Gå til innhold

Kransekakemasse gått ut på dato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke kransekakemasse som er utgått på dato? Kjøpte en slik pølse med kransekakemasse i går som viste seg å gå ut på dato i oktober. Kan den brukes? Kan bytte den, men vil helst ikke dra med med baby ut i øsepøseregnet igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom det er en del fett i mandler, kan den bli harsk. Jeg ville smakt på den, smaker den rart - kast den. Men da blir det noe vanskelig å bytte den selvfølgelig. Står det best før eller holdbar til?

Skrevet

Det står best før på den...

Skrevet

Da er den mest sannsynlig brukbar :)

Skrevet

For varer hvor det står best før, er det mye å gå på. Best før betyr at matvaren ikke er farlig å spise når datoen har gått ut, men at smaken og kvaliteten over tid vil bli dårligere. Når dette skjer er avhengig av hva slags produkt.

Siden det er kort tid siden utløp, vil jeg neppe tro den har rukket å bli dårlig. For sikkerhets skyl kan du lukte på den. Som Fisken skriver, vil fettet i mandlene harske over tid og gi vond lukt og smak. Så sant kransekakemassen har vært forskriftmessig oppbevart i butikken, tror jeg du trygt kan bruke den.

Skrevet

Takk for svar. Smakte på den, og den smakte sikkert greit, men har en tendens til å kjenne "utgåttsmaken" når jeg vet noe er utgått, så endte opp med å kjøpe ny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...