Gå til innhold

Pendle med barn

Anbefalte innlegg

Gjest anonymen
Skrevet

Jeg har nettopp fått ny jobb en drøy time unna der vi bor, og etter en måndeds tid fungerer det ikke i det hele tatt med kjøring og henting i barnehage, barnehagetider osv. Mannen min reiser endel, og da er det enda vanskeligere å få ting til å gå opp. Da jeg har prøvetid (og min forrige jobb gikk konk) er jeg redd om jeg ikke får alle timene mine, at jeg kan miste tillit fra sjefen. Jeg trenger veldig denne jobben!

Så nå vurderer jeg sterkt å flytte barna (snart 3 og 5) i en barnehage rett ved jobben min.

Det blir lange dager for ungene og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, da jeg kun har fått negativ tilbakemelding fra familie og venner på dette. Men det blir i alle tilfelle i max 4 mnd.

Er det noen som har erfaring med dette? Trenger noen råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke få hjelp av familie og venner til henting denne perioden?

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det, og ihvertfall ikke for en så kort periode. Det blir oppbrudd, nye venner, lange dager, så et nytt oppbrudd igjen...

Men du, er det bare deg som er ansvarlig for barna i hverdagen. Ser at du sier mannen reiser endel, men kan han kutte ned på reisinga? Jobbe hjemmefra? Får dere familie og venner til å stille opp?

Skrevet

Prat med sjefen din om problemet. Og er dette en fleksibel jobb sånn så du kan jobbe ekstra noen dager, og dermed gå en halvtime før noen andre dager. For regner med at mannen din kan hente og levere barna i barnahage noen dager. Og om dere evt. har familie som kan hente i barnehagen innimellom.

Skrevet

Kanskje du kan få en slags dagmamma som kan steppe inn morgen og ettermiddag noen ganger i uken. Det vil jo gi alle en mindre stresset hverdag

Skrevet

Hm, dette var min plan også, ettersom jeg må ta et års vikariat et stykke unna der jeg bor. Slik jeg ser på det så får vi mere tid sammen ved å gjøre det på denne måten. Vi skal ta kollektivtransport i ca. 1t en vei, så da kan vi prate og leke og gjøre det til en morsom ting. Det var i hvert fall planen min... Jeg har også ektemann som reiser mye.

Skrevet

Skjønner ikke hva ts mener med at det bare er for noen få måneder hvis barna bytter til en barnehage nærmere jobben. Har hun tenkt å skulke masse så fort prøvetida er overstått?

Skrevet

Hadde ikke pendlet med barn, mye større risiko det, enn å levere hvis du har kort vei i dag til barnehage.

Heller forsøkt å inngå avtale med jobben ev. barnehage, på arbeidstid og hentetid, når mannen din er på reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...