Gå til innhold

Frizzy hår etter bleking - gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat bleket håret for første gang (striper). Etter dette har håret mitt blitt utrolig frizzy, det ser usunt og knuskete ut, og det er umulig å få det til å se glatt ut selv om jeg retter det ut. Hva er dine beste tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller beste tipset er å slutte å rette håret. Føn det heller rett, med varmebeskyttende spray/krem. Det er ikke varmen som skader håret mest, men metallet på rettetangen.

Bruk hårpleie som gir mye fukt.

Klipp håret hver 6 uke.

Skrevet

Nå finns det mange god oljer for håret. Spør frisøren etter en som passer for ditt hår. Oljen gir næring til håret og det ser mindre frizzy ut.

Det blir ikke fettete eller tungt. Hvis du ikke bruker aaaltfor mye. Og så lukter det godt! :)

Skrevet

Takk for tips. Må vel ta meg en tur til frisøren :) Håper bare ikke disse oljene koster skjorta!

Skrevet

Takk for tips. Må vel ta meg en tur til frisøren :) Håper bare ikke disse oljene koster skjorta!

Det koster en billig skjorte, ja. :) 3-400 kr?

Skrevet

Vil anbefale Tigi's "papaya leave-in moisture spray". Denne funker bra mot frizzy hår:)

140kr på feelunique.com

Skrevet

Disse "oljene" hos frisøren består av bittelitt olje og resten silikon. Det får bare håret til å virke sunnere og glattere, men gjør fint lite for hårets tilstand, egentlig.

Bruk gode produkter. Shampoo uten SLS for ikke å tørke ut mer, balsam og hårkurer. Så kan du bruke leave-in i tuppene. Etter en god klipp selvfølgelig.

• Liker 3
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg vil anbefale Kms Moisterrepair Shampo, balsam og kur, samt Marrocan oil til tuppene, Dette har gjort underverker for meg i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...