AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Og lurer på om denne er bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647957 Noe som ev kan anbefale en bærbar pc til en 10 åring? skal også brukes til og spille på, den må likevel ikke koste over 4000,- noen som kan hjelpe?
Gjest Tirkes Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Hva slags type spill vil du at den skal dra? Er litt forskjell på hvor "tungt" spillene går.
Gjest Survival Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Ville nok ikke valgt den PC-en dersom gutten skulle bruke den til spill. Den har veldig dårlig prosessor.
Gjest Tirkes Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 (endret) Herr Tirkes kommenterer: Den PCen der har en fantastisk pris. Bra med RAM, går nok fint å spille det meste på den, tror IT-avisen skrytte av den også. Men skjermkortet er nok ikke noe å rope hurra for. Så tviler på om man kan kjøre med maks settings og høyest oppløsning, men om det ikke gjør noe, så tror jeg ikke det skal være noe problem. Ikke sikkert du får noe bedre under 4000 kr. Vil nok slite med de nyeste og tyngste spillene, spesielt med kvaliteter over normalen og uten noen form for lag. Herr Tirkes er ikke IT-mann, men har bygget sin del PCer, og kjøpt flere og er interessert i PC-innmat. Og spiller daglig. Endret 26. november 2011 av Tirkes
Gjest Survival Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Skjermkort er forsåvidt også viktig i en spille-PC med hensyn til grafikken og sånt.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Takk for svar:) Jeg har ikke så mye peling på hva som er bra og ikke..gutten min spiller på pc ja, tror ikke det er typiske "tunge" spill, mer Club pinguin og "mafiaboss" har dessverre ikke råd til mer enn 4000 i denne omgang, så jeg vil jo prøve å få en best mulig til den prisen, leser jeg her sier dere jo at det er en bra maskin, noen som vet om jeg kan få en bedre til tilsvarende pris?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Takk for svar:) Jeg har ikke så mye peling på hva som er bra og ikke..gutten min spiller på pc ja, tror ikke det er typiske "tunge" spill, mer Club pinguin og "mafiaboss" har dessverre ikke råd til mer enn 4000 i denne omgang, så jeg vil jo prøve å få en best mulig til den prisen, leser jeg her sier dere jo at det er en bra maskin, noen som vet om jeg kan få en bedre til tilsvarende pris? Hva er prosessor og skjermkort? hi
Gjest Tirkes Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 http://www.dinside.no/883520/hp-pavilion-g6 <- Herr Tirkes ville kjøpt denne med dine kriterier av pris og bruk, sier han. Tror du finner til under 4000 på NetOnNet.no
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 http://www.dinside.no/883520/hp-pavilion-g6 <- Herr Tirkes ville kjøpt denne med dine kriterier av pris og bruk, sier han. Tror du finner til under 4000 på NetOnNet.no Takk, er den fra samsung mye dårligere? Vil helst ha fra samsung eller asus.
Gjest Tirkes Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 Aner ikke. Har ikke brukt disse laptopene selv, er kanskje litt personlig preferanse også. Søk på produktnavnene og søk etter "omtale" "anmeldelse" eller "review" om du ikke får treff på norsk.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #11 Skrevet 26. november 2011 Aner ikke. Har ikke brukt disse laptopene selv, er kanskje litt personlig preferanse også. Søk på produktnavnene og søk etter "omtale" "anmeldelse" eller "review" om du ikke får treff på norsk. Tusen takk for svar, ha en riktig fin lørdag
Captcha Skrevet 26. november 2011 #12 Skrevet 26. november 2011 (endret) Jeg har selv en fra Asus, som er ganske lik denne, og er veldig fornøyd. Prossesoren er kanskje ikke markedets hvasseste, men det merker jeg ikke mye til. På denne kan en også doble ram`en selv om man vil. Endret 26. november 2011 av Captcha
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #13 Skrevet 26. november 2011 Jeg har selv en fra Asus, som er ganske lik denne, og er veldig fornøyd. Prossesoren er kanskje ikke markedets hvasseste, men det merker jeg ikke mye til. På denne kan en også bygge doble ram`en selv om man vil. Den var fin:)
Captcha Skrevet 26. november 2011 #14 Skrevet 26. november 2011 Modellen fra Asus har numerisk tastatur, noen bruker dette til spill og det er generelt mye mer lettvint å bruke.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #15 Skrevet 26. november 2011 Er det dvd spillere på alle bærbare pc er? er det på den asusen over? så etter info, men fant det ikke. Noen som har flere anbefalinger, er den fra samsung virkelig så dårlig?
Captcha Skrevet 26. november 2011 #16 Skrevet 26. november 2011 Ja, det er både DVD-spiller og -brenner på Asusen. Litt av grunnen til at Samsungen faller igjennom er at skjermkortet kun er på 512 mb. Til den prisen du kan betale bør du få tak i en laptop med minst 1gb skjermkort.
SmallTalk Skrevet 26. november 2011 #18 Skrevet 26. november 2011 Til en 10-åring som kun skal spille "lette" spill så holder denne i massevis. Hadde det vært snakk om gaming her så hadde ikke denne nådd opp mtp grafikkkort og prosessor, men det er ikke noe man trenger å tenke på i denne sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #19 Skrevet 27. november 2011 hvorfor laptop? vil da tro at en stasjonær pc ville vært mye lurer for en på den alderen, siden det vanskeligere å miste en stasjonær i gulvet, og man får mer for pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå