Gå til innhold

Hundekamp i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en post på FB hvor det var noen som savnet en hund, og noen nevnte hundekamp.

Har hørt dette tidligere også, at enkelte hunder blir stjålet og så brukt til hundekamp.

Tror dere at dette stemmer? Finnes det et slikt miljø i Norge?

Skrevet

Å ja.. dessverre er kamphund miljøet rimelig stort i Norge.

• Liker 1
Skrevet

kamphundmiljøet og hundekampmiljøet er jo to forskjellige ting da.. selv om det er noen kamphunder her i norge, er det ikke dermed sagt at hundekampmiljøet er stort eller eksisterende, som er det ts spør om.

• Liker 2
Skrevet

Ok. da skal jeg rett meg selv.. jo det arrangeres alt for mange hundekamper i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Både media og politi har i perioder brukt ganske store ressurser for å finne dette påståtte miljøet, og har aldri funnet noe som ligner en gang. Så dettte er nok sterkt overdrevet, det norske samfunnet er så lite og gjennomsiktig at det er ikke er realistisk å tenke seg store undergrunnsmiljøer ingen har innsikt i.

Det som er et problem er folk som eier visse typer hunder for å kjekke seg med dem, og som driver med uvettig avl på dem, av typen valpefabrikker.

Skrevet

Ok. da skal jeg rett meg selv.. jo det arrangeres alt for mange hundekamper i Norge.

Men hvordan vet du egentlig det?

Skrevet

Klarer ikke å se for meg noe stort hundekamp-miljø i Norge, nei.. Så tror ikke det er noe stort miljø.. Og det håper jeg virkelig ikke det er heller!

Skrevet

Det er jo en grunn til at politiet bruker så mye ressurser for å finne de da.. for at de vet at det arrangeres hundekamper, men de som driver med det er tydeligvis litt smartere...

Alt er relativt hva man ser på som stort, jeg synes nå at 1 arrangert kamp er 1 for mye.

Har selv tipset politet om folk som driver med dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...