inguss Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Ser en jobb man kan søke på som er i ferskvaredisk. Men hva er egentlig det? Er det de som jobber med fryseproduktene i en butikk, å fyller på kjøtt, pølser og sånn, eller er det en som jobber bak en disk der de varmer opp kjøtt i butikken, eller hva er det? Det står at arbeidsoppgavene er ferkvaredisk, kundeservice og rydding.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Det er de som jobber i ferskvaredisken. F.eks. skjøærer opp kjøtt, skjærer opp pålegg, ekspederer dem som vil ha oppkuttet pålegg, grillet kylling, fiskestykker osv. Og de har også ansvar for kjøttdelen av butikken (dersom de ikke har andre ansatte som gjør det), legger pålegg, kjøttdeig, svinekoteletter osv i hyllene. 1
Moscato Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Det er de som jobber i ferskvaredisken. F.eks. skjøærer opp kjøtt, skjærer opp pålegg, ekspederer dem som vil ha oppkuttet pålegg, grillet kylling, fiskestykker osv. Og de har også ansvar for kjøttdelen av butikken (dersom de ikke har andre ansatte som gjør det), legger pålegg, kjøttdeig, svinekoteletter osv i hyllene. I tillegg til dette styrer de gjerne salatbaren, lager en del mat slik at folk kan kjøpe ferdig middagsmat i løsvekt, steker kyllinger, kverner kjøttdeig, fileterer fisk, lager påleggssalater, kutter frukt og sånt. 1
Missi89 Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Hvis du skal jobbe kvelden så må du i tillegg regne med å vaske hele avdeling. Følte meg som vaskehjelp der på kvelden i mine dager på meny. Ikke en jobb jg savner akkurat.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #5 Skrevet 29. november 2011 jeg jobbet på ferskvaren i en meny butikk i 2 år... jeg likte meg veldig godt for vi var kun studenter bak disken på kvelden og alle hadde det så bra med hverandre... og ja, det er mye vasking og tilberedning men, så fort som tida går der, er det faktisk vanskelig å venne seg til en jobb der det er mindre å gjøre og mindre slit! jeg likte meg veldig godt der, men kunne selvfølgelig ikke tenkt meg å jobbe der hele tiden, var kun kveldstid ved studiene...
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #6 Skrevet 29. november 2011 Kjenner en som jobber på Meny, men han har utdannelse som slakter.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #7 Skrevet 29. november 2011 Jeg har jobbet med det i flere år. Først på kveldstid etter skolen, så en periode heltid. Det var veldig gøy, du lærer mye om kjøtt og fisk (hvis det er fiske avdelig også da, stort sett er det jo det) Ja, det er mye vask på kvelden, men det var helt greit. Det var sosialt og lærerikt, du vil nok også lære og takle stress. 1
Kladd Skrevet 29. november 2011 #8 Skrevet 29. november 2011 Jeg stortrivdes på ferskvareavdelinga! Jeg jobbet på bakeriet på lørdager, og fisk/kjøtt/bakeri og til dels ost på kveldene i ukedager. Du var en kjekk jobb, men jeg ble litt stressa når folk kom og spurte meg om hvordan froskelår skal tilberedes og sånt. Før stenging er det MYE vasking, men jeg syntes det var helt greit. Mye bedre enn å stå i ei kasse hvor du omtrent ikke har kunder siste timen før stenging! Dessuten hadde vi en tøff skumkanon som vi brukte til å vaske gulvene - DET var i allefall gøy! :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå