Gå til innhold

Til min kjære "gode" kollega/medelev/student etc.

Gjest Heloise

Anbefalte innlegg

Tusen takk til den slappe og egoistiske kollegaen vår, takk for at du ringer 10 min. etter at du skulle vært på jobb for å si at du er "syk". Du og alle andre vet at du ikke er syk, du bare "liker ikke dagvakter" og har siden helgen sagt du ikke gidder komme idag. Du kunne ringt i går kveld og gitt beskjed så vi slapp å være underbemannet i dag. Takk. Håper du er alvorlig syk denne gangen, desverre er du ikke det.

Tråd for utblåsning! Har du en kollega/medelev/student som gjør alt for å gjøre dagene værre for deg og dere, skrik ut her!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Heloise! Det var akkurat denne tråden jeg trengte! :)

Tusen takk, sjef. Tusen takk for at de to nye du har ansatt er helt forferdelig arbeidstakere. Den ene er så frekk i kjeften som bare tusan. Jeg går og irriterer meg så mye at arbeidsdagen blir uutholdelig. Den andre du ansatte skryter seg selv så opp i skyene at hun snart har flydd av gårde. Jeg orker ikke å høre på dette! Tusen takk, sjef. Tusen takk for at du forskjellsbehandler dine ansatte. Hvorfor i alle dager er det kun én som skal få gratis frukt mens vi andre vitterlig må betale den selv?

Så tusen takk, sjef. Tusen takk for at du gjorde det så lett for meg å søke på de nye jobbene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest durumhvete

Kjære gode kolega.

Det er på tide at du gjør jobben din selv. Ikke nok med at du ikke gidde å gjøre din egen jobb, men du tar kredd for andres jobb også.

Får så lyst til å gå bort til deg og rive tlf head-sette ditt av deg, er så lei av at du sitter glisende i stolen din og ler og hyler sånn at alle i hele avdelingen din hører deg. Vi vil ikke vite hvor full du var i helgen og hvor mange damer du nedla.

HOLD KJEFt OG GJØR JOBBEN DIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(ååååååååååååååååå det var deiligå få ut)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Tusen takk kjære kg-brukere som gjør meg oppgitt ved å starte og bidra i tråder som dette.

Jeg mener, hva faen er galt med å bare si ifra til sjefen om at de nye skaper kvalm, eller bare gi en advarsel til den ansatte som sier ifra for seint lissom?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk kjære kg-brukere som gjør meg oppgitt ved å starte og bidra i tråder som dette.

Jeg mener, hva faen er galt med å bare si ifra til sjefen om at de nye skaper kvalm, eller bare gi en advarsel til den ansatte som sier ifra for seint lissom?

Synes ikke det er galt av meg å starte en slik tråd.

Sjefene våre vet om dette. De vet at h*n er helt ubrukelig. Setter seg opp på alle helligdagsvaktene - FÅR de, og så melder seg syk (og dermed faktisk får betalt ekstra også!). Dette er planlagts fra h*n's side HVERT BIDIGE ÅR. Denne sykemeldingen i dag var jo også "planlagt". Sjefene kan ikke gjøre noe med det, kan ikke flytte personen noen flere steder i systemet, da dette på en måte er "siste sjanse". Ikke kan vedkommende sparkes heller.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det veldig mange i slike situasjoner som allerede har gjort. er ikke alltid det nytter. å det å gå å kjefte på kollegaene sine i tide og utide, etter at man allerede har sagt i fra til kollegaen og sjefen, kan resultere i bråk og advarsler for en selv, pga man selv skaper uro på arbeidsplassen, og trakasserer andre ansatte.

hvorfor så sårt tema for deg? du får la vær å klikke deg inn på denne tråden da vettu. :) om du skal ta alle utblåsningstrådene, har du jaggu en stor jobb foran deg, da alt fra dårlig kjæreste, ektemann, venninne og facebookstatuser, til dårlig kundeservice, dårlig vær og kjedlige tvprogrammer blir diskutert daglig på forumer som dette. ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk min kjære kollegaer som vet å utnytte meg siden jeg gjør en så himla mye mer effektiv og bedre jobb enn dere og dere vet at jeg alltid stiller opp og gir 100%... Takk for at dere ikke prater med meg i lunchen bare fordi jeg er vikar og den nye favoritten blandt kundene.... Tusen takk for at dere forsvinner alt for lenge fra arbeidstiden fordi dere vet at jeg 'klarer' meg selv, selv om jeg bare har jobbet her et par ganger... Hah,lurer på hvordan det går når jeg ikke orker å jobbe hos rotet deres lenger siden jeg har fått 3 jobbtilbud pga min gledes spredende arbeidsentusiasme og effektivitet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk du nye kollega på min nye jobb som FØRSTE DAG jekker meg titusen hakk ned, enda jeg i utgangspunktet anser meg selv som ydmyk og interessert i å lære. Takk for at du forteller meg, som du møtte for 10 sekunder siden at jeg ikke trenger tro at jeg er noe som helst, for DU HAR ALTSÅ JOBBET HER LENGER. Selvfølgelig har du jobbet her lenger enn meg, jeg begynte jo nettopp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk, tidligere sjef!

Du gjorde virkelig livet mitt komplett ved å gi meg stadig nye og spennende oppdrag, flere og flere lesset opp på hverandre, med umulig korte tidsfrister. Man arbeider best under press, ser du!

Flott var det også at du stadig endret på oppdragene slik at utredningene jeg hadde lagt masse jobb i ikke lenger besvarte problemstillingen. Endringskompetanse er kjekt å ha, ja!

Supert var det derfor at da jeg hadde lagt inn de nødvendige endringene som jeg ble bedt om, ble oppdraget endret tilbake til opprinnelig problemstilling. Etter åtte-ti arbeider av den typen lærte jeg virkelig ett og annet om hersketeknikker og mobbing på arbeidsplassen.

Jeg er dessuten evig takknemlig for den lydhørheten du utviste da jeg tok opp denne arbeidsmetodikken med deg, og du svarte med å gi meg enda flere umulighetsoppdrag med enda kortere tidsfrister. Da lærte jeg at det finnes mange metoder for å presse en arbeidstaker til å si opp.

En stor takk til denne sjefens sjef også. Jeg vet det er du som er læremesteren her. Det forsto jeg da min tidligere sjef i etterkant er blitt behandlet på samme vis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er galt av meg å starte en slik tråd.

Sjefene våre vet om dette. De vet at h*n er helt ubrukelig. Setter seg opp på alle helligdagsvaktene - FÅR de, og så melder seg syk (og dermed faktisk får betalt ekstra også!). Dette er planlagts fra h*n's side HVERT BIDIGE ÅR. Denne sykemeldingen i dag var jo også "planlagt". Sjefene kan ikke gjøre noe med det, kan ikke flytte personen noen flere steder i systemet, da dette på en måte er "siste sjanse". Ikke kan vedkommende sparkes heller.

Hvis en er sykemeldt eller bruker egenmelding så får en ikke noe tillegg. Kun grunnlønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for denne tråden! Herlig å se at det ikke bare er jeg som sliter med de evinnelige "Jeg trenger fri i morgen fordi jeg skal på fest.... OOOOps ingen kunne ta vakten min.... jeg er visst plutselig blitt veldig syk"

Hvorfor skal jeg gidde å gjøre jobben min? Du får det jo gjort om jeg lar være... Men FFS! At jeg får det gjort, er ikke synonymt med at jeg greier meg uten andre som gjør jobben sin! Jeg jobber for tre hele tiden! Er det rart jeg er ødelagt etter jobb? Er det rart jeg må jobbe overtid hele tiden for å få ting gjort fordi DU ikke gjorde jobben din da du var på jobb og gir blanke F i å gjøre din del?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, kjære kollega, for at du synes det er heeelt greit å plutselig ta seg en times lunsj og la alt ansvaret for en ganske viktig del av avdelingen ligge på sommervikaren (meg)! TAKK for at du i tillegg ser misbilligende på klokken om jeg plutselig tar 35 minutter lunsj istedenfor 30. TAKK, tidligere sommervikar og nå fast ansatt, for at du ser ned på meg og skal fortelle meg alt jeg gjør "feil" bare fordi det ikke er 100 % likt det du gjorde da du var i samme stilling som meg.

Og på vegne av "faste" vikarer:

Takk for at dere ikke spør dem om å være med på spleising til blomster og en liten gave når folk har fødselsdag. Det er snakk om 20-30 kr, og i det store og hele betyr det at de selv ikke får noe som helst når de har fødselsdag.. De har jobbet der i flere år, vær litt inkluderende..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er når jeg jobber med folk som bare går rundt å sløver.

Når man er på jobb så skal man gi 110% av seg selv, synes jeg hvertfall.

Hjelper også hvis man er litt observerende mtp folk og ting som skjer rundt deg. Ikke sitt å glo på mobilen når det er arbeid å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg jobber på et utested som drives frivillig av studenter. (jeg lagde en tråd om dette tidligere da :P men problemet vedvarer fremdeles....)

og guuud som mange studenter ikke gidder å møte opp. Mange som ikke gidder å sjekke vaktlistene engang. Da jeg var leder for baren en kveld måtte jeg være 'mamma' for ei som ikke hadde sjekka vaktlista.. og minne henne på det... som endte med at hun kunne ikke komme likevel..... så jeg måtte ringe hele verden rundt for å finne en som ville.

ei anna ei hadde også meldt seg på som frivillig i baren... jeg minte henne OGSÅ på at hun skulle jobbe en dag....

men da fikk jeg melding tilbake om at hun lå og spøy... så hun kunne ikke jobbe på lørdagen.....

senere viste det seg at hun dro på fest den lørdagen. (vi begynner relativt seint på jobb, kl halv ti på kvelden, så hun hadde fint klart å komme seg til da)

Er mange andre som sier ifra i siste liten og, og som aldri gidder finne en erstatter.

Jeg skal heldigvis ta over for 'daglig leder' neste år, og da skal jeg innføre noen regler om dette....

er noen som melder seg på som frivillig, jobber EN dag i året omtrent, BARE for å være med på festene som holdes for de frivillige, og for å få gunstige priser i baren...

Takk for det da! Jeg jobber rævva av meg 3 helger på rad fordi de aldri gidder, også får vi samme belønning.....

nei, gleder meg til å banke det inn i hodene til folk når jeg tar over som leder :P

Endret av otilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva dere mener ei jeg sitter på "kontor" med spiser bare potetmos. Herregud hvis jeg må høre mer om potetmos mer i mitt liv så gir jeg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, kjære kollega som alltid kommer 10-20 min for seint på jobb hver dag. Takk for at du alltid etterlater halvfulle kaffekopper med bananskall og papirlapper med kluss på på plassen du satt på i går istedenfor å rydde opp etter deg for de som skal sitte der dagen etterpå. Takk for at du stadig retter på oss andre ansatte når vi har gjort akkurat det vi skal gjøre, i motsettning til deg som spyr ut med feil info til kundene. Jeg må også takke deg for at du tar deg tid, og da mener jeg gooooooood tid, til å ha høylytte, private samtaler om hvor langt naboen din har kommet med malingen av gjerdet sitt, midt i arbeidslokalet i stedenfor på et lukket rom. Hjertelig takk for at du skravler høyt om alt annet enn jobb og for de 30min pausene du tar nå og da uten å si ifra til oss andre. TAKK for at du fyller min og alle de andres arbeidsdag med stress og frustrasjon pga din oppførsel.

Og tuuuuuuuuuuuuuusen takk for at du fortsetter med denne oppførselen selv om sjefen har snakket med deg om at du må skjerpe deg

:sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, kollega og "tillitsvalgt", som bruker mer tid på å fortelle sjefen om hvor elendig du synes andre gjør jobben sin (som de for øvrig klarer meget godt, hvordan kan vi ellers møte alle måltallene?) enn på å gjøre arbeidsplassen til en hyggelig plass. Takk skal du ha for at du hyler og skriker om hvor lite andre gjør for at det skal være hyggelig å gå på jobb, når du har den største kjeften av de alle.

Takk også til assisterende butikksjef, som snakker tidligere nevnte kollega etter munnen og tror du gjør det du skal gjøre. Når skal du se at du ikke har idé om hva du holder på med og ta steget ned igjen?

Takk også til du som hadde kasseområdet i dag, og synes det var helt ok å bare sitte på rompa i kassa og glo mellom kundene. Så du virkelig ikke alle kurvene, kvitteringene, avisstativene som trengte påfylling? Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!!!

Tusen takk til min teamleder, som liker å tittulere seg med "leder" fordi det høres mye viktigere ut, for at du minner meg om hvordan jeg IKKE vil være!

Du gjør meg kvalm hver bidige dag der du spankulerer rundt, viktige lille gullungen du, smisker og bygger nettverk med de andre avdelingene mens vi sitter og sliter.

Du er en feig dust som ikke tør å ta konflikter blant de ansatte på en skikkelig måte. Du har sørget for at den mest irriterende og underkvalifiserte bimboen EVER rykket opp, før oss andre som har mye mer erfaring enn henne, bare fordi du er så forelska i henne at du ville ha henne sidestilt og ikke under deg - for DA kunne det jo ikke ha blitt noe på deg. Jeg GREMMES av at hun ikke en gang kan rettskriving, jeg GREMMES av alt dilldallet hun lirer av seg i det som skal være seriøs kommunikasjon ut mot kundene, og jeg spyr om jeg hører den irriterende, selvopptatte latteren hennes en gang til. Jeg fatter og begriper ikke at slik oppførsel belønnes.

Du tar æren for det jeg har gjort, så du skal få kicket ditt av å være voksen liksom-viktig businessmann som går rundt og styrer. I tillegg presterer du å komme og kritisere meg på en smålig måte, og jeg lo så jeg grein da det endte med at din sjef hadde overhørt det hele og ga DEG påpakning.

Jeg er så utrolig drittlei av å være på de evinnelige møtene du arrangerer, bare så du skal stå der og leke viktig. DU ER IKKE VIKTIG, DU ER EN LITEN DOTT MED ET VESLEVOKSEN-KOMPLEKS! Du sløser så utrolig mye tid - jeg vet faktisk ikke om du bare er dårlig forberedt og står og prøver å huske det du skulle si, eller om du oppi ditt eget hode tror du er en retorikkekspert som jobber med tankegangen vår der du står der med de evinnelige kunstpausene dine.

Det verste er at alle de beste har sluttet, på grunn av den helt latterlige arbeidskulturen dere legger opp til. Jeg har mistet respekten for dere forlengst, særlig når dere presterer å lire av dere at vi ikke har unormalt høy turnover. DET HAR VI! OG JEG VET HVORFOR! Hadde jeg hatt flere muligheter, hadde jeg sluttet FOR LENGST. Nei forresten, jeg hadde blitt sjefen din, og så hadde jeg ryddet opp en gang for alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære sjef:

Slutt å rot med alle papirene dine og levne dem løst på butikkdisken. Viktige papirer og søknader/CVER hører da virkelig ikke hjemme forran ansatte og kunder. Etter såpass mange telefonsamtaler hvor du spør etter papirer som du har levnet fremme på disken: Let heller etter en mappe!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...