Gå til innhold

Å lage poserbare dukker og bamser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere :)

Jeg lager poserbare dukker/bamser, slik som denne:

Jeg syntes først det var veldig vanskelig å få tak i pels til en ok penge, men fikk så tipset å kjøpe pelspledd. Det gjorde jeg, og det funker kjempefint, MEN antall farger blir jo veldig begrenset, da blir det jo stort sett naurlige farger.

Noen som vet hvordan man farger slik falsk pels hjemme?

Denne:

vet jeg er hjemmefarget, men hun vil ikke ut med hvordan hun gjør det, og uansett er hun amerikansk, så det er sikkert andre produkter å få tak i på andre siden av dammen, enn vi har her.

Sikkert litt sær ting å lure på, men håper noen vet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med hårfarge, rett og slett?

Den der heste-horn-tingen var jo helt jævlig fascinerende flott, daaaaamn sier jeg bare...........

Er det du som laga den dukken på første bildet? Uansett, kjempeskjønn!

Skrevet

Jeg har vurdert det. Lurer på om jeg bare må kjøpe hårfarge og prøve meg frem på en liten bit. Får jeg tak i "fancy" farger som f.eks blå, rosa, grønn og andre knæsje farger i vanlige butikker? Er ikke så bevandret på hårfargefronten :sjenert:

Hva dukkene gjelder så er den blå hesten helt utrolig ja! Hun lager masse forskjellige, nydelige skapninger! :jepp:

Den første er min kreasjon ja, ganske fornøyd med den, til å være den første :)

Skrevet

"knæsje" farger som rosa, grønn, blå osv, anbefaler jeg deg å finne på goth og metalbutikker, for min erfaring er at DET er farger som sitter. Hadde ei venninne en gang sm farget håret ofte med slikt, og det gikk aldri av heller :fnise:

Her er link til noe av det, noter deg navnet og se om du kan finne det billigere på ebay ;)

http://www.dragenshule.no/shop.cfm?path=20,306,686

Skrevet

Sånne pelspledd er vel kunstfiber, og da tror jeg egentlig ikke hårfarge sitter så veldig godt? Men det er jo bare å prøve.

Om du f.eks. bruker saueull/fell (har billige feller på IKEA) eller andre dyrehår, så må jo hårfarge egne seg bra. Eventuelt kan du bruke konditorfargene til Wilton (selges bl.a. på Jernia). Veldig mange i strikkemiljøet som bruker det til å farge sitt eget ullgarn. Her er en ganske detaljert beskrivelse på hvordan det gjøres på garn, kan helt sikkert overføres til en ullfell.

Gjest Cupcakes
Skrevet

den var kjempe søt, den på øverste bildet! den fikk jeg lyst på! flink du er :)

sånn ellers har jeg ikke noe å komme med angående det du lurte på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...