Gå til innhold

Uføretrygdet Oslo-kvinne vant 15 464 190 kroner i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan da ikke vite hvor ofte hun kjøper en kupong. Kanskje hun prioriterer dette over for eksempel jåle-ting og nye klær? Hvem vet? Ikke du ihvertfall.

En? Hun kjøpte fem. Og det var ikke spesielt stor premie denne uka heller, så det var ingen grunn til å gå inn high. Like lite som tilsier at dette var et særtilfelle som det motsatte.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Good god.. Hva vet vel du om hun tjente veldig godt før hun ble uføretrygdet, så den uføretrygden hennes er helt levbar?

Jeg blir så kvalm av dere som er så besatt på at dere betaler for at andre skal "sitte på rævva", derfor skal disse behandles som mindreverdige. Finn dere for pokker noe bedre å gjøre på.

• Liker 10
Skrevet

Åpenbart ikke, om de har råd til 200 kroner i uka på Lotto.

Man ikke ut med 200,- i uka. En rekke koster kr 4,- og skal du ha en hel kupong (10 rekker) må du ut med kr 40,-. Hvis du ikke ganger opp.

Dere som har så forbanna smålige holdninger:

Hedde dere brydd dere i det hele tatt hvis det ikke hadde vært en ufør som vant? Og hvis det var du som vant - hadde det brydd deg ett sekund at en del av potten besto av penger de uføre har lagt inn i den? Dobbelmoral kaller jeg det...

Alle vi som er i arbeid betaler SKATT - noe av denne skatten er bestemt å komme også DEG tilgode hvis du skulle være så uheldig å ikke kunne delta i arbeidslivet lenger. Men så lenge det ikke er deg selv som står i denne situasjonen så er det vel greit å slenge rundt seg med drittsekk-holdninger.

• Liker 8
Skrevet

En? Hun kjøpte fem. Og det var ikke spesielt stor premie denne uka heller, så det var ingen grunn til å gå inn high. Like lite som tilsier at dette var et særtilfelle som det motsatte.

Eh? Hun kunne fått pengene i bursdagsgave samme uke for alt du vet. Ufattelig teit å synse og være så smålig i utgangspunktet.

Kanskje du skal bruke energien din på å få det bedre selv?

• Liker 3
Skrevet

Man ikke ut med 200,- i uka. En rekke koster kr 4,- og skal du ha en hel kupong (10 rekker) må du ut med kr 40,-. Hvis du ikke ganger opp.

Hun ganga opp med 50.

• Liker 1
Skrevet

Hun ganga opp med 50.

Soooo...???

• Liker 3
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2011/11/26/nyheter/innenriks/lotto/19180309/

Jeg er selvsagt glad på vinnerens vegne, men er det riktig at skattebetalerne skal betale de uføretrygdedes pengespill?

Ja, hun tørker seg med penger i ræva fordi at hun har råd til å kjøpe lotto. :roll: Du burde skamme deg! Kanskje hun spiller lotto istedenfor å handle seg nye klær, eller kanskje hun strammer inn i matveien for å spille lotto? Hvem vet? Jeg håper du går på en smell, og må leve av uføretrygden.

Her står det i artikkelen du linket til:

- Hun kjøpte fem ferdig utfylte 1-ukerskuponger, og en av disse gikk altså inn. Det var en verdig vinner i kveld. Hun har hatt dårlig økonomi, og har lenge ønsket å flytte nærmere datteren sin. Nå får hun kanskje muligheten til det. I tillegg har hun både barn og barnebarn som hun ville dele pengene med, sier Langmyr.

• Liker 3
Gjest Grønnblomst
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2011/11/26/nyheter/innenriks/lotto/19180309/

Jeg er selvsagt glad på vinnerens vegne, men er det riktig at skattebetalerne skal betale de uføretrygdedes pengespill?

Om hun er trygdet, så er det jo grunner til dette. Hun har ikke valgt dette selv. Er man trygdet, får man dessuten mye mindre enn dem som jobber, enten de vil være trygdet eller ikke. Synes det er dårlig gjort å hakke på dem som har minst. Ja, det finnes snyltere, men de fleste ville mye heller vært i jobb. Det er jo sånn at noen grupper ødelegger for andre.

Jeg unner henne denne gevinsten, og vil håpe de fleste ville ha unnet meg det samme om jeg var i hennes situasjon. Håper hun gjør noe hyggelig for seg selv :)

• Liker 3
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Dere som har så forbanna smålige holdninger:

Hedde dere brydd dere i det hele tatt hvis det ikke hadde vært en ufør som vant? Og hvis det var du som vant - hadde det brydd deg ett sekund at en del av potten besto av penger de uføre har lagt inn i den? Dobbelmoral kaller jeg det...

Alle vi som er i arbeid betaler SKATT - noe av denne skatten er bestemt å komme også DEG tilgode hvis du skulle være så uheldig å ikke kunne delta i arbeidslivet lenger. Men så lenge det ikke er deg selv som står i denne situasjonen så er det vel greit å slenge rundt seg med drittsekk-holdninger.

Godt sagt. Mange er så egoistiske, og ser bare seg selv. meg, meg, meg! Kjenner jeg blir mektig irritert på folk som ikke kan unne andre noe godt, bare fordi de ikke får noe selv. Sånne folk fortjener i hvert fall ikke å vinne noe. Også kommer de med synsingen sin, uten å se hele bildet. Fy! :kjefte:

• Liker 3
Skrevet

Nei! Jeg synes de burde fått dekket sine regninger ved å levere de til NAV, og så utdelt kuponger som de kunne handle mat og klær for. Altså at de fikk det nødvendigste, men ikke rene penger de kunne gamble bort.

Skrevet

Nei! Jeg synes de burde fått dekket sine regninger ved å levere de til NAV, og så utdelt kuponger som de kunne handle mat og klær for. Altså at de fikk det nødvendigste, men ikke rene penger de kunne gamble bort.

Så ville det endt med at disse kupongene eller tingene ble solgt slik at de kunne få "rene penger".

Hvis NAV skulle pålegges å kontrollere enhver regning som du ønsker så måtte vi jo bygge ut NAV x antall ganger, er det riktig bruk av offentlige midler?

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke bedre at de kan gamble litt sånn at de kan komme seg ut av fattigdommen? Staten har ikke nok til å kunne innføre en slik ordning. Gå tilbake på jobb og gjør noe nytte for deg istedet for å være grinete og bitter på fora.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje kritikken heller burde rettes mot det offentliges dobbeltmoral når det gjelder pengespill?

Man er så bekymret mot spilleavhengighet og sårbare som forlokkes til å overforbruke penger på spill. Samtidig er dette i offentlig regi, med samfunnets velsignelse og reklame for disse pengespillene i beste sendetid i statskanalen NRK!

Skrevet

Så kjekt at en som faktisk trengte pengene vant. Nåren er uføretrygdet i 50 årene,tenker iallefall jeg at det ikke er håp om å vende tilbake til arbeidslivet, men må belage seg på uføretrygden, som i de fleste tilfeller er akkurat som man klarer seg. At hun nå kan slippe økonomiske bekymringer, når man er i en situasjon der smerte er i ens hverdag, betyr mye for ens livskvalitet i smertehverdagen.

• Liker 4
Skrevet

Kanskje kritikken heller burde rettes mot det offentliges dobbeltmoral når det gjelder pengespill?

Man er så bekymret mot spilleavhengighet og sårbare som forlokkes til å overforbruke penger på spill. Samtidig er dette i offentlig regi, med samfunnets velsignelse og reklame for disse pengespillene i beste sendetid i statskanalen NRK!

(Fra samme AB): Dette understrekes jo i Dagbladets artikkel:

"Hun har hatt dårlig økonomi, og har lenge ønsket å flytte nærmere datteren sin."

Hun har hatt dårlig økonomi. Likevel har hun blitt forlokket til å bruke penger på statlig støttet pengespill. Og alle de med dårlig økonomi, som lokkes på samme måte (godt hjulpet av NRK m.v.) men aldri kommer til å vinne?

Skrevet

Så koselig :)

Som uføretrygdet har hun sikkert lenge kjent på at det er sårt å ikke kunne hjelpe barna sine økonomisk slik endel andre kan som er i full jobb.

"Hun ville gjerne flytte nærmere barna og barnebarna" - så koselig :)

• Liker 3
Skrevet

Hun har hatt dårlig økonomi. Likevel har hun blitt forlokket til å bruke penger på statlig støttet pengespill. Og alle de med dårlig økonomi, som lokkes på samme måte (godt hjulpet av NRK m.v.) men aldri kommer til å vinne?

Hun hadde hatt dårlig økonomi selv om hun ikke hadde spilt. I lotto har en i hvert fall mulighet til å få et bedre liv, istedet for å bare leve på de pengene en får inn. (Og det er ikke mye, med mindre en tjener et par mill i året.)

• Liker 1
Skrevet

Så du mener, at dersom jeg eller du får...tja, kreft og får etterskader som resulterer i lengre tids sykemelding(og dermed midlertidig eller helt uføretrygd) - så skal vi bli sparket enda lengre ned ved å kun bli tildelt kuponger for mat og klær?

For et forkastelig menneskesyn du har.

Jeg vil heller fjerne offentlige goder fra latterlige mennesker som deg(som jeg betaler skatt for) enn å ta dem bort fra mennesker som er syke.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes synd på deg som må tråkke ned andre, for å føle deg større selv.

Trøst deg med at det mest sannsynlig ikke er dine skattepenger hun har spilt bort, men sine egne penger. (hun er ufør, noe som viser at hun har jobbet og betalt skatt før hun ble for syk til å klare å jobbe, og udessuten betaler uføre også skatt vet du)

Dine skattepenger går sikkert til noe viktig, som du får glede av, for eksempel sykehus, veier, kultur eller lignende.

• Liker 2
Skrevet

En verdig vinner. Så moro...GRATULERER så mye:-D

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...