fruBeist Skrevet 25. november 2011 #21 Skrevet 25. november 2011 ..på grunn av en koseklut..? ...som barnet gjerne har i munnen og biter på?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #22 Skrevet 26. november 2011 ..på grunn av en koseklut..? Med koseklut så følger det ofte med noen fingre. Det var fingrene som kostet tannregulering. Glemte å presisere det. Beklager. Alt det andre jeg skrev gjelder generelt koseklut. Ha iallfall vett til å vaske den hyppig og nekt bruk i mange sammenhenger. Det verste jeg ser er en 2-3 år gammel unge som er hinsides verden pga kosekluten.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #23 Skrevet 26. november 2011 Med koseklut så følger det ofte med noen fingre. Det var fingrene som kostet tannregulering. Glemte å presisere det. Beklager. Alt det andre jeg skrev gjelder generelt koseklut. Ha iallfall vett til å vaske den hyppig og nekt bruk i mange sammenhenger. Det verste jeg ser er en 2-3 år gammel unge som er hinsides verden pga kosekluten. Hva mener du med det?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #24 Skrevet 26. november 2011 Jeg brukte koseklut i MANGE, mange år. Da med tommelen i munnen også. Vil bare presisere at jeg har helt fine tenner, et lite overbitt kanskje, men regulering har aldri blitt nevnt hos tannlegen, så det gjelder nok ikke alle. Det er derimot vanlig at unger som bruker smukk, kan få problemer med tennene: http://tabemono.info/english/news/images/Pacifier%20problems%20picture%201.JPG
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #25 Skrevet 26. november 2011 Jeg brukte koseklut i MANGE, mange år. Da med tommelen i munnen også. Vil bare presisere at jeg har helt fine tenner, et lite overbitt kanskje, men regulering har aldri blitt nevnt hos tannlegen, så det gjelder nok ikke alle. Det er derimot vanlig at unger som bruker smukk, kan få problemer med tennene: http://tabemono.info/english/news/images/Pacifier%20problems%20picture%201.JPG Meg igjen: JA, det kan sikkert skje med tommelbruk også, men jeg tror man skal være litt genetisk anlagt også. Det var aldri noe problem hos meg, eller mine søsken som brukte både klut og tommel.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #26 Skrevet 26. november 2011 Hva mener du med det? At en unge koser seg sånn med kosekluten ute i vogn, i hverdagslige situasjoner. Noen unger blir bare så oppslukt av den kosekluten. Blir som en magisk greie. Det er ikke ok å se på i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #27 Skrevet 26. november 2011 Jeg brukte koseklut i MANGE, mange år. Da med tommelen i munnen også. Vil bare presisere at jeg har helt fine tenner, et lite overbitt kanskje, men regulering har aldri blitt nevnt hos tannlegen, så det gjelder nok ikke alle. Det er derimot vanlig at unger som bruker smukk, kan få problemer med tennene: http://tabemono.info/english/news/images/Pacifier%20problems%20picture%201.JPG Jeg brukte tommelen og det ble tannregulering. Blir som du legger et perlekjede formet etter tennene og drar i den ene enden. Andre fingre kan skape større press mot tennene. Har du valget så gå for smokk for den kan du ta. Ingen av mine ville ha smokk og fant fingrene rimelig kjapt. Fingre kan du ikke bare ta og det er vanskeligere enn smokk å få slutt på.
Gjest Marmot Skrevet 26. november 2011 #28 Skrevet 26. november 2011 At en unge koser seg sånn med kosekluten ute i vogn, i hverdagslige situasjoner. Noen unger blir bare så oppslukt av den kosekluten. Blir som en magisk greie. Det er ikke ok å se på i det hele tatt. Du mener alvorlig at det ikke er "ok å se på" et barn som finner trygghet og kos i en kosekut? Jeg klarer ikke skjønne hva som er så ille med det. 2
Gjest pysepusen Skrevet 26. november 2011 #29 Skrevet 26. november 2011 At en unge koser seg sånn med kosekluten ute i vogn, i hverdagslige situasjoner. Noen unger blir bare så oppslukt av den kosekluten. Blir som en magisk greie. Det er ikke ok å se på i det hele tatt. Er det ikke OK at de skal kose seg med kluten sin i vogna eller i andre lignende situasjoner? Hadde det vært bedre om det var en kosebamse? Eller skal de ikke ha noe som gir dem trygghet da? Du mener alvorlig at det ikke er "ok å se på" et barn som finner trygghet og kos i en kosekut? Jeg klarer ikke skjønne hva som er så ille med det. Signerer!
SummerJoy Skrevet 26. november 2011 #30 Skrevet 26. november 2011 Skjevstillinger i bitt pga smokk og koseklut pleier rette seg opp av seg selv om barnet slutter med disse tingene i god tid før de er fylt 4 år. Her kastet vi smokken i bosset på 3 års dagen. 3 åringen var helt enig for nå er hun "stor jente"!
SummerJoy Skrevet 26. november 2011 #31 Skrevet 26. november 2011 Du mener alvorlig at det ikke er "ok å se på" et barn som finner trygghet og kos i en kosekut? Jeg klarer ikke skjønne hva som er så ille med det. Hun mener gjerne de som sitter å sutter på en koseklut "hele tiden" på samme måte som enkelte store barn går med smokken konstant i munnen i alle situasjoner. Ser der veldig ofte. Store barn med smokk i munnen samtidig som de leker og herjer. HVA gjør den der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå