Gå til innhold

"Er jeg gravid trådene?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er prøver, og er ofte innom prøversiden, og graviditetsidene.

Der florerer det jo av tråder hvor folk spør om de er gravide?

Jeg irriterer meg ganske over dette, og skjønner virkelig ikke hvordan folk kan tro at vi her inne kan svare på det? Det er det bare en test og legen som kan svare oss på!

Er det bare jeg, eller?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så langt derifra!

Jeg er også møkk lei disse trådene. Hvordan kan de i det hele tatt tro at vi kan vite svaret? Helt utrolig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror vi alle er ganske lei av de trådene, men i det siste synes jeg nesten "Jeg hater er-jeg-gravid-tråder"-tråder er blitt like vanlige som er-jeg-gravid-trådene. Jeg tror rett og slett ikke vi kommer til å klare å få folk til å slutte å spørre på nett om de er gravide, så da får vi heller enten overse de trådene, eller stikke innom og fortelle dem at vi dessverre ikke har svaret de leter etter.

Skrevet

Om man er muligens er gravid så er det en enormt viktig ting, om det er sånn at man virkelig ønsker at man er det eller om man er livredd for å se den blå streken. At mange da velger å lage en tråd på KG om det syns jeg virkelig ikke er rart. Tror de fleste skjønner at ingen her kan si med sikkerhet om de er gravide eller ikke, men det er vel mer bare for å få snakket ut om det tenker jeg. Det er jo ikke noe alle ringer rundt til hele vennegjengen om.

Og jeg tenker i mitt stille sinn at dere som henger inne på gravid/prøver-forumet faktisk burde skjønne mer enn noen andre at det er en big deal for folk og ikke trenger å komme med sure svar bare fordi noen har spurt om det samme tidligere.

• Liker 2
Skrevet

Enig med Juliane her. Spesielt irriterende finner jeg dem som skjeller ut en TS som i påvente av å kunne kjøpe test, spekulerer på symptomene sine, og lurer på hvilke erfaringer andre har. I mine øyne er dette annerledes enn dem som dukker opp to dager etter samleie med en "symptomliste", og lurer på om de er gravide...

Og selv om begge sider burde kunne forvente respekt, har jeg bare litt vondt av dem som tilhører sistnevnte kategori om de får krasse "det kan ikke vi svare på, vent to uker, og ta en forbanna test!". Men i forhold til dem i førstnevnte kategori, synes jeg faktisk ikke de fortjener så krasse svar. De påpeker selv at de vet ingen her kan svare, de vil ta test så snart de får skaffet seg en, de vil bare ha andres synspunkter på symptomene de kjenner. Ser ikke at det skal være noe å kjefte for, at de spekulerer i symptomer frem til testen er i hus. Det er vel faktisk litt av spenningen, spesielt for prøverne?

Gjest Koala Lompa
Skrevet (endret)

De fleste som starter slike tråder vet nok at man ikke kan få svaret på det ved å spørre her og de forventer nok ikke et slikt svar her heller. Tror de fleste som starter slike tråder gjør det mest for å lufte eventuelle bekymringer og vil ha erfaringer fra andre som har vært i samme situasjon. Mer sånn bare for å snakke om det.

På kropp&helse så finner man jo en dunge med hva-kan-dette-være-tråder hvor det er opplistet symptomer. De fleste vet nok at det ikke er så mange her inne som faktisk kan svare på det, men mer for å lufte tankene, sjekke om noen har lignende erfaringer og få tanker fra andre om hva det kan være.

Kroppslige ting sånn som sykdom og graviditet oppleves svært individuelt og det er nok derfor det er så mange tråder om det. Ikke alle opplever det 100% likt og vil derfor finne "trøst" i å lufte det her.

Det er iallefall mine tanker rundt det :) Så jeg kan ikke si jeg blir så frustrert over det.

Trådene om ff derimot...

Endret av Koala Lompa
Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig å lage en tråd om "er jeg gravid" når du enkelt kan stikke på apoteket for en test eller til legen. Dessuten finnes man drøssevis med sider om tegn på graviditet når man søker på google. No need til å lage en tråd om det, herregud...

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig å lage en tråd om "er jeg gravid" når du enkelt kan stikke på apoteket for en test eller til legen. Dessuten finnes man drøssevis med sider om tegn på graviditet når man søker på google. No need til å lage en tråd om det, herregud...

Hvorfor tror du det er "enkelt å stikke på apoteket" for alle, bare fordi det tydeligvis er det for deg?

Enkelte må vente på lønn, som kanskje ikke kommer før senere i uka, andre må vente til apoteket åpner, fordi det er stengt søndager, og dette er en lørdagskveld etter stengetid. For ikke å snakke om dem som oppholder seg på et lite sted hvor apotek-tilgangen er noe mindre enn i større tettsteder.

Og å handle på dagligvare-butikker, er det ikke alle som vil, spesielt ikke om de bor på et "der alle kjenner alle"-sted. Og derfor vil de vente til de kommer seg til et apotek. Som igjen ikke er tilgjengelig i bygda hun bor i.

Og selv om man har googlet side opp og ned med symptomer, er det noe helt annet å "snakke" med noen som kanskje har erfart det samme. Ikke fordi det vil gjøre en noe klokere; det er alltid en som har hatt de samme symptomene og vist seg å være gravid, og så er det alltid ei som hadde de samme symptomene, som ikke var det. Men det hjelper nok for mange å bare få luftet tankene litt, og få innspill fra andre. Man får ikke det fra en side hvor symptomene står listet. De svarer ikke nødvendigvis på spørsmålene en har.

Så nei, kanskje det ikke er en nødvendighet i og for seg å åpne denslags tråder. Så er det heller ikke noe stort problem, egentlig...

Men jeg kan absolutt ikke se nødvendigheten i å la seg irritere så mye at man åpner klagetråder, heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...