Gå til innhold

Er så fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre...Ingen barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, må få ut litt frustrasjon her...

Vi har ikke fått noe barnehageplass fra nyttår, og det innebærer at jeg skal jobbe 50% og det samme med far + vi har 10 ukers permisjons uker å bruke. Det som er problemet er at jeg aboslutt ikke vil tilbake i min jobb. Gjøre en lang historie kort; jeg trives ikke og med nye ledere som jeg ikke liker så gruer jeg meg veldig...Jeg høres kanskje survete ut, men jeg er en person som kommer godt overens med de fleste, men det har kommet noen nye ledere på jobben som faktisk er "motbydelige".

Jeg ligger å gråter om kvelden, fordi jeg gruer meg...Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å søke ny jobb???

• Liker 2
Skrevet

KOntantstøtte?

Skrevet

hva med å søke ny jobb???

Ts her..

Sant nok, men har 3 mnd oppsigelses tid...Og det florerer ikke akkurat av deltidsjobber, men har tenkt tanken :)

Skrevet

Nå er det endel år siden jeg hadde barnehagebarn, men jeg trodde ikke man fikk barnehageplass fra nyttår, men 1 august...

Du må nok gjøre som veldig mange andre, å skaffe dagmamma til barnet fram til dere får barnehageplass.

Mht jobb, så er jeg enig i den som sa at du kan søke på ny jobb, men du burde ikke si opp jobben du har nå før du har ny jobb da det er innstramminger over nesten hele fjøla nå å det er ikke så lett å få jobb om dagen.

Skrevet

Ts her..

Sant nok, men har 3 mnd oppsigelses tid...Og det florerer ikke akkurat av deltidsjobber, men har tenkt tanken :)

Jeg trodde det var lettere å få deltidsjobb enn 100%.

Men å få noe fast nå kan bli vanskelig.

Gjest Annaires
Skrevet

Du viste jo at du skal tilbake til jobb etter endt perm. Så hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å søke nye jobber?

• Liker 6
Skrevet

Du viste jo at du skal tilbake til jobb etter endt perm. Så hvorfor har du ikke brukt permisjonen til å søke nye jobber?

Enig. Og hvorfor kan ikke far jobbe 100% mens du har ett år ulønnet perm, noe du har rett på.

Skrevet

Jeg tror jeg ville bitt tennene sammen og gitt det en sjanse. Ta et problem om gangen og det første du har er å få barnehageplass. Om du bare jobber 50% har du masse tid til å ikke plages av nye ledere. Når barnehage og alt annet er på plass og du fortsatt ikke trivest kan du se etter nye jobber. Jeg ville ihvertfall ikke lagt meg hver kveld med mer enn ett problem om gangen.

Er du helt sikkert på at du ikke kan takle disse nye lederene nå som du er blitt mor? Å vie energien sin til de som virkelig betyr noe kan gjøre arbeidsdagen enklere.

Skrevet

Hvis du ikke trives på jobb og gråter om kvelden så gå til legen og få sykemelding. Så søker du på mange jobber og søker på barnehageplasser også. Noen private barnehager der du b0r?

Skrevet

Enig. Og hvorfor kan ikke far jobbe 100% mens du har ett år ulønnet perm, noe du har rett på.

Ts her!

Ja jeg visste jeg skulle tilbake, og har søkt og fått tilbud om noen, men da 100% stillinger. Disse måtte jeg takke nei til da jeg ikke fikk barnehageplass (har undersøkt alt, og det er ikke noe ledig + ingen dagmamma). Saken er at far har 10 uker permisjon som han nå skal bruke. Vi har diskutert om han skal jobbe 100% og jeg ulønnet permisjon fram til sommeren, men er usikker på om vi har økonomi til det. (Uansett, et bra forslag, takk)

Skylight; Jeg har i dag bare tenkt, f*** heller, jeg greier å holde ut. Skal jo "bare" jobbe 50% (heldigvis :) ).

Skrevet

Hvis du ikke trives på jobb og gråter om kvelden så gå til legen og få sykemelding. Så søker du på mange jobber og søker på barnehageplasser også. Noen private barnehager der du b0r?

Ts her!

Ja, men føler det blir så dumt å få sykemelding fordi jeg ikke trives og er fortvilet over dette. Er private og kommunale, samt familiebarnehager i kommunen, men alt er smekk fullt og det er flere hundre på venteliste... :(

Skrevet

Dette høres ut som trygdesvindel! Ærlig talt..!

• Liker 2
Skrevet

Gå på jobb og søk deg så videre til noe annet.

Si opp uten å ha noe annet å gå til. Søk videre på jobber eller dra nytte av kontantstøtten. Motta kontanstøtten og finn deg en jobb på kveld, natt eller i helgene. Helsevesenet tar ufaglærte.

Sykemelding fordi du ikke trives på jobb er trygdesvindel. Ha litt guts og finn andre måter å løse problemet på.

• Liker 1
Skrevet

Gå på jobb og søk deg så videre til noe annet.

Si opp uten å ha noe annet å gå til. Søk videre på jobber eller dra nytte av kontantstøtten. Motta kontanstøtten og finn deg en jobb på kveld, natt eller i helgene. Helsevesenet tar ufaglærte.

Sykemelding fordi du ikke trives på jobb er trygdesvindel. Ha litt guts og finn andre måter å løse problemet på.

Å si opp en jobb idag uten å ha noen ny jobb i sikte er risikofyllt. Du har kanskje ikke fått med deg at det er veldig trangt på arbeidsmarkedet idag. Ledigheten er stor, å større blir den i framtiden. Norge er i nedgangstid på arbeidsmarkedet.

Å hvorfor tror du at det bare er å få seg jobb i helsevesenet? Er det bare å skuffe alle som ikke har jobb dit?

Du skal være klar over at i helsevesenet får ikke ufaglærte annet enn helgestillinger. Fast stilling utover det er det bare faglærte som får.

Det å jobbe i helsevesenet som ufaglært er ganske usikkert da man ikke har annet enn helgevaktene sine fast. Ekstravakter er det ingen selvfølge å få.

Skrevet

Søk 100% permisjon fra jobben din, få kontantstøtte og bli dagmamma for et eller to andre barn. Om det ikke er barnehageplass å oppdrive, er det sikkert mange i samme situasjon som deg som trenger barnepass. Og så søker du andre jobber i mellomtiden :)

Skrevet

Jeg trodde det var lettere å få deltidsjobb enn 100%.

Men å få noe fast nå kan bli vanskelig.

Det er ikke lettere å få en deltidsjobb enn en hundre prosent jobb. Hilsen fra en som er arbeidsledig.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Går det ikke an å søke om å få permisjon enten med full lønn eller med 80% lønn da? Sjekk ut mulighetene for det. Så kan du begrunne det med at du vil være hjemme med barnet..

Skrevet

Går det ikke an å søke om å få permisjon enten med full lønn eller med 80% lønn da? Sjekk ut mulighetene for det. Så kan du begrunne det med at du vil være hjemme med barnet..

Mener du at hun skal søke permisjon fra jobben og å kreve at de skal betale henne lønn for å gå hjemme? Slik jeg tolker det så har hun allerede hatt sin del av permisjonen, og skal snart tilbake i jobb. Da har hun ikke rett på noen penger dersom hun forlenger permisjonen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...