_Ulve-elsker_ Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Hei : -) Jeg skal ha min første ridetime nå på Tirsdag og lurer på hva jeg kan gjøre på timen. Kan kanskje si at jenta jeg skal instruere kan skritte og trave og er begynt å galoppere. Så er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre på timen?
Gjest Doh Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Tja, kan hun bare de forskjellige gangsartene pluss å svinge? Hva med å få hesten til å gå på tøylen og jobbe på volter(store og små)? Kanskje litt tempovekslinger? Bare slenger ut noen forslag jeg 1
_Ulve-elsker_ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2011 Tja, kan hun bare de forskjellige gangsartene pluss å svinge? Hva med å få hesten til å gå på tøylen og jobbe på volter(store og små)? Kanskje litt tempovekslinger? Bare slenger ut noen forslag jeg Ja, tror det er det eneste hun kan. Tenkte at hun kanskje kunne trave noen bommer lave og høye ( eller blir det for mye for henne ?) Det er litt vanskelig å få den hesten ned på tøyler og gå i volter osv, hesten må stole veldig mye på deg da.( Hesten er blind på det ene øyet..) Men takk for svar
Nebel86 Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Kan hun sitte ordentlig nede i trav ennå? eller så kan dere jo fokusere på sitsen, tøylekontakt, stille hesten ut i sidene/volter, galloppfatninger, forskjell på rett og gal diagonal, bommer, noen lave hindere? 2
_Ulve-elsker_ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2011 Kan hun sitte ordentlig nede i trav ennå? eller så kan dere jo fokusere på sitsen, tøylekontakt, stille hesten ut i sidene/volter, galloppfatninger, forskjell på rett og gal diagonal, bommer, noen lave hindere? Ja, hun kan sitte ordentlig nede i trav Sitsen er noe jeg ALTID fokuserer mye på, har man først sittet feil noen ganger blir man for vandt til det.. Sånn som jeg sitter med hode på skakke når jeg rir, dårlig uvane. Ja, tror jeg skal gjøre noe av det takk for svar!
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 Det kan også være en mulighet å legge ut bommer i et hjørne (eller flere) og ri hjørner, pleier å være utfordrende, spesielt når hesten er vandt til å gå over bommene Gangartsveksling er jo flott, bare ikke glem vekslingen mellom skritt og holdt, som utrolig mange har store problemer med å gjennomføre på riktig måte Jeg syntes alltid det å ri over bommer i trav var kjempemoro, og hvis hesten kan det, eventuelt sette opp et lite hinder til slutt som man kan trave over men med litt av den "hoppfølelsen" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå