Gjest Ts Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Klarte ikke å finne noen tråd om dette så derfor starter jeg min egen. Her er min liste: Mor - Et gaveabonnement på 20 utgavet av ukebladet Hjemmet. Far - Fleecejakke og en jumper. Svigersøster - Radio. Svigermor - Bok og fotkrem. Svigerfar - Bok og handkrem. Søster - Kopper og julekaffe. Venn av familien - Julesnop og handkrem. Bestemor - Kurv med julekaker. Venninne - Little book holder. Venn - Produkter fra The body shop. Tante og onlel - Little book holder, te og julesnop. Søskenbarn - Sengetøy. Søskenbarn - PS3 spill. Søskenbarn - Fleecegenser. Venninne - Little book holder. Alle barna vi gir til får i år forkle med julemotiv. Mannen får så mye forskjellig i år, spredt utover i en adventskalender med en stor pakke på julaften :]
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Lille Bror- Ipdad Mamma-Gavekort på negler Pappa- Gavekort på spa Bestemor-Gavekort på spa Stemor- Sjokolade (liker henne ikke) Kusiner og venninner- Bodyshop body butter. Morfar- Duftlys og kaffe. Mormor- Te og håndkrem. Kjæreste- tur til syden, dette er gave fra oss begge, til oss begge.
Markjordbær Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 (endret) Mor: Kokebok, gavepakke fra Oliviers med trøffelsalt, trøffelolje og risottoris, "hjemmebrent" cd-mix og noen duftputer (til å legge i skap) med spray til å friske opp duften. Stefar: Wilfa kaffekvern Mannen: Samsonite cubelite koffert, bok med liten leselampe (til å feste på bok) og ullsokker (pakkes sansynligvis inn sammen med litt godteri e.l.) Søster: Gavepakke med olivenolje, oliven, halloumiost og diverse andre godsaker, "hjemmebrent" cd-mix og noen duftputer (til å legge i skap) med spray til å friske opp duften. Niese på 13: Kinogavekort, dusjscrub+leppepomade og "hotellpute" (gigantisk pute) Niese på snart 4: et slags memoryspill, perlesett, lekekasseapparat med penger Nevø på 6 mnd: Badekåpe, ullundertøy og lekeakvarium Blind mann på 55 som jeg tidligere har jobbet som assistent for: har foreløpig bare kjøpt 2 flasker juleøl, men pleier å sette sammen en gave med diverse godsaker han liker, som nøtter, sjokolade, hjemmebakte julekaker etc, samt en cd med datafil som beskriver hva som er i pakken, og som også inneholder f.eks. litt musikk, eller en film (han liker å "utforske" filmer selv om han ikke kan se). Så gjenstår ei venninne og min far+stemor, disse har jeg ikke funnet gave til ennå. Edit: Har nå fått en idé til venninnegave; tror venninna mi skal få flybilletter sånn at hun kan komme på besøk til oss og se det nye huset (vi flytter om noen uker). Hun hadde oppgitt bl.a. "opplevelse" som juleønske, så da tror jeg det er noe hun blir glad for! Hun liker å reise, og vi ser hverandre for sjelden i og med at vi bor på hver vår kant av landet. Endret 27. november 2011 av Markjordbær 1
Gjest Anonym Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Her er min liste: Ikke særlig dyre gaver da jeg er hjemmeværende alenemor å ikke særlig stor familie. Bror: strut med snus ( da han plutselig etter 6 år satt seg på skolebenken igjen å flyttet hjemme hos pappa igjen å ikke trenger noe av utstyr til hjemme å med lite penger) Søster: to fine topper og en kjole. Pappa: en fin benk til å ha i gangen eller badet. ( da han nettopp har flyttet for seg selv i ny leilighet å mangler litt sånne ting) Min sønn: vet jeg ikke enda, han er snart 2 år så viss noen har noe tips mottas de med takk;) To tanter: vin + at jeg har ordnet gave til noen fra i familien fra min sønn. Da ble det til morfar/oldefar, pappa/bestefar, bror/onkel, farmor/ oldemor, onkel/ gammel onkel, oldemor/tippoldemor. + at jeg laget lerret med fire bilder av min sønn som to av tantene mine får. Grunnen til at de får det er fordi at de betyr veldig mye for meg å har støttet meg igjennom alt. Da jeg mistet min mor 2 mnd' er før min sønn kom til verden å vil gjerne gi dem noe ekstra.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 Mamma: Trillebår, noe hun ønsker seg. Har alt hun trenger og litt til:) Pappa og stemor: Sengklær etter eget ønske Kjæreste: Hjemmekinoanlegg Svigerforeldre: Kjøkkenvekt og sengklær Svigerbrødre: Treningsbukse, noe treningsutstyr Gudmorjente: "Lær ordene" bøker Venninner: Alt fra pyntegjentander til kaffe Tanter/onkler: kaffe, te, julepynt, lysholdere osv Student:)
Sophie-Ann Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Mamma/stefar: glass fra Holmegaard Pappa/stemor: lerret med bilde av barna Søsken/svigerinner/svogre på min far sin side: gavekort på 250kr Søsken/svigerinner/svogre på min mor sin side: ulike smågaver, vi skal ha pakkelek i romjulen. Eldste datter: Emu støvler Yngste datter: Minikjøkken og 50 kjøkkenredskaper Tante/onkel: julepynt Mormor/morfar: lerret med bilde av barna Tantunger på far sin side: prinsesse strandsett og Bamse byggeklosser Tantunger på mor sin side: klær fra Ed Hardy
Gjest Doh Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Mamma/stefar: Hjemmelagd konfekt og hjemmelagd såpe Pappa: Det same Mommo/bestefar: Det samme Farmor/farfar: Det samme De ønsker seg jo aldri noe og synes det er koselig med hjemmelaget Samboeren min: Videokamera + veske + minnekort Søstra mi + mann: Ismaskin Broren min: ? Kona hans: ? Nevøen min: ? Men blir sikkert no leker eller bok Samboeren min kjøper til familien sin, men de får sikkert litt konfekt de også
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Mor: Innrammede bilder hun ønsket seg av oss barna + noe jeg ikke vet enda. Far: Verktøytralle Bror: Tskjorte og noe mer Bror 2: Tskjorte Kjæreste: Digitalkamara + minnebrikke Venninne: Sport t-skjorte + øyenskygge Venninne 2: Vet ikke. Vin, sminke, pynt til huset, eller noe sånn. Venninne 3: Noe småtteri til ca en hundrelapp Kusine: Hjemmelaget dørskilt Tanter og onkler vet jeg ikke helt enda.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Poster som AB i tilfelle noen sitter og snoker (les: kjæreste)!! Kjæreste: Kom ikke på noe spesifikt stort og flott, så det blir en pakke med masse grejer - Joggebukse, naughty knot (med meg selv inni), slipsnål, abonnement på Vi Menn/Autofil, CD'er til å brenne på, CD-mappe og grytekluter jeg lager selv. Foreldre, gis med søster: Pepper- og salt-bøsse fra Rosendahl. Venner/venninner: Driter i gaver og finner på noe artig i steden! Det jeg da mangler er gave til svigers og egne foreldre, med kjæresten. Vi har blitt enige om å kjøpe litt gaver til dem sammen, men har enda ikke kommet på hva...
Gjest Nuppdupp Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 ingenting neida har ikke kjøpt noe enda.. brødre tenker jeg gavekort et sted de har spill og cder. er risikosport å kjøpe noe man TROR de liker. mamma: sjokolade fordi hun ikke gidder å ønske seg noe annet. venninne nr 1: vin. hun abefalte meg en vin i sommer hun synes var kjempegod. har skrivd det ned, så hun skal få den hehe de andre vennene mine får også noe fra polet. skal nok finne noe de liker
Pene sko... Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Så langt har jeg kjøpt en klokke og en ny lommebok som julegave til meg selv og et skjerf til min bror.
Sweetpea25 Skrevet 11. desember 2011 #13 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Mamma og pappa (fellesgave): Kokebok og 10" digital fotoramme. Mamma: 2 håndklær + dusjsåpe og body lotion. Pappa: Bokser, sokker og deostick. Samboer: Genser + noe til (vet ikke hva). Søster, 30 år: Øredobber + noe til (vet ikke hva da). Bror, 36 år: Deostick og genser Bestemor: "Pyntenål" og Noa (parfyme). Nevø, 8 mnd: Body, dongeribukse, genser, sko og en leke. Niese, 3 år: Prinsessekjole, tiara og tryllestav, perler og perlebrett og julestrømpe m/godteri. Nevø, 8 år: Fifa 2012 til Wii og julestrømpe m/godteri. Svoger: Vet ikke. Venninne: Bruno banani parfyme og bodylotion. Datter av venninne: T-skjorte, 2 lipsyler, neglelakk og sjokolade. Svigerforeldre: Kokebok og 10" digital fotoramme. "Svigerfarmor": Varme tøfler. Mormora og morfaren til samboer: Gavepakning med skjærefjøl, julepåleggspølse, syltetøy og flatbrød. Endret 11. desember 2011 av Sweetpea25
Gjest Ulrikke 19 år Skrevet 25. oktober 2012 #14 Skrevet 25. oktober 2012 Ser dette er en gammel tråd, slenger meg allikevel på i år også :-) (selvom jeg er tidlig ute) Mamma: skilt med tekst "verdens beste mamma" og to godis skåler, snacks. Pappa: pute, forkle, håndkle, grytekluter med elg + juletrekuler med favoritt fotballaget. Søster 5 år: stor Scoobydoo bamse, joggedress, Wii spill, scoobydoo genser. Bestemor og bestefar: kurv: filmer, godis, krus, fotpleie, blader, vin osv. +skilt Farmor og farfar: hjemmelaget lys, sukkertøy og såpe. Søster 25 med mann: brettspill, pynt og evnt DVD. Niese 7 mnd: Ull pysj, ull bukse, tunika og tights. "puttepå" leke.+ pakkekalender i desember! Fetter 4 år: puslespill Fetter 16 år: xbox spill + DVD Kusine 14 år: pyntepute og DVD Kusine 9 år: justin bieber pyjamas og Disney krus. Fetter 7 år: starwars pyjamas og Disney krus Tanter og onkler: hjemmelaget? Kjærestepar 1: sengetøy, interiør og Xbox spill Kjærestepar 2: klær, smykker og DVD Kjærestepar 3: noe fra polet? Samboer: litt usikkert enda, men antagelig gavekort på thorshow og sånn man sliper kjøkkenkniven med ;-)
Lillah Skrevet 27. oktober 2012 #15 Skrevet 27. oktober 2012 Lillegull: Har kjøpt alt han trenger til han blir født, men skal kjøpe noe å pakke inn til han også Samboer: Aner ikke hva jeg skal kjøpe! Mamma: Aner ikke her heller! Pappa: Setesdalskofte og 1 flaske vin. Bestemor: Loreal dag- og nattkrem, 2 fine syltetøyglass i innpakning, sjokolade. Søster: Parkass. Bror: Aner ikke. Svoger: Har kjøpt ei skjorte, skal kjøpe noe godteri til. Niese (4år): Kjole, 3 Mikkemus truser, 3 barbiedukker og "tyggis- automat". Nevø (1.5 år): Bukse, genser, "Cars" tøfler og strømpebukse, lego. Nevø (8 år): Ringenes herre lego og "tyggis- automat". Hunden min: Blir vel noe godis Svigers: Aner ikke. Svigerbestemor: Aner ikke. Det andre settet med besteforeldre til samboer: Aner ikke. Venninne: Aner ikke. Datter av venninne: Aner ikke. Tante: Aner ikke. Barn av kusine (2.5 år): Genser og lego. Barn av kusine (1/2 år): Aner ikke.
Zakuro Skrevet 27. oktober 2012 #16 Skrevet 27. oktober 2012 Mutter'n: Siluette "portrett" av meg og brutter'n i profil + et hjemmelaget dørskilt(gul postit er jo ikke akkurat det lekreste...) Fatter'n: Ny sovepose og/eller underlag + hjemmelaget dørskilt på han og(What's up with the post-it's?!) Brutter'n: Hakke peil Sambo: Hakke peil! (Boba Fett sweatshirt er vanskelig å overgå gitt.) Svigers: Hjemmelaget konfekt og... aner ikke. Bestekompis 1: Illustrasjon av et barndomsminne. Bestekompis 2: Gudveit... Bestevenninne 1: Putevar med påtrykk av favoritt-karakteren hennes så hun kan kose med i sengen Bestevenninne 2: T-skjorte med trykk; No outfit is complete without cathair(jepp, hun digger katter!) Venninne 1: Pom-pom slange + noe annet. Venninne 2: Kurv med eplecider, hjemmelaget konfekt, massasje olje, røkelse, lys, osv. Ny-venninne: Hun er fra KG så det kan jeg ikke avsløre her Brevvenn: Melkesjokolade, brunost, ostehøvel + en hjemmevideo.
Pene sko... Skrevet 27. oktober 2012 #17 Skrevet 27. oktober 2012 Den eneste julegaven jeg har kjøpt så langt er en filmsamling av Fassbinder til min far.
estrella Skrevet 30. oktober 2012 #18 Skrevet 30. oktober 2012 Mamma: Jamie Oliver på 30 min + kakeform Stefar: Hakke peiling.. Pappa: Siste Pondus-boka Stemor: Cupcake-ting.. Lillebror (21) og samboer: dessertskåler, skilt og ritzenhoff ølglass (samboeren samler på de ) Lillebror(20): Pc-spill Lillebror (17): Gavekort på Elkjøp (ønsker seg gamingutstyr) Lillesøster (16): Gavekort på forlenging av negler hos bestevenninna mi Lillebror (11): Svein og rotta-bøker + noe legogreier (han er fortsatt glad i den type ting..) Lillebror (10): Skisseblokk, fargeblyanet, skisseblyanter+kull Lillesøster (8): Bok og et spill Lillebror (3): Bok, hals (sånn som du kan bruke både som lue, pannebånd, skjerf osv) og en eller annen ting til (sikkert noe kaptein sabeltann-greier, han elsker kaptein sabeltann) Svigermor: Kaffemaskin Svigerbror: Aner ikke Samboer (25): True Blood-kokebok..pluss noe mer, det har jeg ikke peiling på hva skal være. Men hun liker iallefall serien True Blood og den type mat Bestevenninne (22): Game of Thrones sesong 1, julekule Sønn: Hettegenser, votter, hatt og hals (samme som lillebror min) Samboer til bestevenninne: Hjemmelaget konfekt eller noe i den duren Vennepar: Hjemmelaget konfekt Sønn: Utstyr til han blir født Vennepar 2: Hjemmelaget konfekt Datter: babysett og bitering (termin er i begynnelsen av desember..) Roommate: Aner ikke, parfyme? Og de jeg jobber med får hjemmelaget konfekt og kort like før jul (Mange søsken sa du? I know..en grunn til at jeg så og si er ferdig med julegaver til søsken o.l, må starte tidlig ) 2
Gjest Lille-pus Skrevet 31. oktober 2012 #19 Skrevet 31. oktober 2012 Tør ikke fortelle hvem som får hva her (det er mange spennede mennesker inne på et åpent forum... ) Men følgende har kommet så langt at det er i hus, og skal bare pakkes inn når jeg kommer så langt; 2 stk halskjeder av saltvannsperler 4 John Smedley gensere i ulike farver (DHL kommer i dag) Versace Versense (eau de parfum) og Versace Pour Homme (eau de toilette) Små kjeler Høyang Polaris All steel Cawö håndkler (caffe latte farvede) Dusjkrem, håndkrem og fotkrem - L'Occitane ... og det gjenstår et par stykker.....
Gjest mari kontrari Skrevet 31. oktober 2012 #20 Skrevet 31. oktober 2012 Onkel & tante: Mat-/drikkegreier vil jeg tro, noe som ikke er "ting" i hvertfall. Kusine: Selbuvotter i "hennes" farger + en bok tenker jeg. Bror: Pen ullcardigan om jeg finner, evt. ullundertøy (til trening/tur). Muligens noe lite ekstra. Mor: Pent ullundertøy (ikke sporty), sokker, noe spennende innen mat/te. Far: Pent sjal og evt. lue av god kvalitet, og noe musikkrelatert. Venninne®: Hjemmelaget julegodis/favoritter innen te/mat/drikke (student med dårlig råd, så vet at slikt settes pris på), ullsokker sammen med fint, hjemmelaget julekort. Alt er tentativt, om noen ønsker seg noe de trenger gir jeg gjerne det. Men er opptatt av at det ikke skal være mye ting og dill, men noe folk har bruk for. Også kjøper jeg nok enten en symbolsk gave til alle, eller f.eks. redd barna-lys, håndlagede ting fra lokalt marked (ullsokker, votter, nyttige eller perfekt for mottaker-ting), en symbolsk gave, etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå