Lala Skrevet 14. desember 2003 #1 Skrevet 14. desember 2003 Har aldri sett noen i hvitt gull jeg. Er det fint?? Jeg har en en-stens diamantring i hvitt gull som jeg liker å kalle min forlovelsesring siden det er den eneste fingeren den passet på og den var såpass dyr (over 20 000) at jeg sikkert ikke får like fin ring som forlovelsesring, og han kaller meg allerde for kona hans. (Jeg får lov av han til det da. Men vi har liksom regel at vi ikke er forlovet før vi har fast dato til bryllupet) Hadde vært greit om min fremtidige giftering matchet den.. Kan man mikse hvitt og gult gull egentlig? Er det godtatt?
hallingbrud Skrevet 14. desember 2003 #2 Skrevet 14. desember 2003 Det er ikke noe problem å kombinere hvitt og gult gull. Noen mener det motsatte, men gullsmedene sier iallefall at det går greit. (jeg spurte om det samme, og ga meg ikke før jeg hadde snakket med en del folk... jeg tror derfor folk som mener det motsatte gjerne er litt gammeldagse...) Uansett har jeg et forslag til deg: siden du har en så lekker diamantring, så må du jo passe på å bruke den. Derfor kan du velge en smal, enkel ring i hvitt gull som forlovelses/giftering (du kan jo bruke den samme ringen som både forlovelsesring og giftering). Det finnes masse forlovelsesringer i hvitt gull, så det er ikke noe problem. Dessuten må man ikke velge forlovelsesringer/gifteringer fra ferdige brett som gjerne heter "ja" eller "for evig". Man står fritt til å velge å bruke den ringen man ønsker. Det er derfor bare fantasien og kjæresten som setter grenser :D Du kan derfor også bruke diamantringen som forlovelses/giftering hvis du har lyst til det. Så kan dere finne en ring i hvitt gull som står i stil til kjæresten din.
ringblomst Skrevet 14. desember 2003 #3 Skrevet 14. desember 2003 Mine foreldre hadde gifteringer i hvitt gull og de var og er, veldig flotte, men det krever nok mer vedlikehold av disse enn gult gull. Selv har vi en kombinasjon av gult og hvitt gull og er godt fornøyde med dem. Det mest tradisjonelle er vel helt enkle gullringer, men man velger vel helst ut fra egen smak enn ut fra hva man "burde" gjøre.
smile Skrevet 14. desember 2003 #4 Skrevet 14. desember 2003 Har fått mer og mer sansen for hvitt gull. Det er ikke problem å finne gifteringer i det nei. Enig med ringblomst at en helt enkel glatt ring ville vært fint. Da får du fremhevet den andre!!!
Besservisser Skrevet 14. desember 2003 #5 Skrevet 14. desember 2003 Hvitt gull er ok, men men stygt når det kommer til gifteringer. Jeg vet at gifteringer skal være i vanlig gull. Dersom du vil være amerikanisert kan du jo velge diamanter....
-ida- Skrevet 14. desember 2003 #6 Skrevet 14. desember 2003 Jeg hari hvitt gull, for jeg fikk en diamantring i hvitt gull da vi forlovet oss, så har vi giftering i hvitt gull ved siden av.
Gjest Tex Skrevet 14. desember 2003 #8 Skrevet 14. desember 2003 Jeg har forlovelsesring i hvitt gull m diamant på, og vi skal nok ha gifteringer i gult gull. Men jeg skal ha de på hver sin hånd, da...
Lala Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2003 Takk for gode svar. Hadde tenkt til å ha ringen på samme finger, så jeg vil ha noe enkelt. Om jeg ikke hadde hatt diamantringen hadde jeg nok valgt en helt enkel ring da også, men med en liten diskret diamant. Jeg bruker ringen sammen med ringer som er kombinert i gult og hvitt gull nå, men jeg har ikke blandet den med ringer i bare gull. Tror dermed at jeg kanskje vil foretrekke giftering i hvitt gull. Men en ting til lurer jeg på: Hvordan er ringer i platina? Noen som vet om noen linker til sider hvor jeg kan se på de?
Gjest Tex Skrevet 14. desember 2003 #10 Skrevet 14. desember 2003 Jeg har ingen linker for hånden men de ser vel ut som ringer i hvitt gull bare at de er mye dyrere...?
April Skrevet 15. desember 2003 #11 Skrevet 15. desember 2003 Her har du link til platina ringer! Jeg hadde tenkt å ha gifteringer i hvitt gull, men vurderer nå seriøst platina ringer! Jeg har undersøkt her i Norge og det er kun en som støper platinaringer, men jeg har ikke fått noen ekstakt pris! Tremenningen min bor i USA og det er mulig jeg får henne til å ordne ringene for meg! Prisene lå på ca. $300-700 pr.ring! Gullsmeden jeg snakket med sa at det var mye bedre hvis jeg fikk ordnet det slik, for her i Norge kom det til å bli mye dyrere!
~sikka~ Skrevet 15. desember 2003 #12 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har ring i hvitt gull med diamant som forlovelsesring. Skal ha gifteringer i hvitt gull også når vi får råd til å kjøpe det.
Gjest Lady-M Skrevet 15. desember 2003 #13 Skrevet 15. desember 2003 Forlovelsesringen min er en alliansering i hvitt gull med tre diamanter og gifteringen i børstet hvitt gull med 9 små diamanter. Synes det er finest med hvitt gull...gult er litt kjedelig.
momo Skrevet 15. desember 2003 #14 Skrevet 15. desember 2003 Jeg liker best hvitt gull. Vi skal ha helt glatte ringer i hvitt gull 4mm også skal vi gravere inn navnene våres på utsiden. :D :D
zmurfette Skrevet 15. desember 2003 #16 Skrevet 15. desember 2003 Jeg vet at gifteringer skal være i vanlig gull. /quote] Så fint at du oppklarte dette for oss en gang for alle. Jeg var litt usikker på akkurat dette, skjønner du...
Lala Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #17 Skrevet 15. desember 2003 Her har du link til platina ringer! Jeg hadde tenkt å ha gifteringer i hvitt gull' date= men vurderer nå seriøst platina ringer! Jeg har undersøkt her i Norge og det er kun en som støper platinaringer, men jeg har ikke fått noen ekstakt pris! Tremenningen min bor i USA og det er mulig jeg får henne til å ordne ringene for meg! Prisene lå på ca. $300-700 pr.ring! Gullsmeden jeg snakket med sa at det var mye bedre hvis jeg fikk ordnet det slik, for her i Norge kom det til å bli mye dyrere! Fant mange fine ringer i platina når jeg gikk inn på: http://www.bluenile.com/product_catalog.as...and_channel.asp De var jo kanskje litt dyre. Særlig de settene de hadde med giftering og forlovelsesring som matchet. Fant ikke herreringene da.. Mye stilig på den linken du hadde Junibrud04! Kjærsten er faktisk i statene nå, men jeg tror vi skal vente litt med å kjøpe ringer. Vi har jo ikke planlagt når vi skal gifte oss. Eneste vi vet er at vi skal det. Men det er jo ufattelig moro å kikke litt rundt og få ideer. Syns det er stilig å ha platina ring siden så få har det her i Norge. Dessuten er jo platina det edleste metallet. Er det ikke? Dyrt, men kult. Syns nesten at man kan unne seg å bruke litt penger på ringene i og med at det er noe man skal gå med hver dag resten av livet. Det heller andre områder man kan spare inn på.
Gjest Lady-M Skrevet 15. desember 2003 #18 Skrevet 15. desember 2003 Hvitt gull er ok' date=' men men stygt når det kommer til gifteringer. Jeg vet at gifteringer skal være i vanlig gull. Dersom du vil være amerikanisert kan du jo velge diamanter.... [/quote'] Javel?? Hvis du følger litt med i motebildet vil du oppdage at hvitt gull er mer og mer populært i gifteringer, også med stener. Har ikke vært noe før ute med det i USA enn i Europa. momo: Gravering på utsiden er skikkelig fint! Skulle ønske jeg kom på det da vi valgte ringer...
Lala Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #19 Skrevet 15. desember 2003 Når man kaller seg for "besserwisser", er man kanskje bare ute etter å provosere likevel? Hva syns dere om disse ringene til menn? http://www.bluenile.com/product_catalog.as...and_channel.asp Likte den maskuline stilen. Litt røfft.
Lala Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #20 Skrevet 15. desember 2003 Og med denne til meg: http://www.bluenile.com/product_details.as...pos=&set_shape= Eller bare noe lignende denne http://www.bluenile.com/product_details.as...os=7&set_shape= til oss begge? Ha i tankene at jeg skal ha min ring sammen med en enstensdiamantring i hvitt gull..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå