AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 I disse tider med eksamensstress har jeg begynt å lure på om jeg kanskje leser/ jobber nokså sakte. Når du leser grundig + skriver notater - hvor mange timer kommer du gjennom på en time?
Zoë Castillo Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 I disse tider med eksamensstress har jeg begynt å lure på om jeg kanskje leser/ jobber nokså sakte. Når du leser grundig + skriver notater - hvor mange timer kommer du gjennom på en time? Umulig å svare på. Det er jo ikke noe vits i at du skal begynne å lese raskere, hvis dette fører til at du ikke lærer stoffet like godt? Bruk den tida du trenger.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Det er ingen generell regel her, det kommer an på kompleksiteten og vanskelighetsgraden av stoffet.
sauen87 Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Kommer helt an på. I noen fag, der pensum er bare tull og repeterer seg selv til det uendelige, kan jeg lese maaaange sider. I matematiske fag bruker jeg fort endel tid pr side, fordi det gåes igjennom matematiske eksempler osv. Har lest gjennom en pensumbok på en dag når stoffet har vært enkelt, men hvis pensum har mange fremmedord/begreper som må læres, og er på vanskelig engelsk, går det treigere...
Gjest Doh Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Kommer litt an på hva slags fag og på hvilket språk. Da jeg leste om bibeltolkning på engelsk brukte jeg lenger tid enn da jeg leste om antisemittisme på norsk. Svensk gikk også sakte, mens dansk og nynorsk gikk ca like fort som bokmål. Det viktigste er, som anti jante-June skriver, at du får med deg stoffet Jeg gjorde ikke alltid det fordi jeg leste for fort
Gjest Wei Wei Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 I disse tider med eksamensstress har jeg begynt å lure på om jeg kanskje leser/ jobber nokså sakte. Når du leser grundig + skriver notater - hvor mange timer kommer du gjennom på en time? Jeg kommr gjennom akkuratt 1 time på en time. Aldri et sekund mer eller mindre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå