Gå til innhold

Må finne ut hvor mye en mann som betaler bidrag for to barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha å leve for. Han betaler 2000 + 2800 i bidrag for barna.

Jeg er tydeligvis for dum til å finne det ut. *Klikk*

Noen som har peiling på hvor jeg kan finne det ut?

Tusen takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye faren skal betale kommer an på hvor mye mor tjener, hvor mye han tjener og hvor mye barnet er hos far.

• Liker 2
Skrevet

Mener du hvor mye han minst skal ha igjen etter bidrag er betalt?

Om en bor alene må en begynne å betale bidrag fra en har en årsinntekt på ca 230 000 (ved null samvær)

Skrevet

Min venn, Thomas, betaler barnebidrag for sine to barn. Han betaler 2000 for ene barnet og 2800 for det andre barnet. Han har en årsinntekt på 380.000 kroner.

Hvor mye skal han, som enslig mann ha å leve for? Til mat og sånt.

Skrevet (endret)

230 000 + samværstilleggene, sånn ca... (Før skatt)

Endret av liv
Skrevet

Noen steder dette står skrevet?

Skrevet

om du legger inn en inntekt på 230 000 så er far så og si ikke bidragspliktig. Se bidragskalkulatoren på nav.no

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan reglene er på akkurat det du spør om, men til sammenligning:

En som er gjeldsoffer og får faste trekk fra lønna si for å dekke gjeld skal ha rundt 10-12.000 kr utbetalt hver måned (det varierer etter hvor man bor, kommuner med høye boutgifter har høyere sats enn kommuner med lave boutgifter), det er ikke lov å tvangstrekke mer enn at h*n har dette gitte beløpet å leve for (til husleie, mat, klær, transport, alt...) hver måned.

Skrevet

Finnes det noen steder der dette står skrevet? Skulle printet det ut. Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Det gjelder gjeldsordning. Så er han fra et annet land der satsene og utgifter er helt annerledes. De han har gjeldsordning med krever dokumentasjon på utgifter, hvor mye han skal ha å leve for. For å kunne regne hvor mye de kan trekke han.

Skrevet

Be han ta kontakt med namsmannen i sin kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...