Gå til innhold

HVORDAN kan jeg få langt hår?

Anbefalte innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Har noen av dere forslag til hvordan jeg kan få langt hår?

Det virker ikke som det er mulig, nærmest som det stopper etter en viss lengde. Jeg har masse hår, men det er veldig tynt. Og når jeg er hos frisøren klipper de kun av det de mener er nødvendig, men det blir likevel ikke lengre. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan få et langt og fint hår. arrrg.

Jeg har noen venninner som f.eks. nesten aldri klipper seg, likevel blir håret deres veldig fort langt og fint. Frisøren klipper jo ikke av all den lengda neste gang de går dit.

Har dere noen lure tanker om hvordan man kan få langt hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få håret til å vokse fortere er det viktig at du får i deg nok B-vitaminer. Jeg kan anbefale deg å bruke ølgjær. Dette smaker mildt sagt dritt, men man må jo lide for skjønnheten :) Dette fås kjøpt i dagligvare butikker, og finnes i pulverform og tabletter. Pulverformen blander du i litt vann, og det smaker ikke godt. Jeg har hørt at tablettene ikke er fult så gode/effektive, så jeg har derfor brukt pulverformen. Dersom du vil prøve dette bør du blande pulveret i appelsinjuice da det ikke smaker så ille, og for all del hold deg for nesen - også en stund etterpå :) Da går det greit.

Når du vakser håret bør du også masere hodebunnen når du tar sjampo i håret. Dette setter i gang blodsirkulasjonen i hodebunnen som gjør at håret kan vokse fortere.

Det er også viktig at du klipper av de slitte tuppene ofte, slik at du unngår at håret fliser seg opp. Når du retter eller krøller håret mye blir håret slitt, og tuppene kan flise seg opp like mye som håret vokser, slik at håret aldri blir lengre. Vil derfor anbefale en god fuktighetskur til håret, og ALLTID bruke varmebeskyttende produkter før du føner eller retter håret. På denne måten kan du hindre at tuppene blir mer slitt enn nødvendig :)

Men husk; det finnes ingen mirakelkur for å få langt hår. Det tar tid - ofte veldig lang tid. Men hvis du følger disse tipsene kan det hjelpe deg på veien :)

Håper det var til hjelp - lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Forklar frisøren at du sparer til langt hår og at de dermed BARE må ta det nødvendige. Ikke klipp deg for ofte. Jeg klipper meg hver 3. mnd. Har du tynt/lite hår, ikke klipp opp håret, da blir det lengste veldig pistrete.

Men, det tar tid! Jeg startet for fult for et og et halvt år siden, da gikk håret mellom skuldre og pupper ca, nå dekker det nesten hele puppen, :fnise: Det tar altså lang tid!! Du må bare være tålmodig.

• Liker 1
Skrevet

Folsyre har ihvertfall fått mitt hår til å gro som uvær. Jeg hadde ikke akkurat problemer med at håret grodde sakte før, men nå gror det som ugress. I tillegg så virker det positivt inn på neglene også. :)

Skrevet

Folsyre har ihvertfall fått mitt hår til å gro som uvær. Jeg hadde ikke akkurat problemer med at håret grodde sakte før, men nå gror det som ugress. I tillegg så virker det positivt inn på neglene også. :)

Bekreftes fra meg.

Sist jeg fikk barn (9 år siden), mistet jeg mye hår den tiden jeg ammet, jeg var redd jeg skulle bli skallet. Og etter det, hadde jeg tynt hår, som ble lett flisete, det ble liksom aldri bedre og sluttet aldri å falle ut. Det var ikke så ille som under amme-perioden, da, heldigvis.

Nå er jeg gravid igjen, og så mørkt på hvordan håret kom til å bli. Men har nå knasket trofast på mine vitaminer med tilsatt folsyre, og jeg har knapt mistet et hårstrå. Og håret har i tillegg begynt å vokse tilbake på steder jeg trodde var "tapt" (fikk høyere viker).

Det er fortsatt slitt i tuppene, men vil ikke klippe det før jeg skal til frisøren igjen rett før jul en gang.

Kombinert med en god shampoo, og hårkur i blant for å styrke tuppene, tror jeg at jeg eeendelig kan ha håp om å få litt penere hår... :jepp:

Skrevet

Det er rett og slett ikke alle som får langt hår. Mitt blir ikke lenger enn til midt på skulderbladene, for eksempel. Har sunt og fint hår ellers, og det vokser med normal hastighet fram til det når makslengden sin, og så blir det bare ikke lenger.

Skrevet

Kan man få kjøpt folsyre på f.eks iherb?

Skrevet

Det er rett og slett ikke alle som får langt hår. Mitt blir ikke lenger enn til midt på skulderbladene, for eksempel. Har sunt og fint hår ellers, og det vokser med normal hastighet fram til det når makslengden sin, og så blir det bare ikke lenger.

Rart det der...siden det vokser hele tiden. Men det har visst med vekst og hvilefasen hos håret. Noen har hår som faller av når det er gått en viss tid og da blir det jo ikke langt..

• Liker 1
Skrevet

Men det har visst med vekst og hvilefasen hos håret. Noen har hår som faller av når det er gått en viss tid og da blir det jo ikke langt..

Det stemmer. :)

Skrevet

Eller prøv B-vitamin. Hjelper for både hår og negler. Mistet ca 2/3 deler av håret men det er nå helt vokst ut igjen etter ett år. :)

• Liker 1
Skrevet

Ta godt vare på det! Spis sunt, klipp tuppene ofte, kur det med jevne mellomrom. Ikke ta ekstre b-vitamin med mindre du faktisk mangler det...

Skrevet

Ta godt vare på det! Spis sunt, klipp tuppene ofte, kur det med jevne mellomrom. Ikke ta ekstre b-vitamin med mindre du faktisk mangler det...

Det er ikke farlig å få i seg for mye b-vitamin, fordi det er vannløselig og skilles ut av kroppen, og er absolutt ikke farlig :) Likevell, hvis du overdriver har jeg hørt at det ikke virker, så ikke ta eksteme menger nei, men du kan ta b-vitamin selv om du ikke nødvendigvis trenger det!! Skader ikke på noen måte.

• Liker 2
Skrevet

skader ikke nei, men poenget er...?:P Bortkastet penger å pakke i seg noe som man bare tisser og svetter ut igjen. Vil ikke ha noen hensikt hvis man spiser normalt :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Har noen av dere forslag til hvordan jeg kan få langt hår?

Det virker ikke som det er mulig, nærmest som det stopper etter en viss lengde. Jeg har masse hår, men det er veldig tynt. Og når jeg er hos frisøren klipper de kun av det de mener er nødvendig, men det blir likevel ikke lengre. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan få et langt og fint hår. arrrg.

Jeg har noen venninner som f.eks. nesten aldri klipper seg, likevel blir håret deres veldig fort langt og fint. Frisøren klipper jo ikke av all den lengda neste gang de går dit.

Har dere noen lure tanker om hvordan man kan få langt hår?

clip on hair extensions. har forøvrig samme problem.

Endret av BettyBoop28
Skrevet

skader ikke nei, men poenget er...?:P Bortkastet penger å pakke i seg noe som man bare tisser og svetter ut igjen. Vil ikke ha noen hensikt hvis man spiser normalt :)

Poenget er at B-vitaminer påvirker celledelingen i kroppen, og dersom man får i seg for lite B-vitaminer så vil dette føre til at celledelingen nedprioriteres i de cellene som ikke er så viktig som f.eks hår og negler.

Det hjelper f.eks ikke om man spiser normalt og sunt dersom man har for dårlig opptak av B-vitamin (noe som ikke er direkte uvanlig).

• Liker 1
Skrevet

Har selv hatt veldig langt hår - og har et par "motstrøms" tips:

- Klipp et par cm maks, et par ganger i året. Vær streng med frisøren. I vekstfasen må man bare godta at håret er litt slitt nederst. De fleste med veldig langt hår har til enhver tid litt flisete tupper.

- Vask ikke oftere enn hver 3. dag. Børst gjennom håret før du vasker - og håndkletørk det. IKKE føner. Aldri.

- Unngå stylingprodukter, hårfarge, permanent - og bruk badehette dersom du eksponeres for klorvann.

- Børst håret så sjelden du kan. Når du når en viss lengde, bør du børste det om kvelden før du legger deg, og sove med håret i flette. Flette er forøvrig fint på dagtid også. Husk at hestehale gjør at håret blir slitt lengre oppe enn med flette.

- Ellers, ha et normalt sunt kosthold. Jeg har ingen tro på å mase i seg store mengder ølgjær. En multivitamin er sikkert fint, men det er sikkert nok.

Husk; håret vokser ikke fortere av at det klippes mer - veksten skjer i roten og ikke i spissene. Klipping er først og fremst for å hindre at det ser stygt og pistrete ut, og det forebygger du hvis du behandler håret pent.

Når det gjelder børsting bør du, som du sikkert allerede vet, alltid begynne å børste nederst på håret og jobbe deg oppover. Ta en og en håndfull med hår. Hvis du begynner å børste håret øverst, drar du med alle flokene ned til spissen av håret (og den typen børsting sliter veldig på tuppene.) Til sist vil jeg anbefale børsten Tangle teaser, som de selger på Lucky Duck. Den inneholder også en børsteinstruksjon. Denne børsten sliter lite på håret.

• Liker 4
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg vet ikke om alle kan få kjempekangt hår... Jeg har spart og spart flere ganger i løpet av livet, og det stopper liksom bare opp ved brystene. Så jeg har heller innsett hvor mye finere det er med litt mediumlangt hår, for ikke å snakke om hvor mye mer gøy man kan gjøre med håret når det er den lengda :)

Anonym poster: 36f3155afb1797ac96d5cb51fa65b08c

Skrevet (endret)

For å få håret til å vokse fortere er det viktig at du får i deg nok B-vitaminer. Jeg kan anbefale deg å bruke ølgjær. Dette smaker mildt sagt dritt, men man må jo lide for skjønnheten :) Dette fås kjøpt i dagligvare butikker, og finnes i pulverform og tabletter. Pulverformen blander du i litt vann, og det smaker ikke godt. Jeg har hørt at tablettene ikke er fult så gode/effektive, så jeg har derfor brukt pulverformen. Dersom du vil prøve dette bør du blande pulveret i appelsinjuice da det ikke smaker så ille, og for all del hold deg for nesen - også en stund etterpå :) Da går det greit.

Når du vakser håret bør du også masere hodebunnen når du tar sjampo i håret. Dette setter i gang blodsirkulasjonen i hodebunnen som gjør at håret kan vokse fortere.

Det er også viktig at du klipper av de slitte tuppene ofte, slik at du unngår at håret fliser seg opp. Når du retter eller krøller håret mye blir håret slitt, og tuppene kan flise seg opp like mye som håret vokser, slik at håret aldri blir lengre. Vil derfor anbefale en god fuktighetskur til håret, og ALLTID bruke varmebeskyttende produkter før du føner eller retter håret. På denne måten kan du hindre at tuppene blir mer slitt enn nødvendig :)

Men husk; det finnes ingen mirakelkur for å få langt hår. Det tar tid - ofte veldig lang tid. Men hvis du følger disse tipsene kan det hjelpe deg på veien :)

Håper det var til hjelp - lykke til!

Disse to trinnene har jeg gjort. Stoppet på en viss lengde, så sluttet med ølgjærtablettene (de smaker jo helt grusomt!), men fortsatte med å massere hodebunnen i dusjen. Pang, sa det. Og jeg hadde så langt hår jeg alltid har drømt om siden jeg var ei lita jente..

Og husk at det du spiser, også viser seg på håret. Etter at sambo og jeg la om kostholdet vårt (vi kunne LETT spist en hel storplate med Bergene melk i ukedagene, og ille var det når Rimi hadde tilbud på sjokolade), har håret også blitt mer blank - jeg trenger faktisk ikke å bruke håroljer i det lenger ;) Og har ikke så slitt hår som før heller..

Edit: tenkte å ta med en ting til med kostholdet; min gamletante er veldig direkte, og hun går ikke rundt grøten. I våres sa hun rett ut at håret mitt så så slitt og fælt ut at jeg burde tenke på å klippe det snart. Sist gang jeg så henne (i starten av oktober) hadde jeg enda ikke tatt meg råd til å dra til frisøren, men da utbrøt hun hvor flott håret mitt har blitt, og hun var glad jeg tok rådet hennes (jeg har frisørskrekk. Har ikke vært der siden slutten av april/starten av mai).

Endret av adele.bethune

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...