Gå til innhold

Forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp fått meg en 7 måneders valp.. Det er en blanding av Dachshund og Elghund.

Er 22 år, og har aldri hatt hund på egenhånd her i landet før..

Lurer på hvordan man får den forsikret?

Og eventuelt hvor mye dette koster, og hva det dekker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring forskjellige forsikringsselskaper og hør hva de har å tilby. :) Mange bruker Agira, men de kan være litt dyre og litt kjipe på utbetalinger. Men mange er kjempefornøyde (spørs vel på tilfellet).

Hva det koster og hva det dekker kommer helt ann på. Fleste ligger vel på 1000-3000kr i året, og det dekker alt fra skader på 10.000 til skader til 40.000, rehabilitering og medisiner til 10.000 + dødsforsikring.

Skrevet

Jeg har agria forsikring på hunden min. Betaler 149kr i mnd for det. Men dette kommer vel litt an på rase,hva hunden skal brukes til(avl osv) og kjøpesum.

Men enig med Bobler over her at Agria er kjipe på utbetalingene sine. Fikk igjen under halvparten av det jeg måtte ut med til dyrlegen sist(akuttbesøk i helg så det ble ganske dyrt). Og det tok flere måneder før jeg fikk igjen utbetalingen.

Gjest Survival
Skrevet

Dersom du har andre forsikringer i Gjensidige, så kan forsikring på hunden gjennom Gjensidige være en bra løsning :) Koster fra 1000-2000 kr i året, alt etter hvordan du skal forsikre hunden. Om det er bare for sykdom, eller sykdom + død osv. Her på denne siden kan du jo be om pris på forsikring for akkurat din hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...