å bli forelsket i dem. :fnise:

Poenget mitt er jo bare å skape en interesse/skille meg ut. På samme måte som en fyr som er veldig opptatt med klesstil/utseende eller en fyr med "tøffe tatoveringer", eller en som har reist verden rundt og har uendelig med historier å fortelle. Vanligvis er jeg ekstremt anonym og blir neppe husket særlig bra dagen derpå. Om jeg har fortalt om jobb/penger kan det jo hende jeg faktisk blir husket.

PS: Gjør bare oppmerksom på at det definitivt ikke snakk om å endre "stil" - jeg kommer aldri til å fly rundt i dress, kjøre ferrari, spandere drikke på alle eller andre slike ting.

Skrevet

La meg ta et litt mer konkret eksempel: Dersom noen spør hvor jeg bor, kan jeg svare:

1) "Oslo"

2) "Jeg bor i en leilighet i Oslo sentrum. Men har også et hus utenfor Oslo som jeg bruker av og til"

Sistnevnte kan kanskje høres skrytete ut?

Om noen spør hva jeg jobber med kan jeg svare (fiktive eksempler):

1) "Jeg jobber med renhold"

2) "Jeg jobber i et eget firma i renholdsbransjen. Startet med det rett etter jeg var ferdig med skolen men det gikk såpass bra at jeg fortsatt driver med det enda".

I disse svarene går jeg fra å være en taper av en vaskehjelp til å være en suksessrik forretningsmann.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bruke noen av disse pengene til å starte med noen hobbyer som kan gjøre deg mer interessant?

Ikke snakk om penger, det er bare vulgært og for noen som har vokst opp i mer bemidlede strøk så er ikke det du hr veldig mye penger (selv om det er utrolig bra jobbet utfra at du har gjort det på egen hånd og ut i fra alder. )

• Liker 3
Skrevet

Du bør holde munn om det, enn så lenge. Det fins golddiggere som kan se på deg som ei pengemaskin og folk som vil "låne" penger. Bedre å tiltrekke kvinner på personlighet og utseende, enn hva som er på bankkontoen ;)

• Liker 3
Skrevet

Er helt sinnsykt å tenke på. det lever en golddigger i de fleste kvinner, bare kjør på. Om det er pengene, utseende eller oppmerksomheten din de vil ha spiller liten rolle, de elsker oss ikke likevel.

Det lever en golddigger i de fleste kvinner?

• Liker 1
Skrevet

For å unngå å virke skrytete; nei.

Sier du til en kvinne at du er eier så mye vil hun automatisk være interessert. Dersom du skal finne en kvinne som liker DEG, og ikke det du har, det kan bli vanskelig. Jeg ville for eksempel ikke sagt at jeg eide huset før jeg hadde giftet meg/nærme bryllup.

Si minst mulig om materielle ting, slik luker du ut de verste.

Skrevet

TS. Er ikke nødvendigvis ute etter seriøst forhold. Har jo tenkt på dette med gold diggers, og tenker som så at jeg ikke har noe å tape på det: De vil fort finne ut at jeg ikke strør rundt meg med penger, så om de ligger med meg pga pengene mine så får jeg i alle fall meg et knull eller to, men de må skuffet innse at det ikke er noe å hente før jeg rekker å bli forelsket i dem. :fnise:

Poenget mitt er jo bare å skape en interesse/skille meg ut. På samme måte som en fyr som er veldig opptatt med klesstil/utseende eller en fyr med "tøffe tatoveringer", eller en som har reist verden rundt og har uendelig med historier å fortelle. Vanligvis er jeg ekstremt anonym og blir neppe husket særlig bra dagen derpå. Om jeg har fortalt om jobb/penger kan det jo hende jeg faktisk blir husket.

PS: Gjør bare oppmerksom på at det definitivt ikke snakk om å endre "stil" - jeg kommer aldri til å fly rundt i dress, kjøre ferrari, spandere drikke på alle eller andre slike ting.

Så du er ute etter musa dems og de vil ha pengene dine - det er vel win - win?

• Liker 1
Skrevet

Du har bra med penger, men egentlig ikke så ekstremt.

På nettdating bør du på din profil få fram det du vil fortelle. Ønsker og drømmer. Interesser. Økonomi er det ikke noe vits å snakke om. Spør de, så sier du bare at du har full kontroll.

Kanskje ditt neste skritt blir å utvikle interesser, og bli litt mer spennende som person.

Når jeg var på Match, så tok jeg gjerne tak i noe fra teksten på damenes profil, og startet en god kommunikasjon derfra.

• Liker 3
Skrevet

For å ikke høres ut som en oppblåst blei burde du ikke nevne. Spesielt når du ikke har så veldig store verdier. (3,5 er lite.)

• Liker 5
Skrevet

Her er det snakk om en fyr som vil ha kvinners goder, og det som er mannens gode i dette tilfelle skal bare hysjes om. DOBBELMORAL! Nei, er ikke feminist.

• Liker 4
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Jeg er en meget singel mann i midten av 20-årene og har verdier for ca 3.5 millioner kr. Eier en leilighet i Oslo sentrum og et hus 40 minutter utenfor. Hver eneste krone har jeg jobbet for selv, ingen rike foreldre eller noe slikt altså.

Er livredd for å virke skrytete så pleier å holde godt kjeft når jeg møter nye folk (er for øvrig heller ikke kledd som om jeg skulle ha penger). Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg er en litt kjedelig person. Dvs, jeg kan ha morsomme samtaler og slikt, men jeg har fint lite historier/erfaringer å by på, og driver ikke med noen interesante hobbyer eller noe slikt. At jeg har mye penger, og hvordan jeg har tjent dette er nok det kanskje det mest spennende jeg har å by på, så kanskje jeg burde bruke det mer for å vekke interesse blant jenter...?

Hva tenker dere om å være mer åpen om at jeg har mye penger? F.eks. i profilen min på sukker.no faktisk oppgi at jeg har høy inntekt (har nå valgt "hemmelig"), og i samtaler med nye jenter informere skikkelig om boforholdene mine i stedet for å umiddelbart føre samtalen over på noe annet. Og når jeg snakker om jobben faktisk fortelle skikkelig slik at det kommer frem at jeg har tjent mye penger? (om jeg bare sier hva jeg jobber med i en setning vil det høres ut som en hobby jeg ikke tjener penger på...)

Må presisere at det ikke er snakk om å selv starte skrytet, men heller bare fortsette når vi er inne på temaene.

Eller er dette noe jeg bør holde tett om de første møtene for å unngå å virke skrytete?

Jeg ville ikke ha sagt det til noen. La folk bli kjent med den du er. Da vil du etter en tid se om det virkelig er deg de setter pris på, og du kan lettere vurdere om en eventuell kjæreste fortjener deg eller ikke :)

Skrevet

Jeg ville ikke ha sagt det til noen. La folk bli kjent med den du er. Da vil du etter en tid se om det virkelig er deg de setter pris på, og du kan lettere vurdere om en eventuell kjæreste fortjener deg eller ikke :)

Men han er ikke ute etter en kjæreste. Han vil bare leke seg litt.

• Liker 1
Skrevet

Han vil leke, men ikke bli lekt med. Pen kombinasjon, det. Han skal bli likt for den han er (minus pengene), mens damene går han etter utseendet og de ytre personlige egenskapene.

• Liker 4
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Han vil leke, men ikke bli lekt med. Pen kombinasjon, det. Han skal bli likt for den han er (minus pengene), mens damene går han etter utseendet og de ytre personlige egenskapene.

Hva vet du om det?

Skrevet

Mange menn som har denne dobbeltmoralen. Syns det er helt forferdelig at kvinner liker menn med ressurser (penger), men selv skal de ha unge, pene og slanke damer.

• Liker 4
Skrevet

La meg ta et litt mer konkret eksempel: Dersom noen spør hvor jeg bor, kan jeg svare:

1) "Oslo"

2) "Jeg bor i en leilighet i Oslo sentrum. Men har også et hus utenfor Oslo som jeg bruker av og til"

Sistnevnte kan kanskje høres skrytete ut?

Om noen spør hva jeg jobber med kan jeg svare (fiktive eksempler):

1) "Jeg jobber med renhold"

2) "Jeg jobber i et eget firma i renholdsbransjen. Startet med det rett etter jeg var ferdig med skolen men det gikk såpass bra at jeg fortsatt driver med det enda".

I disse svarene går jeg fra å være en taper av en vaskehjelp til å være en suksessrik forretningsmann.

Svar at du bor i en leilighet i Oslo sentrum, hvis det faktisk er der du bor. Å opplyse om huset ser jeg for meg at blir som å opplyse om at du eier en hytte hvis du noen spør hvor du bor.. altså litt irrelevant.

Jeg synes du gjerne kan fortelle om hva du jobber med. Du kan godt si at du eier et firma og er forretningsmann og fortelle om det. At du eier et firma trenger jo absolutt ikke bety at du tjener hauger med penger, så du trenger jo ikke å nevne akkurat det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...