Gå til innhold

Jeg mottar AAP fra nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar AAP. Dette fordi jeg ikke er i stand til å jobbe nå. :tristbla:

De ser på alt annet som ekstra inntekt, men om min mor eller noen i familien vil overføre en gave, skal det da regnes som ekstra inntekt? Da trekker de i så fall trygd for at jeg fikk en gave, og det blir jo feil. Et det virkelig så firkantet? Har sagt at de ikke skal overføre noe, fordi jeg er redd for å bli trekt.

Noen som vet hvordan det fungerer?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Kan de ikke gi pengene kontant da? Så slipper du alt det NAV maset :P

• Liker 1
Skrevet

Mannen min får aap og forsørgerstipend fra lånekassen samtidig, uten at det trekkes noe fra ham. Er du virkelig sikker på at de trekker noe? Trodde det bare var ved arbeidsinntekt o.l.

Skrevet

Jeg mottar AAP. Dette fordi jeg ikke er i stand til å jobbe nå. :tristbla:

De ser på alt annet som ekstra inntekt, men om min mor eller noen i familien vil overføre en gave, skal det da regnes som ekstra inntekt? Da trekker de i så fall trygd for at jeg fikk en gave, og det blir jo feil. Et det virkelig så firkantet? Har sagt at de ikke skal overføre noe, fordi jeg er redd for å bli trekt.

Noen som vet hvordan det fungerer?

Hei. Når det gjelder AAP trekkes du kun for arbeidsinntekt eller inntekt fra uføreforsikring o.l. Eneste gangen ellers at NAV vil trekke ytelse til deg dersom du mottar gave, er dersom du i tillegg til AAP mottar supplerende økonomisk sosialhjelp.

• Liker 2
Skrevet

Kan de ikke gi pengene kontant da? Så slipper du alt det NAV maset :P

Er det jeg har gjort

Skrevet

Hei. Når det gjelder AAP trekkes du kun for arbeidsinntekt eller inntekt fra uføreforsikring o.l. Eneste gangen ellers at NAV vil trekke ytelse til deg dersom du mottar gave, er dersom du i tillegg til AAP mottar supplerende økonomisk sosialhjelp.

Det er jo kjempe teit. jaja. da får jeg bare sørge for å ikke motta gave over nettbank, ikke si noe. Synes jo det blir feil. om noen vil gi noe må jo være opp til dem selv. Nav burde ikke kunne trekke noe på det

Skrevet

Vet at faren til ungene mine ba om at bursdagspenger til de ikke gikk inn på kontoen hans for da fikk han trøbbel med sosialkontoret. Samme når han hadde barn noen dager ekstra for meg og jeg betalte matpenger. Måtte betale ham rett i handa.

Har du AAP så må du få så mye du vil og også arve en million. Det spiller ingen rolle.

Skrevet

Jeg trekkes ikke for overføringer av penger privat.

Skrevet

Det får ingen konsekvenser for aap, men har du sosiale ytelser som livsopphold, supplerende o.l. kan det få konsekvenser.

Skrevet

Jeg tror du har misforstått en eller annen plass. Du trekkes ikke i AAP for gaver :)

Skrevet

Så lenge du kun får AAP og ikke sosialstønad, kan du få så mye gaver du bare vil uten at det får konsekvenser:)

Og jeg synes faktsik det er smålig av sosialen og trekke en fattig stakkar i støtte fordi han har fått en gave av noen... Selv sosialmotakere bør kunne på 1 tusenlapp eller to i gaver av familie uten at de får konsekvenser!! Tenk for en luksus å kanje ha råd til litt ekstra mat eller klær....

Skrevet

Så lenge du kun får AAP og ikke sosialstønad, kan du få så mye gaver du bare vil uten at det får konsekvenser:)

Og jeg synes faktsik det er smålig av sosialen og trekke en fattig stakkar i støtte fordi han har fått en gave av noen... Selv sosialmotakere bør kunne på 1 tusenlapp eller to i gaver av familie uten at de får konsekvenser!! Tenk for en luksus å kanje ha råd til litt ekstra mat eller klær....

"stakkaren" mottar full leie på leiliheten + strøm, det vil si han bor gratis. også mottar han nesten 6000 i måneden til "lommepenger" (mat, busskort og fritid etc.) dette uten å gjøre noe. er man syk får en trygd, en sos.klient er en som ikke jobber og heller ikke har vært i jobb tilstrekkelig til å få dagpenger. Han får også dekket briller, julebidrag, sesongklær osv. vet ikke hvem det er synd på jeg, han eller de som strsser livet av seg på jobb og knapt har fri tid...og kanskje ikke tjener stort mer enn det han får dekket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...