Gå til innhold

Hvor lenge er hunden(e) deres hjemme alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et innlegg på siden her om å la hunden være alene hjemme i 10 timer.

Så da lurer jeg på hvor lenge er deres hund hjemme alene på det meste? Tenker vel mest på de som er i full jobb, hvordan får dere det til hvis dere er på jobb langt hjemmefra? Har dere andre som lufter hunden?

En vanlig arb.dag varer jo gjerne i 8timer, og hvis man da plusser på en halvtime hver vei i transport så blir det jo 9 timer. Er hunden alene hele denne tiden da?

Eventuelt har dere hundegård hvor de er ute hele dagen?

Har dere med hunden i bilen? Lufter i pausen?

Ser flere på jobb gjør dette, men er ikke det litt "slemt" mot hundene? Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ha hunden min en hel arb.dag i et bilbur altså. Hun må jo få muligheten til å røre seg rundt omkring(hun er løs hjemme på stua når jeg jobber).

Selv så jobber jeg ikke 100% så har ikke så lange dager, max 6 timer. Men hvis jeg skal jobbe lengre dager får jeg noen til å stikke innom å lufte henne. Jeg føler at 7timer er absolutt max for henne enda(hun er snart 1 år).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden min kan være alene hele dagen. Vi sier ikke fra når vi kommer hjem fra jobb og skole, så da går hun som oftest rundt alene. Om vi avtaler at vi skal noe sånn at alle er borte leverer vi henne hos broren min eller tar henne med oss. Hun har selskapsblære og klarer derfor fint å være hjemme alene i flere timer. Hun har også tilgang til alle etasjer og de fleste rom.

Om det har seg sånn at ingen kommer til å være hjemme før rundt kl.8 på kvelden kjører mamma eller broren min hjem å slepper henne ut litt og gir henne mat. Hun sover hele dagen ellers :)

Skrevet (endret)

Mine hunder er alene hjemme 6-7 timer 5 dager i uka. Jeg syns det er greit fordi de får tur og moro før jeg drar om morningen og når jeg kommer hjem, pluss at de har hele huset til rådighet mens de er alene. De sover mens jeg er borte, avbrutt av drikkepauser og skifte av soveplass. Når jeg kommer hjem tilbringer vi resten av dagen sammen, uansett hva vi gjør.

De som har hunder i bur gjennom 8 timers arbeidsdag har jeg lite til overs for. For meg vitner det om latskap og mangel på kunnskap om hunders behov.

Endret av mysticmoo
  • Liker 3
Skrevet

Maks 8 timer, som regel 6 timer. Må han være alene mer enn 8 timer (hvis jeg f.eks skal jobbe 8 timer, også må jeg til byen rett etter byen) blir han med på jobben.

Han går (selvfølgelig) løs i leiligheten sammen med pus. Får gjerne en kong med noe digg før jeg drar.

Skrevet

Når jeg begynner i jobb igjen blir han alene 8 timer, to dager i uka. Kommer nok til å ta han med i bilen i begynnelsen, siden han er så liten, for å lufte han i pausene :)

Skrevet

Betyr dette at om man jobber 8-16 fem dager i uka og har reisevei sånn at man ikke kan lufte hunden i lunsjen så bør man la være å anskaffe seg hund? Jeg er nemlig borte 10 timer om dagen.

Skrevet

Betyr dette at om man jobber 8-16 fem dager i uka og har reisevei sånn at man ikke kan lufte hunden i lunsjen så bør man la være å anskaffe seg hund? Jeg er nemlig borte 10 timer om dagen.

Den første tiden kan du ikke være borte fra hunden i det hele tatt. Skal du skaffe deg valp må du ha tid til den.

• Liker 1
Skrevet

For meg kommer det ann på hva du prioriterer når du kommer hjem fra jobb, resten av kvelden og i helgene. Og om hunden blir godt luftet på morgenen. Om man har trening e.l på kvelden, barn som har fritidsaktiviteter, liker å dra ut med venner, ut å feste i helgene, eller andre aktiviteter som hunden ikke kan ta del i om kvelden, etter å ha vært alene hjemme i 10 timer, så syns jeg ikke man kan ha hund, nei. Og hva skal man egentlig med hund da?

Noen hunder kan fint være hjemme i 10 timer, men det er ikke optimalt for mange.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...