Gå til innhold

Kaller moren din deg ofte for et annet navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor kaller meg andre navn hele tiden. Hun kaller meg tantenes mine sine navn før hun sier navnet mitt riktig, og noen ganger kommer hun ikke så langt en gang.

Er dette normalt? :popcorn: Jeg mener... hun er jo moren min, så jeg vil tro at hun vet hva jeg heter. :gjeiper:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaajaaajaaa. Søsteren min sitt, sin egen søster sitt, the list goes on. Faren min husker såvidt bursdagen min engang.. Haha, men vi ler av det, så det er chill.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men hun surrer bare med mitt og søsteren min sitt navn heldigvis. :ler:

Skrevet

Hun kaller meg iblant for tanta mi sitt navn, selv om tanta mi døde for 8 år siden og det gjorde jammen mormor også da hun levde. -De har drevet på slik, siden jeg var rundt ti år.

Skrevet

Ja. Mamma begynner alltid med å uttale minst en stavelse i navnet til broren min, før hun kommer på mitt virkelige navn (og forhåpentligvis at jeg er en jente).

Dette skjer veldig ofte, og har skjedd så lenge jeg kan huske. Broren min ga meg forresten en kopp med sitt eget navn på til jul et år, som en konsekvens av dette. :transe:

Skrevet (endret)

Jeg kaller forresten hunden for min yngste sønns navn og yngste sønn for både storebroren, storesøstras og hundens navn - dattra mi går iblant under yngste sønns navn.

Edit: Tilføyelse: Jeg begynte ikke med å kalle barna ved feil navn før jeg hadde tre av dem, det var da forvirringen begynte og med hund i huset har det bare utartet seg - lurrer på hva som skjer når 4.mann kommer?

Endret av absinthia
Skrevet

Tror det kan være litt vanlig :gjeiper:

Min mor pleier ofte å si mitt søster sitt navn til meg og mitt navn til hun, ofte i forbinnelse med at hun e litt stresset da. Eller hender også at hun kaller meg "Mare", vet ikke om det er ett nytt kallenavn eller noe :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det var en gang min mor kalte meg Thomas. :skratte:

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Mamma kaller meg for Maja, selv om jeg heter noe helt annet :) Haha, jeg vet ikke hvorfor, men Maja er kallenavnet mitt...

Gjest Nuppdupp
Skrevet

moren min husker alltid navnet mitt. men hun blander brødrene mine sine navn. blir litt forvirra til tider. for skjønner ikke hvem hun snakker om alltid

Skrevet

Jeg pleier å kalle døtrene mine for den første stavelsen i søsterens navn, og så deres eget.

Aner ikke hvorfor det er så fryktelig vanskelig å få rett på første forsøk... Det skjer ikke hver gang, da. :sjenert:

Min mor pleier å bytte navn på meg og søster, og av og til sveiper hun innom min tantes navn også, før det blir rett. Så ligger muligens til familien. =P

Skrevet

Hender hun bruker min søsters navn på meg, eller min nieses!;)

Verre er det når hele familien er samlet! Da er det "bare" 15 menn og 19 kvinner å holde styr på!;) I tillegg heter 4 av oss ting som ligner, mens 2 har nøyaktig samme navn!;)

Skrevet

Hender hun bruker min søsters navn på meg, eller min nieses!;)

Verre er det når hele familien er samlet! Da er det "bare" 15 menn og 19 kvinner å holde styr på!;) I tillegg heter 4 av oss ting som ligner, mens 2 har nøyaktig samme navn!;)

Skrevet

Jeg er enebarn, så jeg har ingen søstre mamma kan surre meg med. Likevel har hun kalt meg Embla ved flere anledninger. Embla var katten vår :fnise:

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg er enebarn, så jeg har ingen søstre mamma kan surre meg med. Likevel har hun kalt meg Embla ved flere anledninger. Embla var katten vår :fnise:

:ler: søtt

Skrevet

Det hender seg titt som det er det. Hun bruker sin søsters navn på meg.

Første navnet mitt er bare en bokstav forskjell fra min tantes, men jeg har dobbeltnavn og bruker begge i familiesammenheng nettopp fordi navnene våre er så like.

Skrevet

Jada, hender ofte hun sier min tantes navn før hun retter opp og sier mitt navn. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mamma surrer ikke så mye med navnene, men pappa, derimot! Han starter som regel med mammas navn, deretter søstrene mine sine og så kommer mitt. Innimellom kommer niesa mi sitt navn også, som begynner på samme bokstav som mitt...

Skrevet

Mamma må gjerne innom første stavelse i hele resten av søskenflokken før hun kommer til riktig navn. Har skjedd mer enn én gang at hun har vært i ferd med å kjefte for noe, men har gått helt i stå og begynt å le i stedet fordi hun ikke klarte å treffe riktig navn før på femte forsøk :fnise:

Og ja, vi er fem søsken, en blanding av gutter og jenter og med veldig forskjellige navn.

Oldemor og mormor tuller også, og de har ofte brukt mammas navn på meg siden jeg var helt liten. Har ingenting med demens å gjøre, for de er helt klare begge to. De har bare fryktelig mange å holde styr på :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...