Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten lek en lørdag kveld. Trykk på shuffle-knappen, ta de første fem sangene og fortell om hvorfor du liker de.

1. Jolene - Dolly Parton. Digger Dolly... og hvem har ikke møtt en Jolene i sitt liv??

2. Sixteen - The Buzzcocks. Hørte The Buzzcocks hjemme hos en venninne for noen år siden. Glad punk/ska. Simpelt og fengende

3. Queen of the world - Ida Marie. Kul dame!! Så henne på Roskilde for noen år siden og kommentaren "det er som å få en kuk i ræva, og ikke på den gode måten" var legendarisk

4. No one's gonna love you - Band of horses. Søt sang. Litt oppskrytt band

5. A milli - Lil Wayne. Fantastisk fengende låt. Får alltid lyst til å riste veldig på stumpen når jeg hører denne.

Deres tur!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg litt dum som spør nå... men "shuffle-knappen"? :klo:

Skrevet

På ipoden har man en shuffle-knapp - dvs at sangene du har lagret kommer i tilfeldig rekkefølge.

Aner ikke om det også er på andre mp3-spillere, Iphones osv:-)

Skrevet (endret)

På ipoden har man en shuffle-knapp - dvs at sangene du har lagret kommer i tilfeldig rekkefølge.

Aner ikke om det også er på andre mp3-spillere, Iphones osv:-)

Åhh på iPoden du mente ja:p DA skjønner jeg! hehe..

*Men tror ikke jeg har shuffleknapp på den jeg har nå jeg.. Har en sånn liten ipod nano med multitouch, finner ikke knappen iallefall:p

Endret av challenger
Skrevet

Coles Corner - Richard Hawley: Nydelig, trist sang. Minner meg om vinter.

Hell Broke Luce - Tom Waits: En av de nyeste til Tom Waits, men faktisk den jeg liker minst på plata. Fortsatt god nok til at jeg beholder den på spillelista, for den er kul :briller:

Tears In Heaven - Eric Clapton: Også nydelig og trist. Denne sang jeg på avslutingen på FHS!

Comfortably Numb - Roger Waters og Van Morrison live: Aaah, legendarisk sang!! Gjør seg like bra live, og fantastisk at Van Morrison er med her.

Golden Eyes - Dana Fuchs: Kul og rå sang, sunget av den fantastiske Dana Fuchs. Litt blues/soul-rock.

When The Sun Goes Down - Arctic Monkeys: Ah, en av mine favorittsanger fra AM. Liker utrolig godt teksten og historien i sangen, men viktigst av alt; musikken er bra, og jeg elsker å synge med!

(Endte visst opp med 6 jeg :tongue: )

Skrevet

Coles Corner - Richard Hawley: Nydelig, trist sang. Minner meg om vinter.

Hell Broke Luce - Tom Waits: En av de nyeste til Tom Waits, men faktisk den jeg liker minst på plata. Fortsatt god nok til at jeg beholder den på spillelista, for den er kul :briller:

Tears In Heaven - Eric Clapton: Også nydelig og trist. Denne sang jeg på avslutingen på FHS!

Comfortably Numb - Roger Waters og Van Morrison live: Aaah, legendarisk sang!! Gjør seg like bra live, og fantastisk at Van Morrison er med her.

Golden Eyes - Dana Fuchs: Kul og rå sang, sunget av den fantastiske Dana Fuchs. Litt blues/soul-rock.

When The Sun Goes Down - Arctic Monkeys: Ah, en av mine favorittsanger fra AM. Liker utrolig godt teksten og historien i sangen, men viktigst av alt; musikken er bra, og jeg elsker å synge med!

(Endte visst opp med 6 jeg :tongue: )

Her var det flere sanger jeg ikke har hørt, kult:-)

Men Comfortably numb er på topp 10-lista over deilige sanger... så Roger Waters på Roskilde 2006 og i København nå i vår. Er en av de låtene jeg får chills av

Skrevet

Åhh på iPoden du mente ja:p DA skjønner jeg! hehe..

*Men tror ikke jeg har shuffleknapp på den jeg har nå jeg.. Har en sånn liten ipod nano med multitouch, finner ikke knappen iallefall:p

...det er ikke en egen knapp på selve iPod'n.

Du må gå inn på Menu og deretter shuffle songs.

Skrevet

Hvis man bruker Spotify er shuffeknappen nede i høyre hjørne, ser ut som to piler som krysser hverandre :)

Skrevet

1)Pink Floyd - Shine on you crazy diamond.

Å herreguuud for en sang, dette er et mesterverk uten like... På grensen til noe guddommelig dette her. Udødelig!

2)Susanne Sundfør - The brothel

Nydelig sang, vakker stemning, gripende tekst.

3)Annie's song - John Denver

Denne sang pappa til meg når jeg var liten. En sang som betyr mye for meg!

4)Dream about you - Stevie B

Skikkelig klissesang! Danset slow til denne på barneskolen, skikkelig mimresang...

5)Bro Hymn Tribute - Pennywise

Bringer tilbake gode minner fra min tid som pønker... Elsker energien i låtene til Pennywise...

Skrevet

1. You're Supposed to be my friend - 1990s

Jeg hørte mye på denne sangen for noen år siden, men ikke så mye nå mer. Men jeg liker jo fortsatt sangen.

2. Frosty the Snowman - Nat King Cole

Vel, det er jo riktig til på året i det minste. Har ikke noe spesielt forhold til akkuratt denne sangen, men er over normalt glad i julesanger.

3. Hurt - Johnny Cash

Liker denne sangen veldig godt, selv om den gjør meg trist.

4. Give Me Novacaine - Green Day

Digger Green Day, selv om jeg egentlig hører mest på det når jeg skriver oppgaver. Bra sang.

5. The Resolution - Jack's Mannequin

Veldig popsang dette her, men liker sangen. Kan ikke kalle det en favoritt akkuratt, da.

... og dette er grunnen til at jeg aldri bruker shuffle!

Jeg har utrolig mye rart av musikk på mp3-spilleren,kanskje et tegn på at jeg bør rydde opp litt :fnise:

Skrevet

1. Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat

Alltid likt Chris Rea siden jeg var liten, albumet Road To Hell var faktisk en av de aller første CDene jeg noensinne kjøpte, og det var tett etterfulgt av Auberge.

Akkurat denne sangen har jeg nok spilt en god del, det er en vakker komposisjon med en flott tekst. Den har nok vært å høre mange ganger på høytalerene i mine lastebiler og andre biler på tur.

2. Gary Allan - Man to Man

Gary Allan har en spesiell plass i hesteskjender-musikk-kategorien (les: country) min. Han har en ærlig form å fremføre sangen på, samtidig som han har tekster som ER veldig ærlige. Dette er helt klart det nærmeste jeg kommer Nashville-country, og det sier sitt - for her er lite glitter og glamour.

Denne sangen ble for så vidt også fremført mye med gamle bandet mitt, jeg har selv satt norsk tekst til melodien.

3. Åge Aleksandersen - Dains Me Dæ

Ble voldsomt mye singer/songwriter her.. Av norske sanger er denne klart den såreste, den nydeligste og den helt klart fineste. Jeg tror de fleste kan kjenne seg igjen i situasjonen Åge forteller om, det kan i alle fall jeg. Jeg elsker sangen, den er en absolutt stor inspirasjon for meg.

4. Toy Dolls - Nellie The Elephant

Noensinne vært på Finnegan's Irish Pub i Bergen? Sånn feks når Simon, John og Gareth setter på denne? Da skjønner du forholdet mitt til denne røveren av en moro-sang. If not, your loss. Kan ikke beskrives! Minner meg om gode tider som vaktsjef på byens beste irske pub.

5. Giuseppe Verdi - La Traviata, Libiamo

Kort og godt verdens flotteste drikkevise. Ja, for det er det den handler om; en hyllest til alkoholholdig drikke og fest.

Skrevet

Bruker egentlig spotify premium,som gikk ut i går og jeg har ikke penger enda til å fornye + at jeg har hørt de 10 timene man kan av gratisversjonen (eksamenslesing/notering i går og i dag). Så dermed må det bli fra itunes, som inneholder veldig mye rart fra årenes løp. Men here goes:).

1. "Fin kinesisk sang".

Det heter faktisk dette lydsporet. Det er opptak fra en kinesisk sang som gikk på radio eller TV som jeg aldri fant ut hva het eller hvem som sang. Syns fortsatt den er fin, og minner meg nå litt om tiden da jeg bodde i Asia.

2. Chris Cornell - You Know My Name

Tøff sang men har hørt lite på den de siste årene. Minner meg om James Bond.

3. Klovner i Kamp - Tykt og tynt

Liker veldig mange av sangene til klovner i kamp men dette er en av de som ikke har vært inkludert i spillelister jeg hører mye på og kjenner ikke denne så godt. Litt kjedelig i forhold til mange av de andre.

4. Lighthouse Family - High

Kjempefin sang jeg hører altfor sjelden på. Minner meg om faren min da det var gjennom hans musikksamling jeg fant denne. Minner meg også om en skoletur da jeg hørte denne sangen litt overraskende på anlegget der vi spiste frokost.

5. Smurfene - Aerobicsmurfen

Haha som sagt ligger det mye rart på itunes min. Smurfene hørte jeg mye på som liten så den minner meg om det. Merker noe av teksten fortsatt sitter litt i:P. Den ligger på itunes etter jeg en gang ble litt nostalgisk og lastet inn mye gamle CD-er fra oppveksten.

Skrevet

1. U2 - Beautiful day

Så innmari deilig sang å høre på når man sitter og kjører bil om sommeren, eller når man drømmer om sommer om vintern. Eller når man bare trenger litt oppløftende toner på øret.

2. Franz Ferdinand - Take Me Out

Først og fremst har jeg kjempebra minner fra en FF-konsert jeg var på for noen år siden.

3. Eminem - Stan

Får meg til å tenke på en kompis som er veldig glad i den sangen. Personlig syns jeg den er fin, men er ingen favoritt egentlig..

4. Maria Mena - Am I Supposed To Apologize

En trist sang, men sunget av en kvinne med nydelig stemme. Maria Mena er sånn jeg hører på når jeg sitter med en røyk i vinduskarmen og det akkurat har blitt litt høst ute sånn at kvelden er litt mørk.

5. Neon Indian - Terminally Chill

Første gang jeg hørte denne sangen var den rareste morningen i mitt liv. To kolleger hadde overnattet etter en fuktig kveld på byen og vi brukte noen timer på morningen på å se på film og høre på musikk. Vi var ikke spesielt nære venner fra før, men jeg skal si vi ble godt kjent!

Skrevet

1. Dunderpatruljen - Pingvinpalatset

Låte er å.. glad :D Hørte på den mye da jeg jobbet med en skoleoppgave (praktisk arbeid altså, ikke skriving :P) Og den ga meg motivasjon.

2. The Daniel pemberton TV Orchestra - Girly Goodie two shoes

En melodi fra Little Big Planet. Syntes bare låta er gøy :D og den minner meg om spillet... som jeg ikke får spilt mer :( siden det er kjæresten som har PS og vi bor ikke sammen atm.

3. Lords of Acid - LSD=Truth

Har likt denne i mange år. Den er rolig, men også litt sær... (jeg liker sær musikk:P)

4. Thermostatic - Reasons

Også likt denne i mange år. Den er litt sånn 8bit, og jeg syntes det er gøy! Gladlåt xD

5. The Birthday Massacre - To die for

Også likt denne i mange år xP Litt dyster elektronisk musikk. Må ha litt av det og :3

Jeg liker så mye rart, vanskelig å si hvorfor jeg liker visse sanger da det er så mye forskjellig!!

Gjest Consensio
Skrevet

1) Sista Mannen på Jorden - "Pilot"

Elsker musikken, får meg til å slappe helt av

2) Placebo - "Follow the cops back home"

Hvem digger ikke Placebo og hans deilige stemme :fnise:

3) Kraftwerk - "Dentaku"

Deilig, kreativ musikk. Bandet er en viktig del av musikkhistorien.

4) Coldplay - "The scientist

Syns bare den er behagelig å høre på om jeg skal slappe av eller sove

5) Markus Krunegård - "Jag är en vampyr"

Litt up-beat og jeg får mer energi av den

Skrevet

Kjører en runde til jeg :fnise:

1. Van Morrison - Ballerina

Nydelig og avslappende, som nesten alt av Van the man ;) Akkurat denne er gjerne herlig bakgrunnsmusikk når jeg driver med andre ting og.

2. Sondre Lerche - Days That Are Over

Aaah, nostalgi :rodmer: hehe, husker for noen år siden, i "min glade ungdomstid" da denne gikk på radio hele tida. Elsker når sanger gir meg slike følelser, jeg forbinder den med en fin periode.

3. CCR - Proud Mary

Legendarisk kongesang, selv om den kanskje er litt overspilt. Fin å ha på vors, så lenge ingen prøver å sette på Tina Turner-versjoner :fnise:

4. Tom Waits - Back In The Crowd

En av mine favorittsanger på den nye plata! Så fantastisk nydelig, og sårt :rodmer: Ingen kan dette så godt som Tom Waits!

5- Kaizers Orchestra - Blitzregn Baby

Kaizers :D Jeg er blodfan til jeg dør! Og dette er en av mine favorittsanger å hoppe og danse rundt til, mens jeg synger av full hals!

Skrevet

Amy McDonald - This is the life

Vi hørte på denne sangen hver kveld etter stengetid på forrige jobben min mens vi ryddet

Yohanna - Is it true

Får sånn fin forelska-følelse av den

Emma Bunton - What I am

Jeg liker egentlig ikke denne sangen, jeg har bare glemt å slette den

Burhan G feat. Medina - Mest Ondt

Liker beaten

Tone Mette - Summer's over

Bare nyyydelig

Skrevet

1. Stereo Love - Gym Class Heroes - vet ikke hvorfor jeg liker den. Men tror det er den litt nasale stemmen som gjør det.

2. Hate that I love you - Rihanna/Neyo - Jeg kjente meg veldig igjen i den en periode i livet mitt.

3. Ayla part II - treningsmusikk som får meg til å løpe fort og tenke på sommer og sol

4. Alone - Celine Dion - Denne har jeg også kjent meg veldig igjen i

5. Always - Bon Jovi - Dette var den fineste sangen jeg noen gang hadde hørt når jeg var ca. 12-13. Jeg elsket videoen.

Skrevet

Får HedvigR en runde til får jeg også:-)

1 - Sitter på en bombe - Jokke og Valentinerene. Jokke er ungdomstid, varme Ringnes og fest

2 - Prelude 1 sats fra siute nr 1 - Bach. Vakkert chello-stykke. Til ateist å være er jeg glad i Johan Sebastian

3 - Et Hundeliv - Jokke og valentinerene. Der var jaggu Jokke-mann igjen:-) Sær koring på sangen som jeg liker

4 - Stop - Pink Floyd. Fra The Wall. Album som ikke funker helt optimalt når man shuffler:-)

5 - I don't like mondays. The Boomtown rats. Ble introdusert for låta og historien i en musikktime på ungdomsskolen og ble fasinert.

Skrevet

Kjører en runde til jeg :fnise:

1. Van Morrison - Ballerina

Nydelig og avslappende, som nesten alt av Van the man ;) Akkurat denne er gjerne herlig bakgrunnsmusikk når jeg driver med andre ting og.

2. Sondre Lerche - Days That Are Over

Aaah, nostalgi :rodmer: hehe, husker for noen år siden, i "min glade ungdomstid" da denne gikk på radio hele tida. Elsker når sanger gir meg slike følelser, jeg forbinder den med en fin periode.

3. CCR - Proud Mary

Legendarisk kongesang, selv om den kanskje er litt overspilt. Fin å ha på vors, så lenge ingen prøver å sette på Tina Turner-versjoner :fnise:

4. Tom Waits - Back In The Crowd

En av mine favorittsanger på den nye plata! Så fantastisk nydelig, og sårt :rodmer: Ingen kan dette så godt som Tom Waits!

5- Kaizers Orchestra - Blitzregn Baby

Kaizers :D Jeg er blodfan til jeg dør! Og dette er en av mine favorittsanger å hoppe og danse rundt til, mens jeg synger av full hals!

Hvis noen lager tråden "KG-brukere du vil ha musikk-nerde kveld med" lover jeg å nevne deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...