lillen Skrevet 14. desember 2003 #1 Skrevet 14. desember 2003 Hva gjør alkohol med fruktbarheten vår? Er det bare mennenes spermier som blir hemmet? Har lyst på litt vin i helgen, men det er akkurat da egget mitt hadde tenkt å feste seg! Gjør det noe for festingen? Eller eggløsning?
~Capricorn~ Skrevet 14. desember 2003 #2 Skrevet 14. desember 2003 Jeg vet liksom ikke helt jeg heller. Man leser jo så mye forskjellig. Og det virker ikke som forskerne blir helt enige de heller http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5799069 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=26432 Det er sikkert andre her som vet mer enn meg. Og kan gi deg mye bedre svar.
lillen Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2003 Den britiske gynekologen Peter Bowen-Simpkin støtter undersøkelsen: - Jeg råder alltid kvinenr som ønsker å bli gravide, til å ta seg et glass rødvin før sengetid. De blir mer avslappet, lykkelige og har større sjanse til å ha sex på riktig tidspunkt! Hurramegrundt! :o Mulig vin hjelper på meg ihvertfall, for jeg er jo så stressa, og tenker på graviditet hele tiden... Hmm...
Hanne M. Skrevet 14. desember 2003 #4 Skrevet 14. desember 2003 Litt vin er også bra for blod gjennomstrømninger i livmoren... Derimot er nikotin noe av det værste for jenter som ønsker å bli gravide..
lillen Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2003 Kan man da kompensere for røykingen ved å drikke? Altså hjelpe den dårlige nikotin-blodtilførselen ved å drikke!? Ok, det er ikke noe å fleipe med... Jeg er bare ute etter den beste løsningen. Skjønner jo at det beste man gjør er å stumpe røyken; også før man er gravid. Tror kanskje jeg skal ta et par glass vin i helgen, for å fokusere på noe koselig, og ikke bare på prøvingen for en gangs skyld. Hjelper meg kanskje å slappe av da... Skulle ønske det bare kunne komme en lapp ut av f eks navlen (en slags kvittering), som sa "Nå er egget ditt festet. Velkommen tilbake!" Det er så lenge å vente til ikm, 2. juledag...
murmeldyret Skrevet 15. desember 2003 #6 Skrevet 15. desember 2003 Du er morsom du lillen! Likte den med kvitteringa Mitt egg har tenkt å bli befruktet sånn ca søndag/mandag. Jeg er så heldig (not) at jeg skal jobbe natt i helga. Ikke noe vin på meg nei :-? Men jeg tror fortsatt jeg skal nyte i Jula, inntil graviditeten er påvist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå