AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Sitter her og tenker litt tilbake på hvordan huden min har vært gjennom ulike perioder av livet mitt. Da jeg var fjortiss var jeg skikkelig plaget av kviser, både på bryst, rygg og i ansikt, og eneste utvei var å sette meg på tetrasyklinbehandling. Jeg tror jeg dreiv på med det der i ca ett år, før jeg begynte på Diane, som jeg har gått på siden jeg var 16 (er nå 22). Husker at i den perioden jeg var plaget som verst, så ble jeg også forskrevet den ene svindyre, reseptbelagte kvisekremen etter den andre. Husker at jeg ikke merket den minste forbedring i de periodene jeg brukte kremene, i forhold til når jeg lot være. I de senere år, når jeg har blitt eldre og plagene har avtatt, har jeg testet ut både kremer og rens fra apotek, billigmerker man får kjøpt f.eks på HM og Cubus, samt dyre produkter fra parfymerier. Skal jeg være ærlig med meg selv, må jeg innrømme at alt jeg har brukt på hudpleie har vært bortkastede penger. Jeg fikk virkelig testet ut om kosthold og rensing har noe for seg tidligere i år da jeg var ute på en langtidsreise; spiste bare drittmat, vasket meg aldri med annet enn vann et vanlig såpestykke, og det gikk lett 3 dager mellom hver gang jeg dusjet. Men fikk jeg mer uren hud? - Nope. Så nå sverger jeg bare til vanlig Palmolivesåpe for å vaske både ansikt og kropp, pluss at jeg peeler huden med en relativt billig peel fra L'Oreal 2-3 ganger i uken for velværens skyld Hva er deres erfaringer angående dette?
Hermes Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Sitter her og tenker litt tilbake på hvordan huden min har vært gjennom ulike perioder av livet mitt. Da jeg var fjortiss var jeg skikkelig plaget av kviser, både på bryst, rygg og i ansikt, og eneste utvei var å sette meg på tetrasyklinbehandling. Jeg tror jeg dreiv på med det der i ca ett år, før jeg begynte på Diane, som jeg har gått på siden jeg var 16 (er nå 22). Husker at i den perioden jeg var plaget som verst, så ble jeg også forskrevet den ene svindyre, reseptbelagte kvisekremen etter den andre. Husker at jeg ikke merket den minste forbedring i de periodene jeg brukte kremene, i forhold til når jeg lot være. I de senere år, når jeg har blitt eldre og plagene har avtatt, har jeg testet ut både kremer og rens fra apotek, billigmerker man får kjøpt f.eks på HM og Cubus, samt dyre produkter fra parfymerier. Skal jeg være ærlig med meg selv, må jeg innrømme at alt jeg har brukt på hudpleie har vært bortkastede penger. Jeg fikk virkelig testet ut om kosthold og rensing har noe for seg tidligere i år da jeg var ute på en langtidsreise; spiste bare drittmat, vasket meg aldri med annet enn vann et vanlig såpestykke, og det gikk lett 3 dager mellom hver gang jeg dusjet. Men fikk jeg mer uren hud? - Nope. Så nå sverger jeg bare til vanlig Palmolivesåpe for å vaske både ansikt og kropp, pluss at jeg peeler huden med en relativt billig peel fra L'Oreal 2-3 ganger i uken for velværens skyld Hva er deres erfaringer angående dette? De virker ikke i det hele tatt, massasjen du gir huden din når du smører det inn virker derimot. Så smør inn med noe og masser godt :-D
Gjest shirelle Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Produkter fra parfymeri er ikke nødvendigvis bra. Svært sjelden er de bra for uren hud faktisk. Du burde heller kjøpe produkter som du får kjøpt hos hudpleier. 2
acna Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Det meste jeg har brukt av produkter fra dagligvarer og parfymerier har vært bortkastet. Når jeg skriver det meste, så er det fordi decleor selges i noen parfymeri, og det merket gjør huden min bedre:) Såpe i mitt ansikt er like nyttig som vaselin,..Det er min erfaring. Huden min produserer fort kviser hvis jeg ikke behandler den bra. :/ Du er utrolig heldig hvis huden din ser fin ut av å vaske den med palmolive. Lettvint og billig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Enig med forrige taler, det meste jeg har handlet utenom hos hudpleier har vært veldig bortkastet. Slike produkter kjøpte jeg i alderen 15-20 år. Når jeg oppdaget Matis, Decler og Md formulations som selges hos hudpleier er resultatet bra. Kvisene som først kommer forsvinner fort, arrene blekes raskere, huden er ikke blank, huden samler ikke på døde hudceller, sensitiviten er så godt som borte også den deilige duften av ansiktet da. Mmm mmh! 2
Zinnia Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Enig med de to siste, jeg føler absolutt jeg får utbytte av det jeg investerer i gode hudpleieprodukter. Om man er ordentlig plaget med kviser eller annet kan det så klart hende at det må mer til som reseptbelagte midler fra hudlege ol. Selv var det roaccutan som i sin tid gjorde det store utslaget for meg, men jeg har likevel sett en klar forbedring etter at jeg begynte med ordentlig hudpleie og merker at det er gull verdt å finne riktige produkter for min hud. Jeg har også endt opp med kombinasjonen Matis, Decleor og litt MD, og med nettshopping er det ikke så dyrt. De fleste produktene er veldig drøye, og om man følger med på tilbud og vet hvor produktene er billigst blir det egentlig ikke dyrere enn å handle rimelige merker i butikk her hjemme.
Basi Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Alle har ulik hud, men på meg virker salongprodukter (Decleor, MD, Dermalogica) mye bedre enn "vanlige" merker Huden har blitt mye jevnere, hudtonen min ser bra ut og porene mine er betydelig mindre (selv om jeg fortsatt sliter med sorte prikker) Produkter jeg brukte før hadde null effekt og gjorde huden sakte men sikkert verre... Har derimot en venninne som har vært gjennomn alt av produkter - billigmerker, salongprodukter, apotek, hudlege osv. Det eneste som virker for hennes hud er antibiotikakurer og en mild ansiktsvask Hun har imidlertid alltid slitt med kviser (hormonelle som sådan vil jeg tro) mens jeg aldri har vært plaget av dette. Så for noen virker det, andre ikke Men personlig går jeg aldri tilbake til billigmerker igjen og har kastet alt av gammelt skrot
mari4ever Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 (endret) Jeg hadde veldig fin hud før jeg begynte på hudpleie skolen. så kom kvisene Etter to år nå har det begynt å roe seg. heldigvis. jeg fikk veldig mange hormonelle kviser på haka og kinn. utrolig frustrernde. og de var store+ jeg fikk mange hvite comedoner som utviklet seg til kviser. MD og serumet fikk prosessen i gang og jeg hadde ett heftig utbrudd i 1 måned før det roet seg. Decleor cleansing milk, MD formulations sensetive clenaser på hake parti( der kvisene måtte komme ut før det ble bedre) og CosmediX clarity serum og MD formulations antioxidant creme har gjort underverker for huden min. Jeg har forsatt arrene men bare en kvise på haka nå. angrer veldig jeg ikke prøvde md sensetive clenaser tidligere. reagerte på den orginale rensen Jeg renser foressten ikke morgen, kun kveld. når jeg hadde mye kviser renset jeg to. Huden har den evnen til å smøre seg selv, men se ann huden din. Fet/kombinert med problem hud; kviser og tørrhet hud har godt av å rense to ganger daglig, som regel. Så ja det hjelper veldig for meg! Endret 29. november 2011 av mari4ever
KaDust Skrevet 29. november 2011 #9 Skrevet 29. november 2011 Jeg bruker fast rensemelk, tonic og dagkrem om morgenen, og på kvelden smører jeg meg inn med jojobaolje. De gangene jeg ikke får brukt dette så får jeg fort litt mer uren hud (ikke mye) og jeg får misfarging i huden. Altså, uten dette er jeg veldig rød i ansiktet. Så jeg foretrekker derfor å bruke det hver dag, slik at jeg hver morgen kan våkne til babymyk silkehud
Månestråle** Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 Hvor får man kjøpt Jojobaolje, KaDust? Hvilket merke bruker du?
Gjest Iah Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 Tråden er ryddet for reklame. Iah, mod
KaDust Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Hvor får man kjøpt Jojobaolje, KaDust? Hvilket merke bruker du? Jeg bruker den kaldpressa man får kjøpt på helsekost
★Blackstar★ Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 (endret) Dette funker glimrende på meg! Rensk huden morgen og kveld.. Er 3 forsjellige produkter jeg pleier å bruke.. Det er dette her: http://www.google.no/imgres?q=CLINIQUE&um=1&hl=no&biw=1343&bih=658&tbm=isch&tbnid=7Q0FyTQCJUv4jM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fcelinaisaksen.blogg .. Du bør jo også finne ut hvilken hudtype du har før du kjøper eller bruker noe som helst! ;o) Endret 30. november 2011 av ★Blackstar★ 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #14 Skrevet 1. desember 2011 For min del har kviser med kosthold å gjøre, jeg merker med en gang forskjell om det sklir ut og jeg spiser møkkamat. Hudpleien synes jeg ikke gjør noe spesielt for slike ting, men jeg merker forskjell med fuktbalansen og utseendet på huden. Tørre flekker forsvinner, og jeg får mer glød.
apekatt Skrevet 1. desember 2011 #15 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Dette funker glimrende på meg! Rensk huden morgen og kveld.. Er 3 forsjellige produkter jeg pleier å bruke.. Det er dette her: http://www.google.no/imgres?q=CLINIQUE&um=1&hl=no&biw=1343&bih=658&tbm=isch&tbnid=7Q0FyTQCJUv4jM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fcelinaisaksen.blogg .. Du bør jo også finne ut hvilken hudtype du har før du kjøper eller bruker noe som helst! ;o) Clinique 3 step er noe av det verste man kan bruke på huden. Ikke nok med at toneren er av alkohol, så har kvisene til de fleste som har brukt dette, blitt verre. Såpen gjør huden stram, fuktighetskremen trekker ikke helt inn uansett, så den toneren tørker huden ut en del. Dette er basert på hvordan huden min ble påvirket av den, men det er fortsatt veldig mange på nettet som hater denne serien av disse grunnene. Endret 1. desember 2011 av apekatt 1
Gjest Pippi1979 Skrevet 1. desember 2011 #16 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har hatt litt problemhund, men etter at jeg byttet til Estee Lauder sine produkter er huden min blitt mye mye finere. Særlig den brune glassflasken som heter Advanced night repair er fantastisk:)
★Blackstar★ Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Clinique 3 step er noe av det verste man kan bruke på huden. Ikke nok med at toneren er av alkohol, så har kvisene til de fleste som har brukt dette, blitt verre. Såpen gjør huden stram, fuktighetskremen trekker ikke helt inn uansett, så den toneren tørker huden ut en del. Dette er basert på hvordan huden min ble påvirket av den, men det er fortsatt veldig mange på nettet som hater denne serien av disse grunnene. Jeg har alltid vært kjempe fornøyd med Clinique, og har aldri hørt noe negativt om det heller. Brukt det i flere år, og aldri hatt noe problemer. Kvisene jeg hadde før har også forsvunnet helt, og huden kjennes helt fantastisk ut. I tillegg til den fuktighetskremen så bruker jeg en annen også, som er litt tykkere. Er helt forsjellig fra person til person. Alt funker ikke like bra på alle. Gjelder heller å finne det som passer akkuratt deg og din hud. Noe kan funke dårlig på noen, mens andre funker det kjempe bra på, og omvendt. Sånn er det jo med alt.
★Blackstar★ Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Clinique 3 step er noe av det verste man kan bruke på huden. Ikke nok med at toneren er av alkohol, så har kvisene til de fleste som har brukt dette, blitt verre. Såpen gjør huden stram, fuktighetskremen trekker ikke helt inn uansett, så den toneren tørker huden ut en del. Dette er basert på hvordan huden min ble påvirket av den, men det er fortsatt veldig mange på nettet som hater denne serien av disse grunnene. Kan godt være det er mange som hater den, men er forsatt også maaaange som elsker den serien, og sånn er det som sagt med ALT. 1
Ethereal Skrevet 4. desember 2011 #19 Skrevet 4. desember 2011 Det som fungerer for meg et produkter som inneholder mye fukt, er økologiske og inneholder så mange "naturlige" stoffer som mulig. Billigprodukter kan jeg bare glemme. Det legger seg som et lag utenpå huden og gjør det tørrere. Det viktigste er en god fuktighetskrem og en rensekrem til ansikt som er veldig sensitiv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 Ta mine foreldre f.eks. De har aldri brukt renseprodukter av noe slag eller sminke. Min mor bruker bare vanlig håndsåpe til vask. Og hun har hatt fin hud så lenge jeg kan huske i allefall Tror huden til folk hadde vært bedre om den fikk ordne opp selv uten at man skulle blande seg inn med alt mulig annet. Men f.eks. dama borti gata som har vært forfengelig hele sitt liv og ser for meg hun renser huden hver dag og i tillegg ser ut som hun stod ved Tsjernobyl da det sprengte (pga overdreven solariumbruk), hun har ikke så fin hud...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå