Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er i en vanskelig fase av livet der jeg må bestemme meg for hva jeg vil gjøre videre. Er 19 år og har tatt et friår/tenkeår etter vgs. Er kjempeusikker på hva jeg vil, så tenkte det kunne vært interessant å høre om hva andre har valgt.

Så fortell gjerne om hva dere jobber med, hvordan det er og hvilken utdanning dere evt har. Hvis dere vil fortelle hva dere tjener, så gjør det. Men trivsel går fremfor lønn for min del!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo si noe om hvor du har styrken din, interessene dine og ønsker.

Hjelper jo fint lite at jeg trives i min jobb og har en helt ok lønn, når de fleste ikke skjønner helt hva som er greia og at jeg synes det er interessant.

Skrevet

Jeg er akkurat i gang med veterinærutdanning, og når jeg har anledning jobber jeg som assistent ved dyreklinikken i bygda jeg kommer fra.

Da er jeg en del på smådyrklinikken, der jeg er med på konsultasjonene, hjelper til med røntgen, setter vaksiner, overvåker dyr under operasjoner (og prøver å lære mest mulig om selve operasjonen), renser ører, barberer katter og hunder, klipper klør og mikroskoperer.

Ellers er jeg med rundt på gårdsbesøk, der det er mye inseminering (på kyr), behandling av melkefeber og jurbetennelse, hjelp ved kalving og lamming, avhorning, undersøkelser av feks leddplager og denslags på dyrene, og drektighetsundersøkelser. Man står rett og slett veldig ofte med armen inne i rumpa på ei ku. Og jeg stortrives.

Møter masservis av flotte folk, får hjelpe dyr i alle varianter, og jobbe både praktisk og teoretisk.

Studiet er laaangt og ikke alltid like spennende, men jeg er helt bombesikker på at det er verdt strevet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...