Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er og på pergotime, og i anvisningen fra legen sto det nederst: "NB! Det er vanlig å stimulere bare annen hver syklus, da medisinen har effekt også i påfølgende syklus."

Jeg har tatt en pillekkur og blodprøve som avvist av legen, med påfølgende beskjed om at jeg hadde hatt eggløsning og kunne fortsette med pergotime som anvist. Det jeg glemte å spørre om var om jeg skulle ta pergo hver mnd eller annenhver. Men jeg tolker bruksanvisninger til annenhver og hoppet derfor over... Nå er jeg på dag 37 og ingen mens... Forige mnd fikk jeg mens på dag 32, derfor tok jeg test dag 34 når det ikke kom mens, men den var negativ.

Nå tenker jeg at jeg kanskje ikke skulle ha hoppet over, samtidig tør jeg ikke ta noen fler hormonpiller før jeg er 100% sikker på at jeg ikke er gravid. Hjelp

Endret av Solbærpiken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det er for sent å si nå, men du skulle ringt legen. Dette varierer fra kvinne til kvinne. Enkelte får en "bonusrunde" perioden etter pergo, andre ikke. Veldig mange går direkte på neste kur.

Nå er det i alle fall på tide å kontakte legen. Regner med løsningen blir ultralyd, deretter ny runde med Primolut før Pergo.

Skrevet

hei ts!

jeg tror du har forstått det riktig. jeg fikk samme beskjed, men så skjedde det samme som med deg... jeg fikk absolutt ingen el, og ingen mens! endte med at jeg fikk provera (får å få mensen) og så startet på pergotime igjen!

lykke til :)

Skrevet

hei ts!

jeg tror du har forstått det riktig. jeg fikk samme beskjed, men så skjedde det samme som med deg... jeg fikk absolutt ingen el, og ingen mens! endte med at jeg fikk provera (får å få mensen) og så startet på pergotime igjen!

lykke til :)

Ok, takk for svar. Da er det nok bare det... Greit å vite St andre har opplevd det samme. Liker ikke å " mase" på legen når jeg føler meg litt dum. Liker ting som funker sånn det skal :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...