Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen flyttet fra hverandre i 2004. Jeg eide et hus da, som jeg solgte. Hadde endel lån på huset, og i tillegg hadde jeg tatt opp 100 000,- i mitt navn, for eksen min. Dette skulle han nedbetale ved å betale en sum hver måned, noe han aldri gjorde. Når vi flyttet fra hverandre infridde jeg hele lånet på huset, og sa til ham at han måtte betale meg tilbake de 100 000,- på en eller annen måte. Dette var han helt enig i.

I tillegg var jeg så utrolig dum at jeg lånte ham ca. 25 000,- etter at jeg hadde solgt huset. Etter en stund lagde jeg et gjeldsbrev på hele summen (125 000,-), og satte opp en avtale om at han skulle betale meg 2000,- i mnd. framover. Dette skrev han under på.

Jeg har aldri sett noe til disse pengene, og nå i ettertid har han begynt å kverulere på at han i det hele tatt skal betale dette, for han mener det gikk til faste kostnader den gangen han lånte de (noe det ikke gjorde, han kjøpte seg bl.a. en motorsykkel, betalte tilbake noe privat gjeld han hadde osv.)

Vel, det jeg lurer på nå er om jeg skal inndrive dette eller ikke. Vi har en datter sammen, og jeg har ikke så veldig lyst til å bli uvenner med ham. Han kommer til å hate meg om jeg starter inndrivelse av dette.... Men, jeg har jo gitt ham mange muligheter til å betale, syns jeg. Og jeg trenger de pengene!

Er jeg urimelig om jeg går til inndrivelse av pengene? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krev tilbake hvert øre. Det er ikke din feil om dere blir uvenner, det er hans.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...