Gjest Nica. Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Nei, det ville jeg da så absolutt ikke ha gjort. 2
Fanta Exotic Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 (endret) Overhode ikke! Edif: skrivefeil Endret 26. november 2011 av Fanta Exotic 1
LeaMichele Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 hva hjelper det da, hu blir jo ikke no mindre gravid av den grunn.... 18
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Hvorfor skulle jeg det? Hun er da i stand til å ta egne valg og ta konsekvenser. For alt jeg vet så kunne det være at det var ønsket. Dersom vi drar det litt ut. Straffe en datter på 35 år som har blitt gravid? 2
Maria.91 Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Foreldrene mine sa en gang at jeg hvertfall ikke ville fått bodd hos dem lenger hvis det var tilfellet. Men jeg tror det har mer å gjøre med at hvis jeg får et barn er jeg nødt til å stifte min egen familie og mitt eget bosted, enn "straffing" så og si.
Gjest aiko Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 Si at datteren din da, var 13. Hun hadde en kjæreste på 15, de hadde vært sammen i et par måneder, var veldig glade i hverandre etc. Hun ble gravid fordi kondomen sprakk, hun sier selv at hun var klar for det og ikke følte seg presset. Ville du da straffet henne/ikke latt henne møte kjæresten?
Gjest Lise Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 Hvorfor i alle dager skulle jeg straffe henne... Mener du kanskje en mindreårig datter? 1
Gjest Hannee Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 (endret) Hvis datteren min hadde blitt gravid hadde jeg vært der for henne og støttet henne i hva enn hun ville gjøre. Jeg ville ikke nektet hun å se kjæresten sin. Jeg ville gjort alt jeg kunne for å opprettholde en god og trygg dialog med både hun og kjæresten hennes. Endret 26. november 2011 av Hannee
Gjest aiko Skrevet 26. november 2011 #12 Skrevet 26. november 2011 Hvorfor i alle dager skulle jeg straffe henne... Mener du kanskje en mindreårig datter? Om du leser innlegget over det du skrev har jeg formulert meg litt bedre (:
Moscato Skrevet 26. november 2011 #13 Skrevet 26. november 2011 Si at datteren din da, var 13. Hun hadde en kjæreste på 15, de hadde vært sammen i et par måneder, var veldig glade i hverandre etc. Hun ble gravid fordi kondomen sprakk, hun sier selv at hun var klar for det og ikke følte seg presset. Ville du da straffet henne/ikke latt henne møte kjæresten? Nei, jeg skjønner virkelig ikke hva det skulle vært godt for. En slik situasjon gjør det jo bare desto viktigere at hun får fortsette å ha et godt forhold til både meg (som mor) og kjæresten. Nå tar jeg ikke stilling til abortspørsmålet, for dette synes jeg gjelder uansett. 2
Gjest Lise Skrevet 26. november 2011 #14 Skrevet 26. november 2011 Om du leser innlegget over det du skrev har jeg formulert meg litt bedre (: Så innlegget ditt etter at jeg hadde postet mitt Men det er et vanskelig tema du tar opp TS. Jeg hadde blitt bekymret, men aldri om jeg hadde straffet henne. Heller stilt opp for henne.
Gjest aiko Skrevet 26. november 2011 #15 Skrevet 26. november 2011 Abort ville jo selvfølgelig vært det beste. En trettenåring er ikke skikket til å ta vare på et barn.
Gjest Hannee Skrevet 26. november 2011 #16 Skrevet 26. november 2011 Jeg ville aldri sagt til datteren min at abort er det beste for en trettenåring er ikke skikket til å ta vare på et barn. Jeg hadde støttet jenta hva enn hun selv kom fram til, tror jeg hadde tatt henne med til samtale med noen profesjonelle, gjerne med kjæresten. Og hvis hun ville beholdt barnet så hadde jeg hjulpet henne og vært der for både hun og barnet.
Gjest Mor Skrevet 26. november 2011 #17 Skrevet 26. november 2011 En trettenåring som er gravid? Jeg hadde i hvert fall ikke latt henne fortsette å treffe kjæresten som gjorde henne gravid. Hun er tretten, for gudsskyld. Det er i slike tilfeller abort er lov. Jeg er ellers i mot abort, men hun er jo bare et barn selv. Fem år til hun er myndig. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #18 Skrevet 26. november 2011 Jeg ville ikke latt datteren min selv ta en avgjørelse. Det sier jo seg selv at hun bare er et barn. Altfor stor avgjørelse for et barn som ikke har noe grunnlag for å ta en slik avgjørelse.
Gjest aiko Skrevet 26. november 2011 #19 Skrevet 26. november 2011 Ville dere da latt henne fortsette å treffe kjæresten?
Gjest RYPHJ Skrevet 26. november 2011 #20 Skrevet 26. november 2011 Jeg ville ikke straffet henne, men jeg hadde tatt meg en alvorlig prat med henne for å få henne til å forstå at det at hun har blitt gravid nå ikke er greit for deg, men at du kommer til å være der for henne(om det er det du vil ) og gjøre henne oppmerksom på at om hun skulle beholde barnet, at du ikke skal være moren, men hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå