Gå til innhold

Hvem bør jeg velge som forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å velge forlover... Jeg har i grunnen 3 kandidater, og vet at i hvert fall to av de nok vil bli skuffet hvis jeg ikke velger dem. Hva tenker dere?

Kandidat 1: Ble kjent på barneskolen gjennom en fritidsaktivitet, så var vi ikke sammen igjen før på ungdomsskolen, hvor vi hang sammen hele tiden. Føler kanskje det er hun som har "forstått" meg best av venninner jeg har hatt gjennom årene, vi hadde en sær form for humor og interesser som andre ikke skjønte seg helt på. Vi kan i tillegg diskutere ganske dype og filosofiske spørsmål sammen, som andre ikke har interesse av. Vi gikk også på samme linje på vgs, men ikke samme klasse, men hang sammen veldig mye på den tiden også. Jeg har imidlertid ikke sett henne så mye de siste årene fordi vi har studert i ulike byer, men de gangene vi møtes er ting som det alltid har vært.

Kandidat 2: Ble kjent på ungdomsskolen, var i samme gjeng som kandidat 1. Har ikke så mye felles interesser, men jeg har kommet nær henne fordi hun har hatt ekstremt lav selvtillit, blitt mobbet og har ikke åpnet seg så mye om dette for andre enn meg. Har vært mye mer sammen med henne de siste årene enn kandidat 1, og vi er i en felles vennegjeng med et par andre fra ungdomsskolen. Jeg bor ikke i samme by som henne lenger, men det er henne jeg ser oftest når jeg er i min gamle hjemby.

Kandidat 3: Ble kjent i studietiden, studerte det samme og bodde sammen i 6 år. Hun er nok den som kjenner den personen jeg er nå best, og selv om vi ikke bor i samme by lenger, er hun den av disse 3 kandidatene som jeg oftest ser (besøker hverandre veldig ofte).

Noen tanker? Jeg er helt rådvill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier magefølelsen din? Er det en av dem du føler står deg nærmere enn de andre gjør? Prøv å ikke tenke så mye på at to av dem kommer til å bli skuffet.

Skrevet

Jeg ville valgt nr. 3, både fordi hun antagelig kjenner deg best, men også fordi de to andre blir litt mer satt opp mot hverandre. Jeg tipper de forstår at du velger hun fra studietiden, men kan bli mer fornærmet/lei seg hvis du velger den andre fra ungdomsskoletiden... Ikke lett valg det der, glad jeg slipper når den dag kommer (skal være for hun som valgte meg som forlover)

• Liker 2
Skrevet

Velg den som føles "rett" og be de andre være brudepiker?

Tror nok de ville syntes det var stas :)

Skrevet

Jeg syns det hørtes ut som om du egentlig har lyst til å velge nr. 1.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det hørtes ut som om du egentlig har lyst til å velge nr. 1.

Egentlig har jeg mest lyst til det, men så er det også hun som jeg vet ikke kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke velger henne - sånn er hun bare :) Nr. 3 tror jeg ikke forventer å bli valgt, men jeg har lyst å velge henne også. Nr. 2 er vel den jeg har minst lyst å velge (hvis jeg MÅ rangere), men hun er også den jeg vet kommer til å bli mest skuffet...

Det er ikke aktuelt å ha tre forlovere eller brudepiker, da vi skal ha et lite bryllup og jeg synes det blir litt "overkill".

Min kommende husbond sliter også med å velge sin forlover :fnise: Han skal trekke lodd, sier han.

Skrevet

Glemte å skrive at det var TS som skrev det over, men det skjønte dere vel.

Det ble litt rot i det også. Nr. 1 er den jeg ikke tror forventer å bli valgt, og hun kommer ikke til å bli skuffet, fordi hun blir ikke skuffet over sånt (men blir nok hoppende glad over å bli valgt). Nr. 2 og 3 tror jeg forventer det, men jeg tror nr. 2 blir mest skuffet.

Skrevet

Jeg slet også veldig med dette når jeg skulle velge kandidat Endte opp med å velge hun som var et par år yngre enn de andre, dog den jeg hadde kjent lengst (vi har kjent hverandre siden hun ble født, naboer).

Dog var hun nok ganske opptatt med at dette var det første bryluppet hun noen sinne hadde vært i, så mye som forventes av en forlover ble glemt. Dessuten ble hun ganske så full. Kunne jeg valgt igjen, hadde jeg nok kanskje valgt to forlovere, henne (siden det er såpass forventet, siden vi er barndomsvenner) og en annen venninne (som nå står mer nermest) som jeg har kjent siden barneskolen. Hun hadde nok kanskje tatt oppgaven litt mer seriøst.

Jeg syntes du skal ta den du tror passer best til oppgaven, og den du føler er den riktige. Ikke tenk så mye på om de andre blir skuffet, slik er det bare, ikke alle kan være forlovere.

• Liker 1
Skrevet

Egentlig har jeg mest lyst til det, men så er det også hun som jeg vet ikke kommer til å bli skuffet hvis jeg ikke velger henne - sånn er hun bare :) Nr. 3 tror jeg ikke forventer å bli valgt, men jeg har lyst å velge henne også. Nr. 2 er vel den jeg har minst lyst å velge (hvis jeg MÅ rangere), men hun er også den jeg vet kommer til å bli mest skuffet...

Det er ikke aktuelt å ha tre forlovere eller brudepiker, da vi skal ha et lite bryllup og jeg synes det blir litt "overkill".

Min kommende husbond sliter også med å velge sin forlover :fnise: Han skal trekke lodd, sier han.

Kanskje nettopp derfor du vil velge henne :) Hun høres ut som en bra person. Jeg ville valgt henne jeg :) Også litt pga bakgrunnen deres.

Hvertfall ikke nr. 2. Blir vel ikke riktig å velge henne kun pga at hun kan bli lei seg hvis hun ikke blir valgt? Høres egentlig ut som om forholdet deres går mest ut på at du er der for henne, men kanskje ikke så mye omvendt?

Hehe, menn er litt enklere sånn sett!

Skrevet

I et sånt dilemma kan det jo være en mulighet å tenke på hvem som egner seg best til oppgaven som forlover også. Forloveren får jo ofte en del ansvar, og det kan jo være greit å velge den personen som du vet er ansvarsfull og som du samarbeider godt med. Hvem er flink til å holde tale? Hvem har best tid? Er det noen som akkurat har fått barn/ er midt oppi tunge studier er det kanskje ikke ideelt å være forlover. Er det noen som bor nærmere enn andre? Dette kan jo være ting å ta med i beslutningen i tillegg til andre faktorer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg holder en knapp på nr 1... Synes ikke du skal velge din forlover utifra hvem du tror vil bli mest skuffet, og hvem som forventer det, men velg utifra magefølelsen og hjertet ditt!

Da jeg giftet meg hadde jeg litt samme dilemmaet, ei vennine jeg har kjent godt siden vi var 14, eller ei vennine jeg var blitt godt kjent med på studiet. Jeg valgte vennina mi som jeg har kjent siden vi var 14, og angret absolutt ikke.

Skrevet

Jeg eliminerer lett nr. 2 for deg. Jeg ville nok gått for nr. 1, jeg har en nr. 1 og en nr. 3 i mitt liv også. Nr. 3 vet hvor mye hun betyr for meg, men nr. 1 har nesten vært en del av familien til tider, og foreldrene våre bor ennå i samme kvartal, og det føles veldig riktig.

Skrevet (endret)

TS: Ikke meningen å kuppe tråden din, men det jeg lurer på gjelder kanskje også for deg.

Sliter med det samme, ikke moro :sukk:

Alt 1: Bestevenninna mi fra barndomsårene, som alltid har vært der, men vi har utvikla oss veldig forskjellig. Hun er typen som blir nervøs, stressa og i tillegg har hun termin et par mnd før bryllupet.. Hun kommer til å bli skuffa om jeg ikke velger henne, men jeg har tenkt at jeg kan vinkle det slik at jeg "sparer" henne for det pga babyen.

Alt 2: Ble kjent som 18 åringer, og er nok mer like på mange måter. Veldig ansvarsfull og rolig, men samtidig lettlivet og positiv. Jeg stoler på at hun fikser oppgaven, og samtidig har det moro.

Hun blir ikke skuffet om det ikke blir henne, tar slikt med stor ro.

Det heller altså mot alt 2 her.

Men så har jeg lurt på om det er en rolle jeg kan putte alt 1 i, slik at hun føler seg inkludert, men uten noe særlig ansvar?

"Nest etter" forlover liksom..? :sjenert:

Endret av Stinelin
Skrevet

Hva med å kjøre en "Bride's maid" type rolle for andrevalget? :) Det kommer jeg til å gjøre.

Jeg har valgt å bruke min søster som forlover, da hun kjenner meg bedre enn noen annen, og er litt mer "lettlivet" enn min beste venninne. Min søster er også litt mer "voksen" i tankegangen, så jeg innbiller meg at hun er bedre på planlegging og organisering og slikt.

Jeg vet min venninne blir fryktelig skuffet om jeg blåser henne helt for alle oppgaver, så hun og min niese blir mine bride's maids - altså "assistentene" til forloveren og meg selv. :P Høres fryktelig fancy og stuck-up ut når jeg skriver det slik i grunn, men det er ikke slik det er ment eller planlagt. Vil bare at de også skal få ta del i planleggingsfasen og alt slikt som ejg vet de har veldig lyst til. :)

Skrevet

Jeg ville valgt den som har enklest for å hjelpe deg med bryllupet og alle forberedelsene. Jeg hadde to valg av forlover, begge bestevenninner fra mange herrens år tilbake. Valget var enkelt ved at jeg valgte den som bor på samme plass som meg selv, slik at det var enkelt for forlover å stille opp og hjelpe :)

Skrevet (endret)

Syns du skal velge helt etter ditt eget hjerte....det er din bryllupsdag, og du som vet hva du "trenger" i en forlover. Det er trist hvis noen blir skuffet, men sånn er livet :vetikke:

Du kan jo gi de to du ikke velger en annen "jobb" i forbindelse med bryllupet, så føler de seg ihvertfall involvert :) Masse lykke til :)

Endret av bobbi
Skrevet

Jeg ville valgt nr 1.

Jeg stod også mellom 2 venninner da jeg skulle velge forlover. Endte med å spørre hun jeg på det tidspunktet brukte mest tid med, men ikke hadde kjent i mer enn 3 år. Viste seg at jeg virkelig ikke kjente henne godt nok, og det ble hun jeg hadde vært venner med i 8 år i stedet. Veldig glad det ble som det ble.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...