Gå til innhold

Samlivsbrudd og lån med sikkerhet i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et mindre lån med sikkerhet i huset, og nå mener x`en at jeg skal betale han halve summen pga ; hvis jeg ikke hadde tatt det lånet har vi sittet igjen med en liten differanse mellom lånesum og takst på huset.(Som vi igjen har kunnet dele på 2 siden han nå flytter og jeg sitter med huse) Han skrev også under på papirene når jeg tok opp dette lånet med sikkerhet i huset, men det er jeg som har betalt på dette lånet fra dag 1.

Kan han ha rett i dette? Vi kunne jo ikke vite at taksten ble som den ble, ei var det heller et tema under signeringen at HVIS det ble slutt må jeg kjøpe ut x.

Noen som har peiling og kan komme med råd? :)

Gjerne pm om man ikke vil skrive det her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ble det lånet tatt opp og hva skulle det dekke?

Skrevet

Jeg er snart ferdig på jusstudiet og det kan godt være at det er fordi det er sent, men jeg skjønte svært lite av dette?

Er dere gift? I så fall, har dere særeie eller felleseie?

Når ble huset kjøpt og av hvem? Eier dere huset 50/50 eller hadde en mer med inn i egenkapital? Har dere flere lån på huset?

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke dette helt. Forstod det som at dere har eid et hus 50/50, som du har tatt opp lån med sikkerhet i for et helt annet, privat formål? I så fall er jeg enig med din eks i at du bør betale ham ut for halve lånet. Han ville jo ellers fått dette som sin andel gevinst på huset. Men det kommer jo an på hvilke avtaler dere har gjort også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...