Gå til innhold

Uføretrygdet Oslo-kvinne vant 15 464 190 kroner i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadde hatt dårlig økonomi selv om hun ikke hadde spilt. I lotto har en i hvert fall mulighet til å få et bedre liv, istedet for å bare leve på de pengene en får inn. (Og det er ikke mye, med mindre en tjener et par mill i året.)

De burde være være unødvendig å opplyse om at nærmest samtlige taper på å satse på pengespill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De burde være være unødvendig å opplyse om at nærmest samtlige taper på å satse på pengespill?

Det kommer an på hvordan du ser på pengespillet, ser du på det som en investering er det totalt bortkastet. Ser du på det som underholdning så er vel en lotto-kupong billig underholdning i så måte...

• Liker 1
Skrevet

Ts, du burde jo heller glede deg over at hun ikke trenger å "snylte" på deg eller andre skattebetalere for å klare seg. Hun frigjør sikkert litt tid og ressurser hos NAV også nå som hun klarer seg selv i god tid fremover. Skjønner virkelig ikke hva du syter over.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er uføretrygdet.

Hvert år får jeg en 5-ukers lottolupong i bursdagsgave fra min tante (bosatt i Verdalen) i håp om at jeg skal vinne førstepremien. Det samme får alle mine søsken og søskenbarn men jeg er den eneste som er ufør.

Nå får jeg be henne slutte med å sende meg den, så slipper jeg, og min privatøkonomi, kanskje å bli diskutert negativt hvis jeg vinner... :kjefte:

• Liker 1
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Jeg er uføretrygdet.

Hvert år får jeg en 5-ukers lottolupong i bursdagsgave fra min tante (bosatt i Verdalen) i håp om at jeg skal vinne førstepremien. Det samme får alle mine søsken og søskenbarn men jeg er den eneste som er ufør.

Nå får jeg be henne slutte med å sende meg den, så slipper jeg, og min privatøkonomi, kanskje å bli diskutert negativt hvis jeg vinner... :kjefte:

Håper du vinner jeg :)

Det unner jeg deg

• Liker 2
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Nei! Jeg synes de burde fått dekket sine regninger ved å levere de til NAV, og så utdelt kuponger som de kunne handle mat og klær for. Altså at de fikk det nødvendigste, men ikke rene penger de kunne gamble bort.

Tror ikke du hadde sagt det samme om du havnet i samme situasjon selv jeg :lur:

• Liker 5
Skrevet

Jeg er uføretrygdet.

Fantastisk :fnise: Dere kommer til å vinne alle sammen, på et eller annet tidspunkt :fnise:

Gratulerer til den uføre som vant, vel undt! :)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer så mye til vinneren; så artig!

Blir litt sånn varm om hjerte, jeg, når storpremier går til noen som virkelig trenger pengene!

• Liker 4
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2011/11/26/nyheter/innenriks/lotto/19180309/

Jeg er selvsagt glad på vinnerens vegne, men er det riktig at skattebetalerne skal betale de uføretrygdedes pengespill?

Nei, egentlig burde alle uføretrygdede stå i kø for å få utlevert det mest nødvendige av klær og mat. Dessuten burde trygden vært differensiert etter hvor ofte disse dusjer og hvor rent de har det hjemme. Skulle en uføretrygded eie sin egen bolig når vedkommende blir ufør så skal selfølgelig staten overta vedkommendes eiendom som kompensjasjon!

Småligheten vil ingen ende ta... :roll:

• Liker 3
Skrevet

Fysj og fy, så forkastelig at en trygdet person selv bestemmer over sine utbetalinger!

Trygdede burde da forstå at de IKKE kan:

-tippe i lotto

-kjøpe lodd

-røyke

-drikke alkohol

-kjøpe nye klær

-spise god mat

-reise på ferie

-lese bøker

-ha internett

-kjøre bil

-ta taxi

-lese blader

-spise snop

-kjøpe julegaver

-bo alene

-ha hobbyer

-ha dyr

+++

Helt forkastelig at trygdede som lever på VÅRE skattepenger skal ha mulighet for å innimellom leve et normalt liv! :kjefte:

• Liker 3
Skrevet

Nei, egentlig burde alle uføretrygdede stå i kø for å få utlevert det mest nødvendige av klær og mat. Dessuten burde trygden vært differensiert etter hvor ofte disse dusjer og hvor rent de har det hjemme. Skulle en uføretrygded eie sin egen bolig når vedkommende blir ufør så skal selfølgelig staten overta vedkommendes eiendom som kompensjasjon!

Småligheten vil ingen ende ta... :roll:

Jeg synes vi rett og slett skulle merke disse uføretrygdede på en måte jeg, slik at vi alle kunne se hvem de er og hva de gjør. Tja, kanskje de kunne gått med en stjerne på jakkeslaget for eksempel?

• Liker 2
Skrevet

Nei! Jeg synes de burde fått dekket sine regninger ved å levere de til NAV, og så utdelt kuponger som de kunne handle mat og klær for. Altså at de fikk det nødvendigste, men ikke rene penger de kunne gamble bort.

Synes du virkelig at samfunnet skal bruke ekstra penger på en slik ordning, bare for at du skal få tilfredsstilt ditt smålige behov for å tråkke på andre?

Grunnen til at vi har standardiserte utbetalinger fra Nav er at samfunnet totalt sett sparer penger på dette, grunnet mindre saksbehandling.

I tillegg vil de få som slomser bort pengene sine få kuponger og direktebetaling av regninger, dersom de søker ekstra midler fra Nav sosial, så dette er allerede innbakt i systemet, for å hindredirekte misbruk av stønader.

• Liker 1
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Er det mulig å gi minuspoeng her?

• Liker 6
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2011/11/26/nyheter/innenriks/lotto/19180309/Jeg er selvsagt glad på vinnerens vegne, men er det riktig at skattebetalerne skal betale de uføretrygdedes pengespill?

Gratulerer til hun som vant! Så herlig med en solskinnshistorie!! :smilbla:

Til TS og AB som nevner matkuponger (som muligens er samme person, men det er jo umulig å vite hvem som er hvem når alle som spyr ut dritt alltid skriver som AB), så håper jeg du/dere ender opp som uføre selv!

Faens idioter. :roll:

• Liker 2
Skrevet

Helt enig med TS! Og hvorfor stoppe med uføretrygdede? Hva med alle pensjonistene som bare sitter på ræva og spiller bort skattebetalernes penger? Urettferdig altså! At de bidro med sin del av spleiselaget tidligere er helt irrelevant. Og selvfølgelig studenter - sitte der og motta penger fra staten for så å velge hva de vil bruke pengene sine på selv!

:ironi:

• Liker 3
Skrevet

Jeg er glad for henne. Hun vant ærlig og redelig, og hun slipper den økonomiske lasten i lang tid fremover. Så kan hun endelig gjøre noe for barna og barnebarna som hun kanskje ikke har hatt råd til.

Neste gang kan det være deg, TS, men da må du også være en uslepen diamant ;)

• Liker 1
Skrevet

Norge er det eneste land i verden der misunnelsen er sterkere enn seksualdriften.

• Liker 3
Skrevet

Superflott at hun ENDELIG kanskje har råd til nye sko eller noe godt til middag!!!

Tenker bare HVOR SINNSYKT UENDELIG MYE MER det hadde betydd for min uføre mamma (eller meg selv for den slags skyld) å vinne de pengene enn for noen som helst andre. Men så hadde ikke min mor råd til å spille lotto og det har ikke jeg heller.

Skrevet

Norge er det eneste land i verden der misunnelsen er sterkere enn seksualdriften.

Nja, det lever nok i beste velgående i flere land enn Norge.

Er dessuten ikke så sikker på om misunnelse er så utbredt i Norge som mange vil ha det til. Er ihvertfall ikke noe jeg opplever noe særlig av, verken hos meg selv, familie, venner eller andre jeg kjenner, har kontakt med.

Skrevet

Jeg kan gjerne gå med stjerne på jakken for å vise at jeg er ufør, for da kan jeg jo faen åpne kjeften og forklare meg hvis noen skulle se stygt på meg istedenfor å måtte halte til butikken for å forsvare at jeg er ute i dagslys!!!! Send i posten du som foreslo det, går med den straks jeg får den og tar den med meg i graven!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...