Gå til innhold

Svigerinne forskjlsbehandler sine barn

Anbefalte innlegg

Gjest Marihøne
Skrevet

Min bror er gift og de har to barn, to nydelige jenter. Yngstejenta er slank som en sylfide, mens hun største har fått en del valpefett.

Vi kjøpte for to år siden nytt hus, hvor vi er så heldige å ha innendørs svømmebaseng.

Svigerinnen og barna er ofte hos oss å bader. Yngstejenta får lov til å bruke "bikini", med det ordet så emner jeg ikke sånne bitte små som alt henger ut i, mer todelt badedrakt som viser litt mage.

Elstejenta får ikke bruke dette av moren for hun synes det ikke er pent at datteren har mage.

Himmel og hav, for det første så er det bare oss i familien som er der, og for det andre så synes jeg det er forkastelig å behandle barna sånn. Overreagerer jeg eller .............. har så lyst til å ta tak i sivigerrine og filleriste henne inn i fornuftens verden.

:kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror er gift og de har to barn, to nydelige jenter. Yngstejenta er slank som en sylfide, mens hun største har fått en del valpefett.

Vi kjøpte for to år siden nytt hus, hvor vi er så heldige å ha innendørs svømmebaseng.

Svigerinnen og barna er ofte hos oss å bader. Yngstejenta får lov til å bruke "bikini", med det ordet så emner jeg ikke sånne bitte små som alt henger ut i, mer todelt badedrakt som viser litt mage.

Elstejenta får ikke bruke dette av moren for hun synes det ikke er pent at datteren har mage.

Himmel og hav, for det første så er det bare oss i familien som er der, og for det andre så synes jeg det er forkastelig å behandle barna sånn. Overreagerer jeg eller .............. har så lyst til å ta tak i sivigerrine og filleriste henne inn i fornuftens verden.

:kjefte:

Jeg er enig med deg, her har jeg lyst til å filleriste svigerinnen din. Datteren kan selvfølgelig bruke bikini!

• Liker 2
Skrevet

Stakar.. Hun må da få lov til å bruke bikini hvis hun vil. Men hvis hun hadde fått muligheten så hadde hun sikkert ikke gjort det, for hun har nok blitt såpass "skadet" av det..

Kan være lurt å ta en samtale med henne eller få broren din til å snakke med henne :)

Skrevet

Mannen min vil ikke blande seg inn i dette, (det er mannen min sin bror som er gift med denne mammaen)

Vet ikke helt om jenta hadde ville brukt bekini i dag nei, men for ca ett år siden så ville hun det. De var innom for å bade da, jenta hadde glømt badedrakt. Hun lånte da min datters bikini, hun syntes det var kjempe stas (hun er utrolig søt)

Etter det kjøpte svigerinnen min bikini til den yngste jenta. Jeg var jo dum nok til å spørre neste gang jeg så de om "Hvor er din bikini da", fikk da informert av mor at hun var for tykk til å bruke det.

Moren driver hele tiden på og prøver å passe vekten til jenta, det er jo viktig å prøve å holde barna sine sunde. Men hun gjør det på så utrolig feil måte synes jeg. Husker en gang i sommer da de var på besøk, så kom datteren min sprinngene og lurte på om de kunne få is. Jeg sa nei, for vi hadde bar 4 stk igjen, de var 5 barn.

Da sier svigerinnen min, "Lå de få det. xxxxx behøver ikke ha is, hun har ikke godt av det uansett".

Skrevet

Er veldig vanskelig det der.. Men virker som det beste er å få noen til å snakke med henne, men så spørs det om hun vil høre på det man sier..

Datteren kommer til å få store problemer når hun blir større og kan få psykiske problemer av det og. Det er ikke gøy å aldri føle at man ikke er bra nok.

Det er bra hun passer på barna sine, men det gjør hun ved å lage sunn middag og lunsj osv. Kanskje snakke til henne om å begynne med en idrett, men sier aldri til en unge at de skal begynne på en idrett for å bli tynn!

Skrevet

Moren har ansvaret for å servere sunn mat, og gjerne oppmuntre til fysisk aktivitet (fordi det er GØY og sosisalt, IKKE for å slanke jentungen). Familien kan gjøre flere aktiviteter sammen (som denne svømmingen), men datteren skal føle seg god nok som hun er. Foreldrene (og familien) skal være denne jentas klipper! Hun får tidsnok erfare hvor tøft det kan være om man er litt "annerledes" (vekt, fasong etc), foreldre skal ikke gå i første linje for å fortelle jenta at hun er overvektig/tykk/stygg eller rar :kjefte:

• Liker 1
Gjest Michelle82
Skrevet

Da sier svigerinnen min, "Lå de få det. xxxxx behøver ikke ha is, hun har ikke godt av det uansett".

Fy faen for en drittkjerring.

• Liker 3
Gjest Madelene1
Skrevet

Stakkars jente. Hun ødelegger selvtilliten hennes!

Gjest har ikke navn
Skrevet

Trådstarter, du overreagerer ikke. Som mange skriver her oppe, få noen til å snakke med den umodne moren til denne stakkarsk jenta. Mens jeg leser får jeg lyst til å grine, for dette er ikke til å holde ut. Denne jenta kommer til å få store problemer med selvtilliten sin :grine: ....

Skrevet

Mamma behandlet meg omtrent slik; konstant hån, mas og kommentarer. Hun greide å holde meg slank frem til jeg flyttet hjemmefra. Da la jeg på meg 90 kg. Så hvis du føler for å gripe inn i jentas situasjon, burde du ikke vente.

Skrevet

Å holde på sånn er farlig for jenta, og kan ødelegge henne på mange områder. En venninne av meg fikk spiseforstyrrelser pga morens kommentarer og mas om vekt. Foreldre bør servere sunn mat og oppfordre til fysisk aktivitet, ikke snakke om slanking (så lenge ikke overvekten er direkte farlig)

• Liker 1
Skrevet

jeg synes du skal kjefte henne huden full

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...