Gå til innhold

Hvor fort blir du sulten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvor fort folk pleier å bli sultne! Personlig blir jeg fort sulten, og gjerne VELDIG sulten. Jeg blir gjerne også sur når jeg er sulten, rett og slett fordi blodsukkeret er så lavt.

Tviler dog på at det er noe galt med meg, regner med at jeg har høy forbrenning. Jeg spiser sunt og normalt, og blir like fort sulten etter frokost om jeg har spist brødskive med skinke, en porsjon havregrøt eller knekkebrød og egg. Folk sier at masse proteiner (derav eggene) gjør at metthetsfølelsen varer lenge, samme med havregrøt, men jeg syns det bare er tull. Spiser jeg frokost klokka sju MÅ jeg ha mat klokka ti igjen. Sånn er det bare.

Samboeren min sier at han kan gå en hel dag uten å kjenne at han er sulten, men spiser gjerne kjempemasse når han først kommer i gang. Han er jo mann og mye høyere enn meg, så selvsagt spiser han mye mer enn meg, men syns likevel han spiser masse...

Så hvordan fungerer dere? Merker dere at dere er sulten, eller spiser dere fordi "nå passer det fint å spise"? Holder dere helt fram til offisiell lunsj i tolv-tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb:

Frokost 06.45, offisiell lunsj 11.30. Spiser alltid før det.

Skole:

Frokost 07.15, offisiell lunsjpause 13.05. Spiser alltid før det.

Dette selv om jeg har spist en havregrøtporsjon som er dobbelt så stor som alle jeg bor med.

Og jeg spiser etter magen, ikke etter klokken, fordi magen min begynner å si i fra ganske fort at den er sulten. Har alltid noe mat i veska fordi jeg ikke kan gå lenge uten mat, særlig ikke hvis man plutselig blir sittende tre timer på et eller annet foredrag, da må jeg ha påfyll.

Skrevet

Når jeg har jobb så spiser jeg frokost klokken 5, så lunsj 11:30, så blir det vel noe enkelt noe igjen i 17-18 tiden og det er det.

De dagene jeg har fri småspiser jeg gjennom hele dagen, men har jeg noe å gjøre så glemmer jeg helt av å spise.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg kan helt fint gå en dag eller to uten å spise og ikke føle meg sulten. Men prøver å spise før svimmelheten kicker inn, da vet jeg at jeg har gått for lenge.

Skrevet

Jeg kan fort bli sulten også. Som regel må jeg spise et eple, et knekkebrød, el gulrot etc. hver 3. time for å ikke bli altfor sulten.

Skrevet

Med meg varierer det veldig. Noen dager kan jeg spise og føle meg sulten hele dagen, mens jeg andre dager ikke blir skikkelig sulten før langt ut på dag. De dagene jeg trener er jeg ekstra sulten, spesielt etter trening spiser jeg mer, og er avhengig av mat rett etter trening for å ikke bli "lavt-blodsukkermonster", som kjæresten min kaller det :)

Skrevet

Spørs hva jeg ar spist det. Har jeg spist proteinrikt og fettrikt kan jeg holde i flere timer. Spiser jeg ett brød og ett knekkebrød er jeg sulten etter en time!

Skrevet

Spiser frokost 8, frokostblanding. Så 11 på skolen to brødskiver. 14, ta pakker med nudler eller hamburger eller ett eller annet. Middag rundt 4-5. Kveldsmat spiser jeg ofte to store hamburgere og masse pommes frites eller 4 toast eller masse spaghetti. Varierer jo litt.

Men jeg blir sulten etter 3 timer om jeg spiser masse, spiser jeg lite går det mye fortere. Blir også veldig sur og irritert når jeg er sulten. Hater og være sulten og syns det er slitsomt å spise hele tiden... :S

Tror jeg har høy forbrenning også, veier 53 kilo og er 170 høy :/

Skrevet

Jeg trenger også mat ofte! Det er ikke alltid jeg blir sulten, men ca 3-4 timer etter sist måltid blir jeg alltid svimmel og uvell! Tar det som et tegn på at blodsukkeret er lavt, ettersom det blir bedre kort tid etter at jeg har spist igjen.

Skrevet

Synes ikke jeg spiser veldig ofte, merker at jeg holder meg lengst mett hvis jeg spiser noe med endel fett.

Spiser frokost 8, frokostblanding. Så 11 på skolen to brødskiver. 14, ta pakker med nudler eller hamburger eller ett eller annet. Middag rundt 4-5. Kveldsmat spiser jeg ofte to store hamburgere og masse pommes frites eller 4 toast eller masse spaghetti. Varierer jo litt.

Men jeg blir sulten etter 3 timer om jeg spiser masse, spiser jeg lite går det mye fortere. Blir også veldig sur og irritert når jeg er sulten. Hater og være sulten og syns det er slitsomt å spise hele tiden... :S

Tror jeg har høy forbrenning også, veier 53 kilo og er 170 høy :/

Du spiser jo omtrent bare raske karbohydrater. Ikke rart du blir fort sulten og humøret svinger.

Skrevet

Jeg spiser sunt og normalt, og blir like fort sulten etter frokost om jeg har spist brødskive med skinke, en porsjon havregrøt eller knekkebrød og egg. Folk sier at masse proteiner (derav eggene) gjør at metthetsfølelsen varer lenge, samme med havregrøt, men jeg syns det bare er tull. Spiser jeg frokost klokka sju MÅ jeg ha mat klokka ti igjen. Sånn er det bare.

Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv!

Jeg har frokost, mellommåltid i 10 tiden, lunsj 1130, mellommåltid i 14 tiden, middag 17 tiden, kveldsmat 1930 tiden. Jeg er 168/50, høy forbrenning og har holdt samme vekt i 20 år.

Skrevet

Spiser jeg nok fett, holder jeg meg mett ganske lenge. Jeg merker enorm forskjell på hvor fort jeg blir sulten om jeg spiser proteinrikt og magert (=fort sulten) eller for meg et velbalansert måltid med mer fett og passe med proteiner og karbohydrater.

Skrevet

Jeg blir aldri mett jeg, kan spise som en hest og 5min etterpå er jeg like sulten. Så jeg er kronisk sulten dessverre..

Kan være glad jeg ikke legger på meg stort, for hadde jeg skulle lagt på meg tilsvarende med den mengden mat jeg spiser i løpet av en dag hadde det blitt ganske mye:s

Skrevet

Tror jeg kunne ha spist hele tiden. Eneste unntakene er hvis jeg har spist mye pizza, lasagne eller kebab :gjeiper:

Skrevet

Så flott at det ikke bare er meg som er sulten av meg! ;)

Skrevet

Hvor fort jeg blir sulten er avhengig av hva jeg gjør. På en helt vanlig dag der jeg bruker mesteparten av tiden på skolen merker jeg aldri at jeg er sulten. Om jeg er aktiv gjennom en dag (går på fjellet f.eks) er jeg konstant sulten.

Skrevet

Jeg er nesten aldri sulten egentlig, så jeg kan gå kjempe lenge mellom hvert måltid, blir også kvalm om jeg spiser når jeg ikke er sulten, men prøver å tvinge i meg 2 måltider om dagen.

Skrevet

Synes ikke jeg spiser veldig ofte, merker at jeg holder meg lengst mett hvis jeg spiser noe med endel fett.

Du spiser jo omtrent bare raske karbohydrater. Ikke rart du blir fort sulten og humøret svinger.

okei, jeg kan inegenting om sånt :) Litt utenfor dette emne da. Men hva bør man spise for å ikke bli sulten så fort?

Skrevet

Jeg blir ytterst sjelden sånn virkelig sulten. Bare litt sulten er greit å overse.

Jeg spiser frokost rundt kl. 6 (droppes ofte). Da er det gjerne en banan og litt valnøtter rundt jobbstart. Så spiser jeg en god lunsj kl. 12. Middag eller brødmat rundt kl. 19. Blir ikke noe mer enn 3 måltider på fridager heller.

Skrevet

Jeg blir fort mett - og fort sulten. Blir mett av én brødskive, men blir sulten igjen etter 2-3 timer, så det blir mange, men små måltider på meg i løpet av en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...