Gå til innhold

Hunder som bjeffer morgen og kveld:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en av naboene mine (jeg vet ikke hvilken, siden det er mange naboer her) som slipper ut hunden sin sånn rundt kl 7 hver morgen, og sånn rundt kl 9 hver kveld.

Og den bjeffer.... og bjeffer.... og bjeffer... og bjeffer... og AAAARGHHHHHHH!!!!!

Jeg pleier å stå opp 08.00-08.30 og da er det ikke gøy at det står en bikkje rett nedi veien og bråker kl 07... samma når den står og bråker kl 22-23 om kvelden!!

Er sånt greit? :S

Bør jeg ta hensyn her, eller bør naboen gjøre noe med bikkja si?

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Hvor lenge står hunden ute og bjeffer? Er det snakk om en halvtime eller er det mer enn det?

Skrevet

jeg har skjønt at den er ute i flere timer om gangen. Jeg hørte den bjeffe sånn rundt en halvtime siden, og jeg hørte den også bjeffe sånn rundt kl 08 idag.... det er ikke hele tiden den bjeffer, noen ganger er det bare et bjeff her og der... men noen ganger står den og bjeffer i ETT SETT. Har aldri tatt tiden, da jeg for det meste bare tenker over det når jeg blir vekt av det.

Men den kan holde på en stund noen ganger... hvertfall 5-10 minutter.

og når den bikkja blir sluppet ut hver dag så blir det jo mye plagsom bjeffing iløpet av tiden jeg skal bo her.... Har blitt vekt mange ganger for å si det sånn.

nå holder den på igjen btw :P

Er det liksom normalt at en bikkje går rundt og bjeffer hele dagen omtrent? xD

Jeg bodde et sted med nabo som hadde to bikkjer for 2 år sida, og den ene bikkja bjeffa til tider, men det var aldri tidlig om morgenen eller sent på kveld....

Gjest Survival
Skrevet

Det kommer mye an på hvilken rase det er, særlig mht instinkter. Dersom hunden er en type jakthund vil den jo bjeffe på omtrent alt som beveger seg eller lager lyd. Og det er mange som ikke er jakthunder som bjeffer mye også. Særlig hvis de har vaktinstinkt og skal vokte huset hele tiden.

Men jeg må si at jeg syns ikke det er mye når hunden bjeffer i 5-10 minutter i strekk. Og er det virkelig så høyt at du hører det inn i huset ditt? Jeg forstår at det kan være problematisk noen ganger, men hvis vi ser det fra hundeeieren sin side: Hundeeieren vil garantert valgt at hunden ikke skulle bjeffe dersom han kunne det, men sånn er det ikke dessverre. Hunden må kanskje være ute, hvis det er en hund som er vant til å stå i bånd. Og eieren er veldig glad i hunden sin og ser på den som et verdig familiemedlem. Samtidig vil sikkert ikke naboen være en dårlig nabo heller, men han kommer til å ha vanskeligheter med å få hunden til å slutte å bjeffe.. Noen hunder gjør det bare.

Skrevet

hører det ganske godt inn ja... jeg bor rett ved veien (innkjørsel), og rett vedsidenav naboene, og jeg har to svære vinduer på den siden mot veien. Og det er her senga mi står og. Bikkja står ikke i bånd da. Den trasker rundt overralt her. Plutselig står den rett under vinduet, noen ganger står den mye lenger unna osv...

Og når den står 3 meter fra rommet mitt og bjeffer i 10 min kl 7 om mårran flere dager i uka så er det LITT plagsomt :P

Jeg har ikke peiling på hunderaser, men den er svart og hvit, og har litt sånn halvlang pels?.. og den er sånn vanlig bikkjestørrelse :P Ikke kjempesvær, eller liten liksom :P

Gjest Survival
Skrevet

Hmmm, OK. Jeg skjønner. Denne situasjonen er nok litt vanskelig å finne ei løsning på. Særlig hvis hunden går løs ute. Det betyr sikkert at den er vant med det helt fra den var valp, og da ønsker nok hundeeier og hunden neppe å slutte med det nå. Men du kan jo prøve å snakke med eieren.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om hunden er løs i et tettbebygget strøk ute tilsyn, så er vel ikke det lov. Man skal kun ha hunden løs om eieren har den under kontroll.

Så er det slik, kan du faktisk ringe politiet. Kanskje det gir naboen din en vekker?

Var selv plaget av en løshund her jeg bor. Midt i byen. Den bjeffa på folk som gikk forbi, skremte de og dreit i sandkassene til ungene. Eieren er ikke av det smarteste slaget :gjeiper: Men diverse trusler og anmeldelser gikk til slutt inn og nå går de på tur med hunden i bånd i stedet.

Skrevet

ja det er jo bilvei rett ved her og tett bebyggelse. Den er ute og går hele tiden....

et problem er at jeg ikke vet hvilken nabo som eier den :P Men å ringe politi kunne kanskje vært en ide.

Plutselig står bikkja i veien midt på svarte kvelden og blir påkjørt og....

Gjest Survival
Skrevet

Jeg foreslår du kontakter eieren først, før du du ringer politiet. En hund som er vant til å gå ute mellom folk og biler, vil nok garantert passe seg for hovedveien og sånt, og en eier som er vant til å la hunden sin gå ute vil vel tro at hunden ikke skader eller plager noen. Dermed kan det komme som et sjokk hvis politiet plutselig står på døra. Da er det faktisk bedre at du forteller at det plager deg.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg hadde sagt ifra. har jakthund selv. hun vokter huset, men bjeffer kun når fremmede er i nærheten og de ikke kommer bort og hilser på henne. når jeg sier ifra, så slutter hun

Skrevet

vet ikke hvem eieren er, som sagt. det er mange naboer her! orker ikke gå rundt og følge etter bikkja til den skal hjem igjen heller...

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Da synes jeg så absolutt du skal ringe politiet. Den er ikke lov å bare la bikka løpe løs uten tilsyn i tettbebygget strøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...