Gå til innhold

Britax multi tech

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten vår trenger nytt sete da han nærmer seg 18kg. Har Besafe x3 (?) nå og vi er fornøyd med det, men må dessverre bytte pga vekt. Er det bare britax multi som er bakovervendt? Og er det tilbud på dette noe sted nå (er lov å håpe) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax Two Way er også bakovervendt.

Og Britax Hi-way.

Begge til 25kg.

Skrevet
Her finner du en oversikt over bakovervendte opp til 25 kg. Vi har ellers selv MultiTech til eldstemann på 3 år og er veldig fornøyd med det.
Skrevet

Vi har både Britax Multi-tech og two-way Elite. Liker best two-way, fordi det er et lettere sete som er enklere å montere. Jeg synes Multi-tech er stort og tungt, og jeg sliter skikkelig med å montere det riktig. Selv om two-way ser åpent ut rundt hodet, skal det visstnok være veldig bra på sidebeskyttelse likevel (ved kollisjon). Forøvrig synes jeg at multi-tech er bedre hvis barnet skal sove i bilen, fordi hodet holdes bedre på plass.

Skrevet

Tusen takk for gode råd og tips!

Jeg synes også at two way ser litt "utrygt" ut rundt hodet, men det er sikkert bra :) Vår sovner lett i bil så vi trenger en god hodestøtte enda. Får prøve den i bilen og se.

Igjen, tusen takk! :)

Skrevet

Vi har ikke hatt problemer med å feste MultiTech. Det er ute av bilen rett som det er fordi vi skal frakte ting som trenger mer plass og det er festet på et blunk etterpå. Eneste gangen vi strevde litt var da vi byttet bil og det var større avstand mellom gulv og sete, men da vi først skjønte hvordan det skulle gjøres gikk det som en lek. TWE skal være et bra sete, men det er jo enkelt å se at sidebeskyttelsen likevel ikke er den samme på TWE som på MT og jeg synes personlig ikke det er et egnet sete for de minste barna. Ellers enig i at MT er et godt sete å sove i. Eldstemann på tre år sovner også lett i bil og han sover veldig godt i MT og da lener han hodet mot støttene heller enn å henge forover slik jeg ser mange gjør i andre bilstoler.

Skrevet

heller enn å henge forover slik jeg ser mange gjør i andre bilstoler.

Dessverre blir det litt sånn i Two-way Elite.

Jeg synes fortsatt Multi-tech er vanskelig å montere. Synes de klemmene som skal feste beltet er vanskelige å få på plass, og at den fotstøtten er kronglete, og at setet generelt er tungt og uhamslig. Det kan nok henge sammen med at vi har hatt TWE lengst, og har vært vant til å montere det. TWE er en lek å montere, bare å tre selen gjennom og sette på forankringsselene.

Skrevet

Hehe, rart at vi har slitt med ulike ting, for klemmene og fotstøtten har vært uproblematisk her. Det vi hadde problemer med (ikke i den første bilen, men da vi kjøpte ny) var å få setet til å stå helt stødig rett og slett. Vi strammet og strammet i stroppene, men setet kunne fremdeles rikkes litt på. Til slutt måtte den ene av oss sette seg oppi setet mens den andre strammet og da gikk det lett.

Nå har ikke jeg prøvd andre seter, så om det er et spesielt tungt sete vet jeg jo ikke, men det er i allefall ikke noe vi har tenkt over. Vi kikket egentlig aldri på ulike seter da vi fant ut hva vi ville ha. Vi gikk utelukkende etter testresultater og andres erfaringer og dro så rett i butikken og kjøpte akkurat dette uten å se på noen andre, så jeg aner rett og slett ikke hvordan andre seter er utover det jeg har lest om dem på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...