Gå til innhold

Høyt stoffskifte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som prøver å gå opp i vekt. Er 162 og 46-47 kg. Ligger på ca 2400 kcal om dagen, spiser sunn mat og for det meste proteinrik mat.

Jeg sliter veldig med å gå opp i vekt, og lurer på om noen av dere har noen erfaring angående høyt stoffskifte? Jeg kan ha såkalte "hetetokter" noen 2-4 ganger i måneden, men de siste ukene har det vært mer av dette. Disse hetetoktene tar for det meste affære på natten når jeg sover. Jeg våkner med at jeg er glovarm, det rett og slett renner av meg. Skulle tro jeg hadde løpt på mølla i 1 time.

Skal til legen min om noen uker å få sjekket dette, men lurer bare på om det er noen her som har erfaring innen dette.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du for høyt stoffskifte så har du gjerne flere symptomer enn hetetokter noen få ganger i måneden. Tviler på at det er derfor du ikke legger på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om jeg sier at jeg ofte får hjertebank, og går lett ned i vekt/holder vekten til tross for økt appetitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertebank, vektreduksjon og hetetokter er symptomer på høyt stoffskifte, ja. Det er utstående øyne og håravfall også :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertebank, vektreduksjon og hetetokter er symptomer på høyt stoffskifte, ja. Det er utstående øyne og håravfall også :skratte:

Hva er så morsomt med det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du lurer på om du har for høyt stoffskifte så er det enkelt å finne ut av. Kun en blodprøve hos legen. Husk å be om at de sjekker antistoffer også. Det tar 2-3 dager fra prøven er tatt til svaret foreligger.

Jeg har selv høyt stoffskifte og jeg fikk ikke økt sultfølelse eller gikk ned i vekt. Ei heller hetetokter. Jeg hadde hjertebank og skjelvinger samt at jeg var ekstra sliten. Ikke noe jeg stusset på i det hele tatt da jeg var midt opp i en veldig belastende situasjon. Var en dyktig lege som fikk mistanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...