AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Hvor finner jeg diverse hunderasetester på nettet?
Gjest Cupcakes Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 på canis.no finner du hvertfall en
Gjest Bobler Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 (endret) Animal planet sin er bedre enn Canis sin syntes jeg. Link Red, så nå at animal planet sin har forandret seg. Likte ikke resultatene like godt nå (jeg "tester" testene for å se om jeg liker dem Men det er uansett et alternativ til Canis sin Endret 24. november 2011 av Bobler
absinthia Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Her har du en, vet det finnes mange andre, men kom ikke på hvor de var i farta. Canis rasevelger
Gjest Survival Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Canis sin er ganske bra, men husk at rasevelgere ikke alltid er helt nøyaktige. Det er veldig viktig at man researcher på egenhånd også.
absinthia Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Canis sin er ganske bra, men husk at rasevelgere ikke alltid er helt nøyaktige. Det er veldig viktig at man researcher på egenhånd også. Svært sant! Jeg har allerede drømmehunden min, men prøvde animal planets nettopp og fikk en mengde resultater som ikke egentlig passer oss, fordi det er hunder som krever litt mer spesialisert aktivitet enn vi nødvendigvis har mulighet til å gi den hver dag. Ville ha en rolig, familiekjær hund som både kunne være med på fjellet/gå ordentlige turer, men som ikke ble halvgal om den fikk et par rolige dager i strekk, hadde lavt jaktinnstinkt og heller ikke trengte alt for mye pelsstell. Var inne på både bullmastiff og leonberger, men endte opp med en blanding av pyreneerhund og grand danois, som oppfyller alle disse kravene, elsker kos og nærhet, sier i fra om det er noe unormalt på gang i nabolaget/rundt huset + en hel masse positive ting. ..og så har han en del ting som både er bakdeler og fordeler - akkurat som alle andre levende vesen. Iblant bør man kanskje i tillegg til å tenke på egenskaper man vil ha hos en hund, også tenke på hvilke bakdeler man kan takle - vet at mange ikke hadde taklet min hund - akkurat som vi ikke haddetaklet å ha f.eks en Bordercollie, selv om de er fantastiske hunder når de blir brukt til det de passer til av noen som passer sammen med en slik hund.
Gjest Survival Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 (endret) Jepp jepp, der har du det. Veldig kort fortalt: Det er bare så mye en rasevelger kan gi deg. Den vil aldri kunne ta hensyn til ALLE kravene og ønskene du har for en rase. Derfor blir det ofte "the next best thing", selv om at den perfekte rasen også kan komme opp på resultater. Poenget er bare at f.eks. lynne og væremåten til hunden kommer ikke opp på en rasevelger. Endret 24. november 2011 av Survival 1
Natalie1 Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Canis.no Så kan du bare søke på test, og quiz, så kommer det nok opp :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå