Gå til innhold

RÅNERE!!!

Diva

Anbefalte innlegg

HVA er det i veien med dere ??? :o

Vintern er den værste tiden å møte dere på....

For da er det ofte glatt.

Med EN gang det blir snø / is, så skal dere spinne og leke dere med bilen.

Gjerne på en plass der det er andre ( uskyldige ) bilister og fotgjengere.

Synes dere det er jævla tøft å sette både deres eget og andres liv i fare ?

Er det kult å kjøre i ræva på andre biler og forfølge dem ?

Synes dere meningen med livet er å kjøre Opel Ascona fra `86 rundt i gatene med tusen dippedatter og blått lys under bilen og plukke opp fjortisjenter dagen ( og natta ) lang ?

Synes dere det er morro å kjøre saaaakte og læx`n og ligge 20 km/t under grensa for så å plutselig gasse på når noen vil forbi ? Evt gasse på som et sviin om noen klarer å kjøre forbi dere ? Tåler dere ikke å bli forbikjørt eller ? Skjønner dere ikke at dere ikke er konger på veien ?

Er det fett å sladde med bilen ? Driter dere i folk rundt dere ?

Er dere klar over at det er fort gjort å miste kontrollen og faktisk kræsje inn i en annen bil eller kjøre på noen ?

Jeg er dritt lei av rånere som skal prøve å gjøre sine "kunster" i nærheten av andre folk. Det er sikkert artig å se hva bilen klarer å gjøre på glatt føre, men finn dere en tom parkeringsplass i stedet da. Vær så snill...

Vi har vært i ganske mange nestenulykker de siste årene og det er spesielt ille om vinteren.

Kanskje visse bør ta kjøreopplæringa på nytt ?

:kjempesinna::sinna::flekke::frustrert: :evil:

:flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest barabbas

Ettersom du henvender deg til "dere", tillater jeg meg å svare, da jeg har en fortid med aktiviterer som er høyst sammenfallende med temaet i din tråd ....

Hvorfor jeg brukte endeløse timer på råning, må vel tilskrives en kombinasjon av begrenset kreativitet, tvilsom vennekrets, dårlig smak og mangel på sunne interesser.

Når jeg ser meg tilbake, er det ganske absurd hva jeg brukte tid og penger på. Men, jeg vil tro jeg ikke hadde vært en råner hvis jeg hadde vokst opp i byen.

Tror heller ikke vi risikerte så mye, verken for vår egen eller andres del, da det stort sett foregikk i rolige former. Kanskje vi var mer gentlemannsrånere enn de du støter på :)

"Synes dere meningen med livet er å kjøre Opel Ascona fra `86 rundt i gatene med tusen dippedatter og blått lys under bilen og plukke opp fjortisjenter dagen ( og natta ) lang ? "

-> Hehe, it's been ten years. Jeg hadde en kompis som sverget til '76-modell :)

PS! Hadde bare 1 Wunderbaum, og taklet bare den med eplelukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Har vært råneberte en gang i min pure ungdom jeg ! :lol:

Kjæresten min hadde en Ascona med sjalusi, terninger i vinduet og nei - ikke wonderbaum, men Poppy.

Vi i vår gjeng var nok snille råner og visste ikke at vi var råner før en jente på ferie fra østlandet fortalte oss det... :lol:

Guttene syntes det var gøy å "burne" og sladde osv. Jentene kjeftet, men det hjalp ikke det spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det går ut over liv så er det fryktelig dumt.

Om ikke, så er det greit at ungdommer vil bruke tida si på å sitte i en bil på hjørnet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva i.i.

Joa, klabert :)

De kan kaste bort så mye av sin tid de vil for min del,- men jeg har da vitterlig lov til å kommentere det her. Spes. når det heter "Skråblikk og generaliseringer" :-)

Mulig de gjør litt flere irriterende ting enn å sitte i en bil på hjørnet,- i allefall her jeg bor....

Ser fra de øvrige svar at fenomenet ikke er ukjent i allefall og at jeg ikke er den eneste som irriterer meg over det.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
HVA er det i veien med dere ??? :o

Vintern er den værste tiden å møte dere på....

For da er det ofte glatt.

Med EN gang det blir snø / is, så skal dere spinne og leke dere med bilen.

Gjerne på en plass der det er andre ( uskyldige ) bilister og fotgjengere.

Synes dere det er jævla tøft å sette både deres eget og andres liv i fare ?

Er det kult å kjøre i ræva på andre biler og forfølge dem ?

Synes dere meningen med livet er å kjøre Opel Ascona fra `86 rundt i gatene med tusen dippedatter og blått lys under bilen og plukke opp fjortisjenter dagen ( og natta ) lang ?

Synes dere det er morro å kjøre saaaakte og læx`n og ligge 20 km/t under grensa for så å plutselig gasse på når noen vil forbi ? Evt gasse på som et sviin om noen klarer å kjøre forbi dere ? Tåler dere ikke å bli forbikjørt eller ? Skjønner dere ikke at dere ikke er konger på veien ?

Er det fett å sladde med bilen ? Driter dere i folk rundt dere ?

Er dere klar over at det er fort gjort å miste kontrollen og faktisk kræsje inn i en annen bil eller kjøre på noen ?

Jeg er dritt lei av rånere som skal prøve å gjøre sine "kunster" i nærheten av andre folk. Det er sikkert artig å se hva bilen klarer å gjøre på glatt føre, men finn dere en tom parkeringsplass i stedet da. Vær så snill...

Vi har vært i ganske mange nestenulykker de siste årene og det er spesielt ille om vinteren.

Kanskje visse bør ta kjøreopplæringa på nytt ?

:kjempesinna::sinna::flekke::frustrert: :evil:

:flekke:

Vel... La meg bare minne om at ikke alle "rånere" er slik som du beskriver dem, selv om du kanskje ikke peker fingeren mot alle. Jeg er kjent for å være rånekråka her i bygda jeg bor i, men jeg har allikevel aldri settet mitt eller noen andres liv i fare pga at jeg liker å råne mellom Statoil og Rema. Da synes jeg turister er verre som forbikjører i kryss og aldri har hørt om noe høyreregel. Men micraen min tilsvarer kanskje ikke rånekravene heller så brekkslenger blir det lite av 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hvor jeg bor er det Sierra Cosworth som gjelder. Det artigste eierne vet er å rase gjennom 50-sonen i ca. 3 ganger tillatt hastighet for så å "sladde" gjennom nærmeste rundkjøring. Lo så jeg gråt da jeg så en av dem miste kontrollen og smadre hele understellet på bilen på en høy fortauskant av granitt :sjarmor: . RÅNERE BØR SELVFØLGELIG AVLIVES DE OGSÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Siden dette er Skråblikk og Generaliseringer, så er det tillatt å dra alle over en kam, Ronja-Mag! :wink: )

Er så enig med deg, Diva - har også "råneproblemet" her jeg bor. Heldigvis er jeg ikke så mye ute og kjører, og holder bilen min LANGT unna den største parkeringsplassen der de som oftest holder til.

Det som skremmer meg, er den utrolige dårlige holdningen til andre traffikanter som du beskriver, Diva. Det er den som irriterer meg mest!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dr Zoidberg

Jeg likte det amerikanske forslaget om å innføre begrensinger på hvor kraftig bil du har lov å kjøre før du fyller 25.

Og det er sannelig på tide at vi adopterer de japanske lovene, med forbud mot å endre bilen på noe teknisk vis uten at du har lisens.

Rånere skulle vært jaget til en husmorforening og lært seg å strikke og bake istedet. Det forsvinner forbløffende mange liv i året pga akrobatikk bak ratt.

Og det går _hardt_ ut over oss som forsøker drive med bil på et seriøst nivå. Det handler om kammen og det å gre alle under den samme.

Eventuelt kan vi tvinge dem inn i tråbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rånere er et artig tilslag syns jeg. :hoho:

Såfremt de holder seg på en parkeringspalss.

Når de kjører som svin i gatene er de ikke fult så morsomme nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

tenk på all fylla som blir unngått i helgene fordi alle sitter i bilene sine .) grisekjøring er teit.. men å ha bil som hobby, og bruke mye tid på å style den og spinne rundt på parkeringsplasser og spille litt musikk må da gå an .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...