Gjest Tirkes Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Hva er det med folk som ikke henter posten sin, egentlig? Er det kanskje bare mine naboer som unnlater å få regningene i hus? Jeg bor i byggefelt, med store fellesstativ. Ene naboen min er enten ofte bortreist med bilen på gårdplassen og alle lysene på, eller så henter de kun posten ved fullmåne og flo sjø. Den står ofte og gaper med lokket og jeg ser post og reklame stappet hardt ned i kassen, litt mer for hver dag til den plutselig er tom. Også gjentar det seg. Igjen og igjen. I blant når jeg henter posten tenker jeg at denne postkassen til min kjære nabo må da få en blodåre til å stå ut i panna på postbudet og blodtrykket til å stige? Jeg synes så synd på stakkaren at jeg på et tidspunkt vurderte å klistre en post-it lapp med "Godt jobba, det må være minst tre kilo post her, håpe du får bonus" på postkassen, men innså at det ville være for mye av en hån. (Nei, jeg vurderte det ikke seriøst). Men får meg til å lure. Er det mange postsyndere her? Og er det postbud her som har sånne postkasser på ruta og får det dere til å skjære tenner like hardt som jeg forestiller meg? Vit i så fall, jeg føler med dere. </dagens mest poengløse innlegg>
Envy Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Eheheheee.. Kjenner meg igjen Vi har i perioder vært helt elendige på å gidde å hente posten. Vi får generelt lite post, det meste av regninger kommer på e-faktura, og før vi fikk opp "nei takk til uadressert reklame" på postkassa, kom det jo nesten bare reklame uansett.. Så da ble posten omtrent bare hentet når vi ventet noe spesielt, som f.eks hentelapper
finkel Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Jeg er alt for nysgjerrig for å ikke hente posten min... (Handler julegaver på nett, sjekker postkassen et par ganger før postmannen endelig kommer...) Så jeg er nok ingen postsynder, heller tvert i mot!
otilie Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 søstra mi henter aldri posten. hun gidder rett og slett bare ikke... når vi sier det til henne.. 'du må huske å hente posten!!' så får vi bare et dumt blikk og 'åja '
Gjest Apophis Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Det har vel hendt noen ganger at vi ikkje har henta posten på noen dager og selvfølgelig er det då det kommer fem tonn med reklame + noen regninger Så blir ein reklame brettet når postbudet legger den nedi kassa og deretter trykker postbudet reklamene og brevene de neste dagene nedi, istedefor å bare fikse den eine reklamen som blei bretta og dermed unngå at alt blir herpa når eg må finne fram brekkjern for å få de fem tonnene med reklame ut av postkassa :gjeiper:
Chiyo Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 (endret) Jeg kjører post når jeg er i Norge og jobber om sommeren, og det er VELDIG irriterende. Hvis postkassen til noen er full, så må jeg ta med meg brevene tilbake til posten og så prøve og levere de neste dagen og så neste dag etter der. Til slutt må jeg ligge posten til side, og bare vente. Altså, postbudet oppbevarer posten til noe som ikke betaler for det. Det er kjempe mange flinke mennesker som ber om oppbevaring og som betaler for det, og så er det noen som bare tar vekk kassen, eller lar den bli stappfull. Endret 26. november 2011 av Chiyo
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Vi bor i hus, men leieboeren vår jobber til sjøs. Postkassen hans er da som regel stappfull når han kommer hjem. Det hender at vi tømmer den for reklame en gang iblandt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå